Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Ευάγγελος Κυριαζόπουλος: Έχουμε σημαντική άνοδο του yachting στην Ελλάδα

Ο γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος

Ο γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος

«Το 2023 η Ελλάδα βρέθηκε στη δεύτερη θέση των δημοφιλέστερων προορισμών yachting, παγκοσμίως και ευελπιστούμε φέτος να κατακτήσουμε την πρώτη θέση, εδραιώνοντας τη θέση της χώρας μας στην κορυφή».

Ο Δρ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, είναι αισιόδοξος για το yachting στην Ελλάδα, για την τρέχουσα χρονιά, ο οποίος επισημαίνει:

«Μόνο θετική και πέραν κάθε προσδοκίας αποδεικνύεται η συνεισφορά του νέο – εφαρμοζόμενου πλαισίου εκμετάλλευσης των mega – super και giga yachts στη χώρα, “e – CharterPermission”, με άμεση και καθοριστική συμβολή στην εμπορική προώθηση του brand «Ελλάδα». Στη συνέχεια προσθέτει:

«Ελκυστικό είναι και το καθεστώς του “e – Μητρώου Πλοίων», με τον αριθμό των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής να σημειώνουν αύξηση 10%, σε σχέση με το 2023, με περισσότερα από 500 νέα πλοία να εισέρχονται στην ελληνική αγορά.

Στον διαχρονικά πάγιο στόχο του Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την ενίσχυση της Ελληνικής Σημαίας, το “e – Μητρώου Πλοίων” αποδεικνύεται βασικός πυλώνας με τα, περίπου, 5.800 καταχωρισμένα yachts.

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, 90%, υπό Ελληνική Σημαία και με το 75% του συνόλου να αφορά σε πλοία έως 15 μ., την τρέχουσα σεζόν σημειώνονται παραπάνω από 115.000 αναχωρήσεις ανά την Ελλάδα, με το 99% να αφορά σε commercial yachts κάτω των 35 μ.

Στην επίμαχη κατηγορία των άνω των 35 μ., τα υπό Ελληνική Σημαία yachts ισοψηφούν με τα υπό ξένη, με τη μαλτέζικη σημαία να εμφανίζεται ως κυρίαρχη».

Στη συνέχεια, ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, τονίζει ότι «με περισσότερα από 100 foreign – flagged commercial yachts άνω των 35 μ., εκδίδουν περισσότερες από 500 specified period charter permissions και περισσότερα από 300 foreign -flagged commercial yachts κάτω των 35 μ.,εκτελούν περισσότερες από 400 διεθνείς ναυλώσεις, εξασφαλίζοντας για πρώτη φορά για πρώτη φορά, την ανταποδοτικότητα του δικαιώματος δραστηριοποίησης στη χώρα μας, μέσω του TEPADACH Charter Permission Plus, συμβάλλοντας έμπρακτα στη στήριξη της περιφερειακής οικονομικής ανάπτυξης, της νησιωτικής επιχειρηματικότητας και στην ανάδειξη των ελληνικών λιμένων ως homeports».

Ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, τονίζει επίσης ότι “δεν θα μπορούσε να παραληφθεί η συνεισφορά του “e – CharterPermission” στην ενίσχυση του yachting σε μια ευαίσθητη περιοχή, του Νοτιοανατολικού Αιγαίου, με πληθώρα επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, άνω των 300, να εκτελούν πλόες από και προς τα τουρκικά παράλια, βάζοντας φρένο στην ολοένα και αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των γειτόνων στους εν λόγω προορισμούς, εξαιτίας της πρότερης θεσμικής αβελτηρίας”

«Αξιοσημείωτα είναι και τα νούμερα που αφορούν στην ιδιοχρησιμοποίηση και στην εκτέλεση empty runs εντός της ελληνικής επικράτειας, ως απόδειξη της παραμονής τους στη χώρα με αυτονόητη την συνεισφορά στο ελληνικό cluster του yachting», τονίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και συνεχίζει:

«Μόνο αρμονική, λοιπόν, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η συνύπαρξη του προϋπάρχοντος και του νέου θεσμικού πλαισίου yachting στην Ελλάδα, με την αυξημένη ζήτηση να καλύπτεται, για πρώτη φορά επαρκώς από την δεδομένη προσφορά foreign – flagged commercial yachts, επιβεβαιώνοντας την αναπτυξιακή δυναμική του επαγγελματικού yachting στην παραγωγή εθνικού πλούτου.

Αναντίρρητα, ο κλάδος του yachting δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος από το διαρκώς μεταβαλλόμενο μάκρο – περιβάλλον, εντός και εκτός συνόρων, δείχνοντας παρ’ όλα αυτά σημάδια εξαιρετικής ανθεκτικότητας, παρά τους κινδύνους που εγκυμονούν για την Ελλάδα και την παγκόσμια οικονομία οι γεωπολιτικές εντάσεις σε Ανατολική Ευρώπη και Μέση Ανατολή.

Διαχρονικό ζήτημα αποτελεί επιπλέον οι νέες χωροθετήσεις τουριστικών λιμένων, αν και έχουν προστεθεί αλλά και βελτιωθεί ποιοτικά, πολλές θέσεις ελλιμενισμού σε όλη την Ελλάδα.

Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, με την επιτυχία του εκάστοτε στρατηγικού στόχου να πέρνα μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τον πολίτη και τον επιχειρηματία να βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο».

Ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος προσθέτει επίσης ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παράλληλα με τη λειτουργία της ψηφιακής εφαρμογής “e – CharterPermission” προχώρησε στην ανάληψη και υλοποίηση της δεύτερης νομοθετικής πρωτοβουλίας, με στόχο την ψηφιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών για την ψηφιοποίηση της υποβολής του ναυλοσυμφώνου στις αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές και των λοιπών παρεπόμενων διαδικασιών που εμπίπτουν στον κύκλο της εκμετάλλευσης επαγγελματικών πλοίων αναψυχής στην Ελλάδα, θεσπίζοντας την ηλεκτρονική εφαρμογή “e – Ναυλοσύμφωνο”, ενώ εντός του έτους προγραμματίζεται η θέσπιση των ψηφιακών εφαρμογών “e – Ακινησία” και “e – Αργία» και καταλήγει:

«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η αρμόδια Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων βρίσκεται και επιδιώκει να βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση για την ανάπτυξη του κλάδου των σκαφών αναψυχής στη χώρα.

Ο σχεδιασμός του για την επόμενη χρονιά είναι να αναπτύξει και άλλα ψηφιακά εργαλεία, υποδομές και δράσεις ενίσχυσης μιας προσοδοφόρας και πολλά υποσχόμενης δραστηριότητας στην Ελλάδα, που σέβεται την κλίμακα και το φυσικό της περιβάλλον».

Διαβάστε επίσης:

Το επόμενο βήμα των κεντρικών τραπεζών – Fed, EKT, ΒοΕ στο ραντάρ των επενδυτών

Κατασκευαστές: Ποια σωματεία και γιατί απειλούν τον Σταϊκούρα με προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Λίβανος: 20 νεκροί και πάνω από 450 τραυματίες στο νέο κύμα εκρήξεων σε συσκευές επικοινωνίας που χρησιμοποιούσαν μέλη της Χεζμπολάχ