ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η δημιουργία εισηγμένων spin off είναι μια πρακτική που ακολουθείται τον τελευταίο καιρό από τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι διαφοροποιούν την σύνθεση των εταιρειών τους με πιο εξειδικευμένη, αποτελεσματική, ευέλικτη μορφή και δομή, προκειμένου να πετύχουν καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα.
Αυτήν την περίοδο, έξι Έλληνες εφοπλιστές, διαθέτουν συνολικά δεκαπέντε εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες.
Από τις τρεις εταιρείες έχουν οι Χάρης Βαφειάς, Πέτρος Παναγιωτίδης και Αριστείδης Πίττας.
Από δύο εισηγμένες κατέχουν πλέον ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος, ο Σταμάτης Τσαντάνης και η Σεμίραμις Παληού.
Πριν από μερικά χρόνια, την ίδια στρατηγική εφάρμοζε και η Αγγελική Φράγκου, ωστόσο, κάποια στιγμή έκρινε ότι επιβάλλεται να ενοποιήσει τις εισηγμένες εταιρείες της σε μία: στην Navios Maritime Partners.
Τότε, η Αγγελική Φράγκου, για να αιτιολογήσει την απόφαση για συγχωνεύσεις και ενοποιήσεις των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών της, είχε επισημάνει μεταξύ άλλων και τα εξής:
“Κάποιοι λένε ότι η συγχώνευση και η δημιουργία τέτοιου τύπου εταιρεία είναι για τον ιδιωτικό τομέα όχι για τις εισηγμένες. Όμως αν κάτι είναι επιτυχημένο στον ιδιωτικό τομέα γιατί να μην το εφαρμόσουμε και στη χρηματιστηριακή αγορά; Δημιουργήσαμε μία εταιρεία με μεικτό στόλο που θα αντέξει σε όλες τις συνθήκες της αγοράς. Δεν είναι πολυεθνική εταιρεία αλλά μία πολύ μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία, μία blue water επιχείρηση. Είναι όλοι μαζί οι εργαζόμενοι και οι ικανότητες της διαχέονται σε όλο τον όμιλο”.
Προφανώς, οι Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Αριστείδης Πίττας, Χάρης Βαφειάς, Πέτρος Παναγιωτίδης, Σταμάτης Τσαντάνης και Σεμίραμις Παληού, εκτιμούν κάπως διαφορετικά τα πράγματα σε αυτή τη συγκυρία.
Χάρης Βαφειάς

Ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που έφτασε τις τρεις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες είναι ο Χάρης Βαφειάς. Διαχειρίζεται τις StealthGas, Imperial Petroleum και C3is Inc.
Ο Χάρης Βαφειάς ίδρυσε την Stealth Maritime Corp. το έτος 1999. Το 2004 ίδρυσε την StealthGas, η οποία τον Οκτώβριο του 2005 εισήλθε στο χρηματιστήριο NASDAQ. Μέχρι σήμερα έχει συγκεντρώσει από τις κεφαλαιαγορές περίπου 500 εκατ. δολάρια.
Το 2005 ο Χάρης Βαφειάς ίδρυσε την εταιρεία ακινήτων Estates Corporation Inc., η οποία επενδύει στην Ελλάδα, το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες και τη Γενεύη. Από το 2008 είναι Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Βαφειά. Το 2008 βραβεύτηκε από τη NASDAQ ως ο νεώτερος Διευθύνων Σύμβουλος εισηγμένης εταιρείας παγκοσμίως.
To 2010 o Χάρης Βαφειάς εξελέγη αντιπρόεδρος του Mediterranean Panel της INTERTANKO. Το ίδιο έτος έλαβε το βραβείο Seatrade Young Person in Shipping. Το 2012 βραβεύτηκε από το Lloyd’s List ως «ο άνθρωπος που δημιούργησε ειδήσεις το 2012», ενώ ένα χρόνο αργότερα, ο ίδιος και η StealthGas βραβεύθηκαν από την εφημερίδα του Lloyd’s List ως «η καλύτερη εταιρεία πετρελαιοφόρων για το 2013».
