ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για το πλοίο χωρητικότητας 300,000-dwt, Kai-Ei (κατασκευής 2004), το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες εξαγόρασε έναντι 23,8 εκατ. δολ. από την ιαπωνική εταιρία Kyoei Tanker.
Το τίμημα της εξαγοράς του πλοίου κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα που διαμορφώθηκε και το ποσό των 23,5 εκατ. δολ. που κατέβαλε τον περασμένο Ιούλιο μία άλλη ελληνική ναυτιλιακή, η Hellenic Tankers για να αποκτήσει το χωρητικότητας 304,000-dwt, Nichioh (κατασκευής 2004).
Το Kai-Ei πρόκειται να περάσει ειδικό έλεγχο τον επόμενο Σεπτέμβριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πλοίο είχε συνδεθεί με μία εξαγορά τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν ναυλομεσίτες υποστήριζαν ότι είχε πουληθεί στην ινδονησιακή εταιρία Petramina έναντι 27 εκατ. δολ. Τελικά η συγκεκριμένη συμφωνία έληξε άδοξα, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο για την Aeolos.
Oι κινήσεις ανανέωσης της Aeolos
Aν η εξαγορά επιβεβαιωθεί, θα αποτελέσει μία ακόμη επεκτατική κίνηση της ναυτιλιακής του κ. Εμπειρίκου, ο οποίος κατά το τελευταίο δεκάμηνο έχει πραγματοποιήσει αρκετές ενέργειες με στόχο την ανανέωση του στόλου του.
Το Δεκέμβριο 2017, ο εφοπλιστής υπέγραψε σύμβαση με τα ναυπηγεία DSME για την κατασκευή νεότευκτου VLCC, χωρητικότητας 318,000-dwt. Το κόστος του εκτιμάται στα 84 εκατ. δολ. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρία το 2020.
Στο τέλος Αυγούστου 2018, η Aeolos απέκτησε το πλοίο Gloric, χωρητικότητας 298,000-dwt και κατασκευής 2006, το οποίο εξαγόρασε από την επίσης ελληνικών συμφερόντων εταιρία, CM Lemos, στην τιμή των 33,3 εκατ. δολ.
Τον περασμένο Μάιο η εταιρία εξαγόρασε από τη ναυτιλιακή Enesel Shipping, των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού, το VLCC Spyros (χωρητικότητας 319.247-dwt και κατασκευής 2007) έναντι 34,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο μετονομάστηκε σε Kassos I.
Τέλος, η Aeolos Management απέκτησε ένα ακόμη VLCC τον Ιούλιο 2018, το χωρητικότητας 309,000-dwt πλοίο Bright Harmony (κατασκευής 2009), που εξαγόρασε από την Nissen Kaiun, έναντι 41 εκατ. δολ. Tο πλοίο μετονομάστηκε σε Serifos.
Την ίδια ώρα, ο γνωστός πλοιοκτήτης, πούλησε και έστειλε στα διαλυτήρια δύο παλαιότερα πλοία VLCC του στόλου του, κατασκευής 1998 και 2000.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Όταν οι εφοπλιστές κάνουν business: Το «χρυσό» deal του Ευάγγελου Πιστιόλη με τον Αδαμάντιο Πολέμη
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Αλλαγή πλεύσης για τη Navios Containers. Τα νέα σχέδια για την εισαγωγή των μετοχών της στο Nasdaq
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Στα διαλυτήρια η… πέτρα του σκανδάλου ανάμεσα σε Βαφειά και Geden
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