Η Samsung Heavy Industries Co. ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία 245 δισεκατομμυρίων γουόν ή 208 εκατομμύρια δολαρίων για την κατασκευή πλοίων για λογαριασμό εταιρείας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Η εταιρεία δεν κατονομάζεται, αλλά ενδέχεται να είναι ελληνικών συμφερόντων.

Η συμφωνία που υπογράφηκε από τη Samsung Heavy Industries προβλέπει να παραδοθούν τα πλοία έως τον Μάιο του 2025. Με την τελευταία συμφωνία, η Samsung Heavy Industries έχει κερδίσει παραγγελίες αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι στιγμής εφέτος, ξεπερνώντας τον ετήσιο στόχο παραγγελιών των 9,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά 32%.

Αναλυτικότερα, η Samsung Heavy Industries έχει κλείσει εφέτος παραγγελίες για 21 πλοία μεταφοράς LNG, 44 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 14 μεταφοράς αργού πετρελαίου.

Εξάλλου, η Maersk αποκάλυψε το σχέδιο για ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 16.000 TEU, τα οποία θα κινούνται με μεθανόλη.

Αποκαλύπτοντας τα νέα πρωτότυπα, η Maersk επισήμανε ότι στόχος είναι «να διασφαλιστεί ότι τα νέα πλοία θα μπορούν να εξυπηρετούν τους πελάτες τους πιο έξυπνα, συμβάλλοντας παράλληλα στους στόχους μεταφοράς μηδενικών εκπομπών».

«Αυτός ο σχεδιασμός επιτρέπει 20% βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση ανά εμπορευματοκιβώτιο που μεταφέρεται, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της βιομηχανίας για πλοία αυτού του μεγέθους. Επιπλέον, ολόκληρη η σειρά κατασκευής των πλοίων αναμένεται να εξοικονομήσει περίπου ένα εκατομμύριο τόνους εκπομπών CO2 ετησίως, προσφέροντας στους πελάτες της μεταφορά κοντέινερ με μηδενικές εκπομπές άνθρακα στις θαλάσσιες συναλλαγές».

Τα πλοία θα έχουν μήκος 350 μέτρα, πλάτος 53,5 μέτρα και θα φαίνονται σημαντικά διαφορετικά από αυτά που έχουμε συνηθίσει. Οι χώροι του πληρώματος και το κατάστρωμα θα βρίσκονται στην πλώρη για μεγαλύτερη χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων. Η εκφόρτωση θα γίνεται πρύμνα και μόνο στη μία πλευρά του πλοίου, παρέχοντας επιπλέον χώρο για κοντέινερ.

«Αυτό το έργο χρειάστηκε σχεδόν πέντε χρόνια δουλειάς για να κατασκευαστεί, και σε ανεξερεύνητη μέχρι τώρα ναυτική περιοχή σχεδιασμού», πρόσθεσε εκπρόσωπος της εταιρείας. «Για να φτάσουμε σε αυτό το νέο σχέδιο, έπρεπε να αντιμετωπίσουμε αρκετές προκλήσεις. Πρώτον, η άνεση του πληρώματος έπρεπε να εξασφαλιστεί χάρη στο κατάλυμα που βρίσκεται στην πιο εκτεθειμένη θέση. Έχουμε αναπτύξει νέες παραγωγές για σωσίβιες λέμβους εξοικονόμηση και νέα φώτα ναυσιπλοΐας, καθώς και μια σειρά από κάμερες για να υποστηρίξει τη θέση του πλοιάρχου».

Η σειρά, που θα ναυπηγηθεί από την Hyundai Heavy Industries, διαθέτει μια καινοτόμο διάταξη κινητήρα διπλού καυσίμου που μπορεί να λειτουργεί με μεθανόλη και συμβατικό καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Το πρώτο πλοίο αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία στις αρχές του 2024.

Επίσης, η Vard υπέγραψε σύμβαση για τη μελέτη και την κατασκευή ενός επιπλέον Service Operation Vessel (SOV) για τη βρετανική εταιρεία North Star, η οποία έχει ήδη παραγγείλει τρία πλοία ίδιου τύπου. Αυτό ανακοίνωσε η εταιρεία που ανήκει στον όμιλο Fincantieri.

Η μονάδα θα ενταχθεί στον στόλο υβριδικής πρόωσης του πλοιοκτήτη που την παρήγγειλε στα τέλη του 2024. Όπως και οι προηγούμενες ναυπηγήσεις, θα εξυπηρετεί επίσης το αιολικό πάρκο Dogger Bank, περίπου 130 χιλιόμετρα μακριά από την ανατολική ακτή της Αγγλίας, στο Βορρά, το οποίο περιλαμβάνει τρεις περιοχές και μόλις ολοκληρωθεί θα είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο.

Το έργο Dogger Bank A και B είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της SSE Renewables (40%), της Equinor (40%) και της Eni (20%). Τον Νοέμβριο του 2021 η SSE Renewables και η Equinor, επίσης εταίροι της κοινοπραξίας 50/50 στο έργο Dogger Bank C, ανακοίνωσαν ότι η Eni θα αποκτήσει μερίδιο 20% στην τρίτη φάση, με τις SSE Renewables και Equinor να κατέχουν το 40% των μετοχών η καθεμία. Η συμφωνία αναμένεται να οριστικοποιηθεί έως το πρώτο τρίμηνο του 2022, με την επιφύλαξη των ρυθμιστικών εγκρίσεων.

«Η επιτυχία επιτρέπει στη Vard να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στον συγκεκριμένο τομέα της υπεράκτιας αγοράς και σε αυτόν των ειδικών πλοίων υψηλής απόδοσης ακόμη και στις πιο απαιτητικές περιβαλλοντικές συνθήκες. Ο τομέας υπεράκτιων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας βρίσκεται σε μεταβατική φάση από την ναυπηγική βιομηχανία αποκλειστικά για την Ευρώπη σε μια παγκόσμια αγορά. Έχοντας ήδη αναπτύξει πολλές ιδέες αυτού του τύπου μονάδας, η Vard θα μπορεί να εκμεταλλευτεί την αυξανόμενη τάση του κλάδου, στον οποίο αναδύονται σημαντικές δραστηριότητες που ετοιμάζονται να ξεκινήσουν τόσο στην Ασία όσο και στη Βόρεια Αμερική, επιπλέον εξακολουθεί να είναι σε υψηλό επίπεδο επενδύσεων στην Ευρώπη, όπως καταδεικνύεται από το αποτέλεσμα που επιτεύχθηκε από τη νορβηγική εταιρεία», τονίζει η Fincantieri σε ανακοίνωση της.

Διαβάστε επίσης:

Δ. Προκοπίου – Γ. Μελισσανίδης: Στον κλάδο των τάνκερ επενδύουν οι δύο Έλληνες εφοπλιστές

Σύγκρουση φορτηγών πλοίων στη Βαλτική

Τέταρτο πλοίο απέκτησε η Creta Cargo Lines