Το 2016 εξελέγη αντιπρόεδρος του προξενικού σώματος στην Ελλάδα και το 2018 πρόεδρος. Είναι μέλος της ABS classification society committee, της NK classification society committee, και της KR classification society committee, μέλος του συμβουλίου της BSA (Bahamas shipowners association) και μέλος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του BCA (Business School of Athens).
Το 2022 βραβεύτηκε από την εφημερίδα Lloyd’s List ως «ο άνθρωπος που δημιούργησε ειδήσεις το 2022».
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία StealthGas είχε έσοδα στο δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, 167,3 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 23,8 εκατομμυρίων δολαρίων ή 16,6%, σε σύγκριση με έσοδα 143,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023.Το καθαρό εισόδημα για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ανήλθε σε 69,9 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με καθαρό εισόδημα 51,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία Imperial Petroleum, συμφερόντων του Χάρη Βαφειά, κατά το προηγούμενο έτος 2024 είχε έσοδα 147,5 εκατομμυρίων δολαρίων, μειωμένα κατά 36,2 εκατομμύρια δολάρια, ή 19,7%, σε σύγκριση με έσοδα 183,7 εκατομμυρίων δολαρίων που είχε στο δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, κυρίως λόγω των χαμηλότερων ναύλων της αγοράς.
H C3is Inc. του Χάρη Βαφειά, ελέγχει στόλο τεσσάρων πλοίων, τριών bulkers και ενός tanker, συνολικής χωρητικότητας 213.464 dwt. Τα κέρδη της εταιρείας ήταν 3,8 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 410%.
Αριστείδης Πίττας

Ο Αριστείδης Πίττας, μετά τις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες Euroseas, EuroDry, ίδρυσε την Euroholdings Ltd, η οποία πήρε την έγκριση από τις Χρηματιστηριακές αρχές. Η τρίτη εισηγμένη εταιρεία θα διαθέτει στόλο δύο από τα παλαιότερα πλοία, που προέρχονται από τον στόλο της Euroseas. Οι μετοχές της νέας εταιρείας θα διαπραγματεύονται στον Nasdaq με το σύμβολο EHLD.
Οι μετοχές της Euroholdings Ltd. θα διανεμηθούν στις 17 Μαρτίου 2025 στους μετόχους της Euroseas και οι μέτοχοι της εταιρείας θα λάβουν μία μετοχή της Euroholdings Ltd. για κάθε δυόμισι κοινές μετοχές της Euroseas, η οποία κατέχει και διαχειρίζεται ένα στόλο από 22 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Το σκεπτικό του Αριστείδη Πίττα για την λειτουργία της Euroholdings, είναι συνοπτικά το ακόλουθο: “Αυτή η απόσχιση θα επιτρέψει και στις δύο εταιρείες να ακολουθήσουν διαφορετικές επενδυτικές στρατηγικές και διαφορετικές διανομές στους μετόχους τους, καθώς η διοίκηση κάθε εταιρείας θα μπορεί να ορίζει τους κατάλληλους δείκτες απόδοσης για την αντίστοιχη στρατηγική της και να την κοινοποιεί πιο αποτελεσματικά στους επενδυτές και την οικονομική κοινότητα”.
Υπενθυμίζεται ότι ο Αριστείδης Πίττας υλοποιεί ένα πρόγραμμα ναυπήγησης 11 πλοίων.
Τα τρία παλαιότερα πλοία της Euroseas, που θα μεταφερθούν στην νέα εταιρεία Euroholdings είναι τα M/V Aegean Express, M/V Diamantis P και M/V Joanna.
Η Euroseas, τον περασμένο Νοέμβριο του 2024, υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή δύο σύγχρονων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων με οικονομία καυσίμου το καθένα που θα ναυπηγηθούν στην Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co., Ltd., στην Κίνα.
Επίσης, το έτος 2024, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία του Αριστείδη Πίττα, EuroDry ανέφερε συνολικά καθαρά έσοδα 61,1 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιπροσωπεύουν αύξηση 28,3% έναντι των συνολικών καθαρών εσόδων ύψους 47,6 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το δωδεκάμηνο του 2023, ως αποτέλεσμα του αυξημένου αριθμού πλοίων που λειτούργησαν κατά τη διάρκεια του έτους και των ελαφρώς υψηλότερων ναύλων που κέρδισαν τα πλοία την ίδια περίοδο του 2023.
Κατά μέσο όρο, το προηγούμενο έτος η εταιρεία διαχειρίστηκε 13 πλοία, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 13.039 δολαρίων την ημέρα σε σύγκριση με 10,6 πλοία την ίδια περίοδο του 2023 που κέρδιζαν κατά μέσο όρο 12.528 δολάρια την ημέρα.
Ο Αριστείδης Ι. Πίττας είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος και της Eurodry από την ίδρυσή της στις 8 Ιανουαρίου 2018. Είναι επίσης μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas ltd από την ίδρυσή της τον Μάιο του 2005. Είναι επίσης ιδρυτής και Πρόεδρος της Eurobulk ltd, εταιρείας διαχείρισης πλοίων, από τον Ιανουάριο του 1995 και ιδρυτής και Πρόεδρος της Eurochart SA, μιας ναυλομεσιτικής εταιρείας που ειδικεύεται στη ναύλωση, πώληση και αγορά πλοίων, από το 1997. Από το 2016 είναι επίσης διευθυντής της Arimanios (Cyprus) Ltd, ιδιωτικής εταιρείας επενδύσεων.
Ο Αριστείδης Πίττας ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobulk από τον Ιανουάριο του 1995 έως ότου παραιτήθηκε τον Ιούνιο του 2005 για να γίνει Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas. Πριν από αυτό, κατείχε διάφορες διευθυντικές θέσεις στην Oceanbulk Maritime SA, εταιρεία διαχείρισης πλοίων (1991 -1994), στη Varnima International SA, ναυτιλιακή εταιρεία εκμετάλλευσης δεξαμενόπλοιων (1990 – 1991) και στην Eleusis Shipyards SA (1985 – 1990).
Είναι κάτοχος πτυχίου Marine Engineering από το Πανεπιστήμιο του Newcastle-Upon-Tyne και συνέχισε στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) από όπου πήρε διπλό Master σε Ocean Systems Management και σε Naval Architecture & Marine Engineering.
Πέτρος Παναγιωτίδης

Ο Πέτρος Παναγιωτίδης, γιος του εφοπλιστή Βίλλυ Παναγιωτίδη και αδελφός της Ισμήνης Παναγιωτίδη, ίδρυσε την τρίτη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία με το όνομα, Robin Energy.
Ο νεαρός εφοπλιστής έχει αποφοιτήσει από το τμήμα Διεθνών Σπουδών και Μαθηματικών του Fordham University και απέκτησε μεταπτυχιακό στη Διαχείριση Κινδύνων από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, ωστόσο εξελίσσεται σε ένα φιλόδοξο εφοπλιστή με μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια.
Με την εισαγωγή της Robin Energy, ο Πέτρος Παναγιωτίδη, θα διαθέτει τρεις εταιρείες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Επισημαίνεται ότι η αδελφή του Ισμήνη Παναγιωτίδη, διαχειρίζεται και εκείνη την εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Icon Energy.
Η πρώτη εταιρεία του Πέτρου Παναγιωτίδη, ήταν η Castor Maritime, η οποία δημιούργησε την Toro Corporation και τώρα η Toro ιδρύει την Robin Energy που θα διαθέτει το μοναχοπόβαρο δεξαμενόπλοιο Handysize, Wonder Mimoza, χωρητικότητας 36.718 dwt, ναυπήγησης 2006.
Η Toro Corporation θα κρατήσει τέσσερα πλοία LPG, το Dream Vermax, χωρητικότητας 5.155 dwt, Dream Syrax, χωρητικότητας 5.157 dwt, Dream Arrax, χωρητικότητας 4.752 dwt και το Dream Terrax, χωρητικότητας 4.752 dwt.
Η σημερινή χωρητικότητα της Toro Corporation ανέρχεται σε 56.534 dwt.
Οι μέτοχοι της Toro, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο Nasdaq, θα λάβουν μία κοινή μετοχή της Robin σε αντάλλαγμα για οκτώ μετοχές της Toro.
“Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πιστεύει ότι η δημιουργία μιας επιχείρησης σε έναν ξεχωριστό κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας θα προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στις εταιρείες όσο και στους μετόχους τους. Η συναλλαγή αναμένεται να επιτρέψει σε κάθε μία από τις εταιρείες Toro και Robin να αυξήσει την επικέντρωση τους στην αντίστοιχη γραμμή των επιχειρήσεών τους, να ενισχύσει τη λειτουργική αποτελεσματικότητα, να διευκολύνει την αποτελεσματική στρατηγική επέκταση, να προσελκύσει νέους επενδυτές και, με αυτή τη διανομή μερίσματος των κοινών μετοχών της Robin, να δώσει στους μετόχους της Toro την ευελιξία να κερδίζουν χρήματα ή να προσαρμόζουν τις μετοχές τους σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς τομείς στους οποίους θέλουν να επενδύσουν”.
Επισημαίνεται ότι η μητρική Castor Maritime, διαθέτει δώδεκα πλοία. Η Toro ξεκίνησε με οκτώ δεξαμενόπλοια το 2022. Από τότε επτά πλοία πουλήθηκαν με σημαντικό κέρδος. Η εταιρεία επεκτάθηκε στον τομέα του υγραερίου με μια en-bloc απόκτηση τεσσάρων σκαφών 5.000 κυβικών μέτρων τον Απρίλιο του 2023.
Επικεφαλής της Robin θα είναι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toro και της Castor, Πέτρος Παναγιωτίδης, μόλις εξασφαλιστούν οι σχετικές εγκρίσεις.
Στο πλαίσιο αυτής της κίνησης, ένα δεξαμενόπλοιο Handysize και η θυγατρική Xavier Shipping Co., στην οποία ανήκε προηγουμένως το M/T Wonder Formosa, θα μεταφερθούν στη Robin Energy Ltd., μια νεοσύστατη εταιρεία χαρτοφυλακίου.
Η Robin Energy Ltd. έχει ήδη υποβάλει αίτηση για εισαγωγή των μετοχών της στο Nasdaq Capital Market.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία Toro Corporation, γνωστοποίησε τον περασμένο Δεκέμβριο συμφωνία για την σύναψη δανείου ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων της Castor.
Το προθεσμιακό δάνειο είναι εξασφαλισμένο από τα πλοία που ανήκουν εξ ολοκλήρου στην Castor, τα οποία επί του παρόντος αποτιμώνται σε περίπου 235 εκατομμύρια δολάρια βάσει αποτιμήσεων τρίτων, έχει διάρκεια 5 ετών και συμφωνήθηκε τόκος σε SOFR συν 1,80% ετησίως.
Επιπλέον, η Toro ανακοίνωσε ότι στις 12 Δεκεμβρίου 2024, συμφώνησε να αυξήσει κατά 50.000 προνομιούχες μετοχές την επένδυσή της στις σωρευτικές διαρκείς μετατρέψιμες προνομιούχες μετοχές 5,00% της σειράς D της Castor, ονομαστική αξία 0,001 δολάρια ανά μετοχή, για συνολικό τίμημα 50 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά. Ως αποτέλεσμα αυτής της συναλλαγής, η Toro θα κατέχει συνολικά 100.000 Προνομιούχες Μετοχές της Σειράς D.
Κωστής Κωνσταντακόπουλος

Ο πανίσχυρος και με πολύπλευρες επιχειρηματικές δραστηριότητες Κωστής Κωνσταντακόπουλος της Costamare αποφάσισε να δημιουργήσει την Costamare Bulkers Holdings, η οποία θα διαχειρίζεται πλέον μόνο τα φορτηγά πλοία του ομίλου και η Costamare Inc, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και την επενδυτική πλατφόρμα χρηματοδοτικής μίσθωσης Neptune Maritime Leasing.
Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος, εκτιμά ότι ο διαχωρισμός των δύο εταιρειών θα προσφέρει, βελτιωμένη χρηματοοικονομική ευχέρεια για την επίτευξη διαφορετικών λειτουργικών προτεραιοτήτων και στρατηγικών πρωτοβουλιών, επικεντρωμένων στις αγορές εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου αντίστοιχα, καθώς επίσης και δυνατότητα στις ομάδες διαχείρισης και των δύο εταιρειών να εστιάσουν σε εξατομικευμένες ευκαιρίες για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και κερδοφορία.
Οι δύο ξεχωριστές, ανεξάρτητες επενδυτικές ευκαιρίες θα προσφέρουν για διαφορετικές ομάδες επενδυτών.
Οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν με μια απλοποιημένη δομή με ξεχωριστούς, εστιασμένους ισολογισμούς και στρατηγικές κατανομής κεφαλαίων προσαρμοσμένες σε κάθε επιχείρηση, οδηγώντας σε λειτουργική αποδοτικότητα και δημιουργία αξίας.
Έως τις 12 Φεβρουαρίου 2025 ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας ήταν 68 πλοία στο νερό, συνολικής χωρητικότητας περίπου 513.000 TEUs, καθιστώντας την Costamare μία από τις μεγαλύτερες δημόσιες εταιρείες containerships στον κόσμο με βάση τη συνολική μεταφορική ικανότητα.
Επίσης, στην πλοιοδιαχείριση της η Costamare Bulkers διαθέτει 38 πλοία συνολικής χωρητικότητας 3.017.000 dwt περίπου, συμπεριλαμβανομένου ενός πλοίου που έχει συμφωνηθεί να πωλήσει, χωρητικότητας περίπου 76.600 dwt. Η Costamare Bulkers θα διαχειρίζεται συνολικά έναν στόλο 51 πλοίων, με στόχο την ανανέωση του ιδιόκτητου στόλου και στην αύξηση του μέσου μεγέθους του.
Η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, είχε έσοδα κατά το προηγούμενο έτος που ανήλθαν σε 2,059 δισ. δολάρια, έναντι 1,502 δισ. δολαρίων που είχε το έτος 2023. Επίσης, τα προσαρμοσμένα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 329,6 εκατ. δολάρια, έναντι 249 εκατ. δολάρια στο αντίστοιχο δωδεκάμηνο του 2023. Η ρευστότητα της εταιρείας προσεγγίζει το 1 δισ. δολάρια
Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο Κ. Κωνσταντακόπουλος υπηρετεί επίσης ως Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και διευθυντής της Costamare Shipping, την οποία κατέχει εξ ολοκλήρου. Επίσης, ελέγχει, μαζί με μέλη της οικογένειάς του, την Costamare Services, έναν πάροχο υπηρεσιών στις θυγατρικές που διαθέτουν πλοία. Το 2005, ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος ίδρυσε έναν άλλο διαχειριστή, τη Shanghai Costamare, της οποίας είναι κύριος μέτοχος. Κατέχει επίσης, έμμεσα, το 25% της C-Man Maritime, ενός γραφείου επάνδρωσης πλοίων που ίδρυσε το 2006 και κατέχει έμμεσα το 50% της Blue Net που παρέχει υπηρεσίες μεσιτείας ναυλώσεων σε πλοία μας αλλά και σε τρίτα μέρη.
Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών από το 2006. Σπούδασε μηχανικός στο Université Paul Sabatier στη Γαλλία και είναι γιος του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, που ίδρυσε τον όμιλο.
Σταμάτης Τσαντάνης

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, διαθέτει δύο εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες. Την Seanergy Maritime Holdings Corporation και την United Maritime Corporation.
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. γνωστοποίησε τη διανομή μερίσματος ύψους 0,10 δολαρίων ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, ενώ τα συνολικά μερίσματα ανέρχονται σε 0,76 δολάρια ανά μετοχή για το έτος.
Για το 2024, ο καθαρός κύκλος εργασιών ήταν 167,5 εκατ. δολάρια, έναντι των 110,2 εκατ. δολαρίων για το 2023, καταγράφοντας αύξηση 52%. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το δωδεκάμηνο ανήλθε σε 98,4 εκατ. δολάρια έναντι των 53,0 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2023. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του δωδεκαμήνου ήταν 43,5 εκατ. δολάρια και 48,8 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 2,3 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 11,7 εκατ. δολαρίων για το 2023. Το ημερήσιο TCE του στόλου ανήλθε στα 25.063 δολάρια για το 2024, σε σύγκριση με τα 17.501 δολάρια για το 2023.
Στις 31 Δεκεμβρίου του 2024, τα ταμειακά διαθέσιμα, ανέρχονταν σε 34,9 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του τέταρτου τριμήνου ήταν 262,2 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 257,6 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 488,2 εκατ. δολάρια.
Η United Maritime Corporation, είχε ταμειακά διαθέσιμα, στις 31 Μαρτίου του 2024, που ανέρχονταν σε 9,8 εκατ. δολάρια. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του πρώτου τριμήνου ήταν 64,0 εκατ. δολάρια. Οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 93,5 εκατ. δολάρια στις 31 Μαρτίου του 2024, ενώ η αξία του στόλου ανήλθε στα 150,2 εκατ. δολάρια.
Ο Σταμάτης Τσαντάνης είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Seanergy Maritime και είναι εισηγμένη στο Nasdaq.
Γεννήθηκε το 1972 στα Χανιά της Κρήτης και έχει καταγωγή από την Πάρο. Είναι υιός καπετάνιου του εμπορικού ναυτικού, γεγονός που τον έφερε από πολύ νεαρή ηλικία σε επαφή με τη θάλασσα. Ο Σταμάτης Τσαντάνης είναι απόφοιτος του Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ενώ έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο Shipping Trade and Finance από το Bayes (πρώην Cass) Business School στο Λονδίνο.
Έχοντας ήδη διανύσει 24 χρόνια επαγγελματικής καριέρας, στα πρώτα του επαγγελματικά βήματα εργάστηκε στον τραπεζικό κλάδο και πιο συγκεκριμένα στον επενδυτικό τομέα της Alpha Finance, ερχόμενος σε επαφή για πρώτη φορά με ναυτιλιακές χρηματιστηριακές εκδόσεις.
Τομή στην επαγγελματική του διαδρομή θα αποδεικνυόταν η απόφασή του το 2004 να να ασχοληθεί με ναυτιλιακό τομέα, ως στέλεχος και οικονομικός διευθυντής σε εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία στο αμερικανικό χρηματιστήριο. Το 2012 έκανε το επόμενο μεγάλο βήμα στην καριέρα του, που δεν ήταν άλλο από την ανάληψη της ηγεσίας της Seanergy Maritime.
Εκείνη την περίοδο, η εταιρεία βρίσκονταν σε εξαιρετικά δύσκολο σημείο σχετικά με το μέλλον της στον διεθνή ναυτιλιακό στίβο. Η Seanergy, υπό την ηγεσία του Σταμάτη Τσαντάνη, κατόρθωσε εντός μόλις δύο ετών να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση ύψους 350 εκατ. δολαρίων.
Σημαντικός παράγοντας στην ανοδική πορεία της Seanergy είναι η έμφαση που δίνει ο Σταμάτης Τσαντάνης στον ανθρώπινο παράγοντα, έχοντας δημιουργήσει γύρω του μια δυναμική ομάδα, στην οποία ξεχωρίζουν η επαγγελματική εμπειρία, το ακαδημαϊκό υπόβαθρο αλλά και η μακρόχρονη παρουσία στην εταιρεία.
Έχει τιμηθεί με τα Βραβεία Ευκράντη με το Βραβείο του Καλύτερου Manager, αναγνωρίζοντας την αξιοπρόσεκτη επιτυχημένη πορεία του στην ηγεσία της Seanergy Maritime.
Σεμίραμις Παληού

Η Σεμίραμις Παληού, διαθέτει δύο εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες. Την Diana Shipping και την Ocean Pal.
Η Diana Shipping, κατέχει 38 bulk carriers, συνολικής χωρητικότητας 4,4 εκατ. dwt. Επίσης, ναυπηγεί δύο bulkers, τύπου kamsarmax.
H Ocean Pal, διαχειρίζεται έναν στόλο τεσσάρων bulk carriers, χωρητικότητας 395.356 dwt.
Η Σεμίραμις Παληού, είναι διευθύνουσα σύμβουλος της Diana Shipping, Πρόεδρος Ocean Pal, Πρόεδρος INTERMEPA, καθώς και της HELMEPA.
Η Σεμίραμις Παληού, κόρη του Συμεών Παληού, είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Diana Shipping Inc., μιας κορυφαίας παγκόσμιας ναυτιλίας εταιρείας που ειδικεύεται στη μεταφορά εμπορευμάτων ξηρού φορτίου.
Άρχισε να εργάζεται στην εταιρεία από το 2015, υπηρετώντας σε διάφορες θέσεις μεταξύ των οποίων Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, Λειτουργός, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής.
Εκτός από τον ρόλο της στη Diana Shipping, η Σεμίραμις Παλιού συμμετέχει επίσης ως Διευθύνων Σύμβουλος και στην Diana Shipping Services S.A., η οποία είναι εταιρεία διαχείρισης πλοίων.
Η Σεμίραμις Παληού, έχει ενεργό ρόλο σε διάφορους βιομηχανικούς οργανισμούς και επιτροπές.
Επί του παρόντος είναι Πρόεδρος της HELMEPA και πρόεδρος της INTERMEPA, οργανώσεις αφιερωμένες τα τελευταία 40 χρόνια στην προώθηση της προστασίας των θαλασσών μας μέσω εκπαίδευσης, δραστηριοτήτων και δράσεων για τους ναυτικούς μας και την ευρύτερη κοινωνία.
Υπό την ηγεσία της HELMEPA εστιάζει πλέον στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης όπως ορίζονται από τα Ηνωμένα Έθνη, για την προώθηση της κοινωνικής, οικονομικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.
Είναι επίσης αντιπρόεδρος της ελληνικής επιτροπής του Νηογνώμονα Det Norske Veritas, μέλος της
Ελληνικής επιτροπής του Nippon Kaiji Kyokai, στην ελληνική επιτροπή του Bureau Veritas και στον Αμερικάνικο Νηογνώμονα.
Επίσης, είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της UK P&I Club, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και στο Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ.
Το πάθος της Σεμίραμις Παλιού για τη ναυτιλιακή βιομηχανία της εμφυσήθηκε από μικρή, έχοντας γεννηθεί σε οικογένεια με μακρόχρονη ναυτιλιακή παράδοση στον κλάδο.
Είναι κάτοχος πτυχίου Μηχανολόγου Μηχανικού από το Imperial College του Λονδίνου και MSc στη Ναυπηγική Αρχιτεκτονική από το University College του Λονδίνου.
Έχει επίσης ολοκληρώσει με επιτυχία εκπαιδευτικά προγράμματα στο Harvard Business School, συμπεριλαμβανομένων των «Οικονομικών για Ανώτατα Στελέχη», «Αυθεντική Ανάπτυξη Ηγετών» και ένα πρόγραμμα πιστοποιητικών για τη «Βιώσιμη Επιχειρηματική Στρατηγική».
Η Σεμίραμις Παληού ξεκίνησε την καριέρα της ως ασκούμενη επιθεωρητής πλοίων στο Lloyd’s Register of Shipping όπου της ανατέθηκαν επιθεωρήσεις στην Ισπανία και τη Φινλανδία.
Η εμπειρία της στην Diana Shipping Agencies S.A. ενίσχυσε περαιτέρω το πάθος της για τη ναυτιλία , ενώ διαθέτει τεράστια εμπειρία από τις ηγετικές θέσεις που έχει αναλάβει σε όλη τη διάρκεια της καριέρας της.
Ανήκει μεν στη νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών, αλλά διαθέτει ήδη πολυετή εμπειρία, συνδυασμένη και με υψηλού επιπέδου σπουδές.
Τα δείγματα γραφής των ικανοτήτων της είναι σημαντικά. Τόσο από τη θέση της ως CEO της οικογενειακής ναυτιλιακής Diana Shipping (που ίδρυσε ο πατέρας της, Συμεών Παληός) όσο και ως πρόεδρος της αποσχισθείσας OceanPal.
Μάλιστα μόλις πρόσφατα η Diana Shipping, ο στόλος της οποίας απαρτίζεται από 40 φορτηγά πλοία (συν 2 που δεν έχουν ακόμη παραδοθεί), ανακηρύχθηκε εταιρεία ξηρού φορτίου της χρονιάς, στα 20α Lloyd’s List-Greek Shipping Awards 2023.
Η Σεμίραμις Παληού δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη, την αειφορία και την προστασία των θαλασσών. Σε αυτό το πλαίσιο η Diana Shipping υπέγραψε τον περασμένο Οκτώβριο συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας με τρεις γερμανικές εταιρείες, με στόχο την απόκτηση και τη λειτουργία πλοίων υποστήριξης υπεράκτιων αιολικών εγκαταστάσεων.
Η κοινοπραξία έχει παραγγείλει δύο υψηλών προδιαγραφών (CSOVs) πλοία, με δικαίωμα να αποκτήσει και άλλα δύο. Όπως μάλιστα λέει η CEO, «θεωρούμε αυτήν την επένδυση ως μια άλλη βεβαίωση της δέσμευσής μας για ένα πιο πράσινο και πιο βιώσιμο μέλλον».
Το 2023 η Diana Shipping προχώρησε στην παραγγελία ναυπήγησης δύο φορτηγών πλοίων διπλού καυσίμου, με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης. Κίνηση ενταγμένη στη βελτίωση του στόλου, προς όφελος του περιβάλλοντος αλλά και των μετόχων.
Στο 9μηνο της περσινής χρήσης, τα καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής ανήλθαν σε 40,5 εκατ. δολάρια, με τα έσοδα από χρονοναυλώσεις να διαμορφώνονται στα 202,1 εκατ. δολάρια.
Η ακολουθούμενη στρατηγική αποδίδει καρπούς και αυτό αντικατοπτρίζεται στις συνεχείς διανομές μερισμάτων κατά την τελευταία διετία. Κατά την τελευταία συνεδρίαση της περσινής χρονιάς η χρηματιστηριακή αξία της Diana Shipping ανήλθε στα 335,8 εκατ. δολάρια
Εισηγμένη στην αμερικανική αγορά είναι και η δεύτερη εταιρία της δραστήριας πλοιοκτήτριας, η OceanPal. Στην οποία με αιφνιδιαστικές κινήσεις ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου απέκτησε πέρσι το 9,1%. Θεωρώντας ότι οι μετοχές είναι υποτιμημένες… Ενώ ο ίδιος απέκτησε ποσοστό και στην (ανεξάρτητη) εταιρεία της αδελφής της, Αλίκης Παληού, θέτοντας ζητήματα εταιρικής διακυβέρνησης.
H OceanPal, που διαθέτει 5 bulkers, μπήκε πέρσι και στον κλάδο των τάνκερ. Επένδυσε στη νορβηγική RFSea Infrastructure, η οποία θα κατασκευάσει, σε κινεζικό ναυπηγείο, δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών, με καύσιμο μεθανόλης.
H Σεμίραμις Παληού (με το εξαιρετικά σπάνιο όνομα που παραπέμπει σε αυτό της θρυλικής βασίλισσας της Βαβυλώνας) κατέχει πτυχίο Μηχανολογίας από το Imperial College του Λονδίνου και Master στη Ναυπηγική. Πέρσι τον Αύγουστο έγινε η πρώτη γυναίκα που εκλέχθηκε πρόεδρος της INTERMEPA – της Διεθνούς Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη των Ωκεανών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
