ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επτά δεκαετίες στον χώρο των ταξιδιών και πάνω από 50 χρόνια στην μικρή κρουαζιέρα μετρά η Variety Cruises της οικογένειας Βενετόπουλου. Με ένα στόλο που αριθμεί συνολικά 11 mega – yachts και μηχανοκίνητα ιστιοφόρα, τα οποία μπορεί να φιλοξενήσουν από 34 έως 72 επιβάτες, η Variety Cruises προσφέρει ένα αναβαθμισμένο προϊόν στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
Συνεργάζεται με παγκοσμίου φήμης και κύρους οργανισμούς, όπως το National Geographic, η Tag Heuer, η Mercedes Benz ενώ έχει αποσπάσει πολλές διεθνείς διακρίσεις για την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών της, και την μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία που παρέχει στους πελάτες της.
Η Variety Cruises ετοιμάζεται να ξεκινήσει δρομολόγια στις 24 Ιουλίου, όντας ουσιαστικά η πρώτη εταιρεία που θα εγκαινιάσει την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στη χώρα μας, αφού πολλοί από τους μεγάλους παίκτες του κλάδου έχουν ανακοινώσει την αναστολή των ταξιδιών τους για το 2021.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Variety Cruises, Φίλιππος Βενετόπουλος, εγγονός του ιδρυτή, Διογένη Βενετόπουλου και γιος του προέδρου, Λάκη Βενετόπουλου μιλά στο mononews.gr για τις επιπτώσεις του Covid-19 και τις προκλήσεις που φέρνει στον χώρο της κρουαζιέρας, περιγράφει την πορεία της κίνησης, αναλύει τη στρατηγική για την αντιμετώπιση της κρίσης και αναφέρεται στο άνοιγμα της εταιρείας σε νέες αγορές, μεταξύ των οποίων και η ελληνική μέσα από ειδικά πακέτα και προσφορές.
Παρ’ όλες τις αντιξοότητες δηλώνει αισιόδοξος, σημειώνοντας πως η οικογένεια Βενετόπουλου προετοιμάζεται ήδη για την επόμενη μέρα και τη «νέα κανονικότητα» που φέρνει η κρίση του κορονοϊού στη βιομηχανία του τουρισμών και των ταξιδιών.
Πως εξελίσσεται η ζήτηση και οι κρατήσεις για κρουαζιέρες μετά την άρση των περιορισμών και την έναρξη της τουριστικής περιόδου;
«Υπολογίζαμε πως τo 2020 θα ήταν η καλύτερη χρονιά μας. Είχαμε πληρότητα 95% και είχαμε προγραμματίσει να θέσουμε σε λειτουργία 4 πλοία στην Ελλάδα. Ωστόσο, το ξέσπασμα της πανδημίας ανέτρεψε πλήρως τον σχεδιασμό μας. Οι πρώτες ακυρώσεις άρχισαν ήδη από τον περασμένο Φεβρουάριο ενώ οι πελάτες μας από τις ΗΠΑ και την Αυστραλία, οι οποίες αποτελούν τις δυο μεγαλύτερες αγορές μας (εκπροσωπούν περίπου το 70% της πελατείας μας) μετέθεσαν τις κρατήσεις τους για το 2021. Σήμερα, η πληρότητά στα πλοία μας στην Ελλάδα είναι στο 25% ενώ αντίστοιχη εικόνα υπάρχει και στο παγκόσμιο δίκτυό μας».
Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τις δυσμενείς επιπτώσεις του Covid στις εργασίες σας; Ποιες ενέργειες σκοπεύει να αναλάβετε για να τονώσετε τα έσοδά σας, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία;
«Παρά την αρνητική συγκυρία δεν έχουμε επαναπαυθεί. Αντίθετα, έχουμε ξεκινήσει την προβολή και προώθηση των προϊόντων μας σε νέες αγορές, όπως το Ισραήλ, η Κύπρος και η Ελλάδα αλλά και τις χώρες απ’ όπου οι τουρίστες μπορεί να έρθουν οδικώς καθώς θεωρούμε πως ο οδικώς τουρισμός θα αναπτυχθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Για τους Έλληνες έχουμε ανακοινώσει ειδικά πακέτα σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές. Ενδεικτικά, προσφέρουμε πακέτο διακοπών που προ Covid -19 κόστιζε 4.000 ευρώ στην τιμή των 1.000 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται η πλήρης διατροφή στο σκάφος). Θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία στους Έλληνες να δοκιμάσουν ένα προϊόν, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες δεν θα μπορούσαν. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε συζητήσεις με την Celestyal Cruises, η οποία ανακοίνωσε αναστολή των κρουαζιέρων της για το 2020, προκειμένου να συνεργαστούμε για τους πελάτες της που θέλουν ακόμη να κάνουν διακοπές φέτος».
