ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές ο Κρίτωνας Λεντούδης έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση και πλοίων VLAC. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα καταβάλλει 121 εκατομμύρια δολάρια για κάθε πλοίο μεταφοράς αμμωνίας, χωρητικότητας 91.000 cbm.
Η αξία των δύο πλοίων συνολικά ανέρχεται σε 242 εκατ. δολάρια. Τα δύο πλοία, ανήκουν στην κατηγορία VLAC και θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) της Νότιας Κορέας.
Ο Νοτιοκορεάτικος ναυπηγικός όμιλος γνωστοποίησε ότι κέρδισε την παραγγελία να ναυπηγήσει δύο πλοία 91.000 cbm στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI) που εδρεύει στο Ulsan, με προγραμματισμό να παραδοθούν μέχρι τον Φεβρουάριο του 2027.
Ο όμιλος αποκάλυψε ότι το συμβόλαιο που υπέγραψε με τον πλοιοκτήτη ανέρχεται στα 322,8 δισεκατομμύρια KRW (242 εκατομμύρια δολάρια), ή 121 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει και οψιόν και για τρίτο πλοίο και η συνολική επένδυση του Κρίτωνα Λεντούδη υπερβαίνει τα 2,4 δισ. δολάρια.
Αξιωματούχοι της HD KSOE αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν τον πλοιοκτήτη πίσω από τη συμφωνία, επικαλούμενοι το απόρρητο της σύμβασης, ενώ και η Evalend δεν επιβεβαίωσε την συμφωνία.
Ο τύπος σκάφους VLAC είναι ουσιαστικά ένα πλοίο VLGC επόμενης γενιάς που έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει πλήρη φορτία αμμωνίας.
Για τα πλοία αυτά υπάρχουν θετικές προβλέψεις και ειδικοί αναλυτές εκτιμούν ότι υπάρχουν μακροπρόθεσμες προοπτικές.
Σύμφωνα με την TradeWinds, η Evalend του Κρίτωνα Λεντούδη, έχει παραγγείλει συνολικά 12 VLGC – πέντε των 91.000-cbm και επτά των 88.000-cbm – από τις αρχές του 2021 έως τον Ιανουάριο του 2023 στα ναυπηγεία της Hyundai. