• Ναυτιλία

    Exclusiv: Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν και ναυπηγούν 208 πλοία στο 9μηνο

    Η Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών

    Η Μελίνα Τραυλού, Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών


    Ασταμάτητοι είναι οι Έλληνες εφοπλιστές στις παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων.

    Σύμφωνα με την Exclusiv οι “Γκρικς”, στους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, έκλεισαν συμφωνίες για την κατασκευή 208 πλοίων.

    Αναλυτικά:

    Στα φορτηγά πλοία, η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε DWT ανέρχεται στο 10,3%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 8%.

    Το 32% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών μαζικής μεταφοράς έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (8 x VLOC, 32 x Newcastlemax, 9 x Capesize, 30 x P-Panamax, 118 x Kamsarmax, 3 x Panamax, 158 x Ultramax, 2 x Supramax, 61 x Handysize, 9 x Small Bulkers).

    Το 13% των πλοίων μεταφοράς χύδην που παραγγέλθηκαν το 2024 έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2028 ή μετά.

    Οι Έλληνες έχουν κάνει 37 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (2 x Capesize, 20 x Kamsarmax, 10 x Ultramax και 5 x Handysize).

    Στα δεξαμενόπλοια, η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε DWT ανέρχεται στο 13,2%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 6,2%.

    Το 48% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (53 x VlCC, 45 x Suezmax, 80 Aframax/LR2, 26 x Panamax/LR1, 145 x MR2, 33 x MR1, 135 x Μικρά δεξαμενόπλοια (> 0 DWT,) ).

    Το 12% των δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν το 2028 ή μετά.

    Οι Έλληνες έχουν κάνει 112 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (9 x VlCC, 26 x Suezmax, 19 Aframax/LR2, 14 x Panamax/LR1, 24 x MR2, 13 x MR1, 7 x Small Tankers).

    Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε TEU διαμορφώνεται στο 24,9%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 26,7%.

    Το 29% του βιβλίου παραγγελιών Container έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (94 x ULCV, 60 x VlCV, 56 Neo-Panamax, 11 x Panamax, 21 x Handy, 44 x Feeder).

    Το 39% των εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν το 2024 έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή μετά.

    Οι Έλληνες έχουν κάνει 28 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (20 x Neo-Panamax, 4 x Panamax, 4 x Feeder).

    Στα LNG, η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο ως προς το CBM είναι 52,4%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 52,6%.

    Το 23% του βιβλίου παραγγελιών LNG έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (2 x LNG 0-15k cbm, 6 x LNG 16k-100k cbm, 51 x LNG 141k-200k cbm, 24 x 201k+ cbm).

    Το 52% του LNG που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί το 2028 ή μετά.

    Οι Έλληνες έχουν κάνει 6 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (6 x LNG 141k-200k cbm).

    Στα LPG, η τρέχουσα αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο σε όρους CBM ανέρχεται στο 39,4%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 24%.

    Το 45% του βιβλίου παραγγελιών LPG έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (71 x VLGC, 6 x LGC, 32 x MGC, 10 x Handy LPG, 14 x Small LPG).

    Το 16,5% του υγραερίου που παραγγέλθηκε το 2024 έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2028 ή μετά.

    Οι Έλληνες έχουν κάνει 25 παραγγελίες εντός του τρέχοντος έτους μέχρι στιγμής (11 x VLGC, 9 x MGC, 2 x Handy LPG, 3 x Small LPG).

    Διαβάστε επίσης:

    Buy, hold or sell: Άμεση ανάλυση για ΑΡΑΙΓ, ΕΤΕ, ΦΡΛΚ       

    Επιταγή ακριβείας και για τους συνταξιούχους; Τι εξετάζει το Μέγαρο Μαξίμου – Πότε θα ανακοινωθεί

    Εκλογές ΗΠΑ: Προβάδισμα Τραμπ στην Πενσιλβάνια



    ΣΧΟΛΙΑ