Ποια είναι η αντίδραση των Ελλήνων τουριστών στα καινούρια πακέτα σας, τα οποία απευθύνονται ειδικά σε αυτούς;
«Έχουμε εκπλαγεί ευχάριστα από την πορεία της ζήτησης. Έχουμε ήδη κλείσει 10 καμπίνες. Αν και φαίνεται μικρό νούμερο, είναι απόλυτα ενθαρρυντικό καθώς δείχνει πως αναπτύσσεται μια δυναμική. Θα προσπαθήσουμε να εξυπηρετήσουμε τον Έλληνα που θέλει να ταξιδέψει με σκάφος. Στο σημείο αυτό, να σημειώσω πως έχουμε ανακοινώσει πως ξεκινάμε στις 24 Ιουλίου, και ουσιαστικά είμαστε οι πρώτοι στην Ελλάδα που ξεκινάμε κρουαζιέρες για την φετινή σεζόν, τηρώντας με θρησκευτική ευλάβεια τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Στην Variety Cruises πιστεύουμε βαθιά πως τα ταξίδια είναι κάτι περισσότερο από πολυτέλεια, είναι τρόπος ζωής, απαραίτητα για την ανάπτυξη και εξέλιξη αλλά και θεραπεία της ψυχής μας, σε εποχές σαν την σημερινή.
Σε ποια επίπεδα εκτιμάτε πως θα κινηθούν οι πωλήσεις σας;
«Το 2020 θα είναι μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά για όλους τους επιχειρηματίες του τουρισμού, όμως περισσότερο για την κρουαζιέρα. Στην καλύτερη περίπτωση προβλέπουμε ότι θα πραγματοποιήσουμε πωλήσεις που αντιστοιχούν σε περίπου 20% με 25% με τον τζίρο του 2019. Παρά τις δυσχέρειες που δημιουργεί αυτή η απότομη κάμψη τζίρου, προσπαθούμε με ίδιους πόρους να κρατηθούμε όρθιοι και να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας και να συντηρήσουμε τα περίπου 450 άτομα προσωπικό που απασχολούμε σε διάφορα μέρη του κόσμου. Επιπλέον, αυτή την στιγμή επιβαρυνόμαστε με ένα εξαιρετικά δυσβάσταχτο κόστος, καθώς συντηρούμε 95 άτομα πλήρωμα που αδυνατούν να επαναπατρισθούν.
Να σημειώσω πως στη διάρκεια της πανδημίας συμβάλλαμε στον επαναπατρισμό πληρωμάτων σε κρουαζιερόπλοια, όπως της Carnival στην Κούβα. Αυτή η προσπάθεια έγινε μέσω του φιλανθρωπικό οργανισμό μας, του «Variety Cares»* που ξεκινήσαμε το 2018.
Τι βλέπετε για την επόμενη τουριστική σεζόν και ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τους συνεργάτες σας;
«Με βάση τα μηνύματα που λαμβάνουμε από μεγάλους tour operator, όπως η TUI και ο Thomas Cook αλλά και την πορεία των προναυλώσεων θεωρούμε ότι ρεαλιστικά η κίνηση μπορεί να φθάσει στο 60% του 2019. Βέβαια, όταν βρεθεί το εμβόλιο για τον κορονοϊό μπορεί ξαφνικά να αναζωπυρωθεί η ζήτηση για νέα ναύλα. Αυτή τη στιγμή, υπάρχει μεγάλη συζήτηση σε ΗΠΑ και Αυστραλία γύρω από το φαινόμενο «travel bubble», με βάση το οποίο προβλέπεται έκρηξη της ζήτησης για διακοπές, μετά την ανακάλυψη του εμβολίου. Σε κάθε περίπτωση, το δύσκολο έργο που έχουμε όλοι μπροστά μας τώρα είναι να κρατηθούμε ζωντανοί μέχρι το 2021.
Στο μεταξύ, προσπαθούμε να εκμεταλλευθούμε τα θετικά της κρίσης για να προετοιμαστούμε για την επόμενη μέρα του τουρισμού. Αξιοποιήσαμε την απαγόρευση των μετακινήσεων και προχωρήσαμε σε εργασίες στα πλοία μας, τις οποίες υπό κανονικές συνθήκες δεν θα είχαμε τον χρόνο να κάνουμε ενώ παράλληλα αναζητούμε τρόπους για να εξελίξουμε την στρατηγική μας και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Γιατί θεωρούμε βέβαιο πως τα ταξίδια και ο τουρισμός θα αλλάξει σημαντικά μέσα στην επόμενη δεκαετία. Δεν θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα, αλλά σε μια «νέα κανονικότητα».
* Το Variety Cares είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που προάγει τους καθαρούς ωκεανούς, την ισότητα των φύλων, και την εκπαίδευση για όλους.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike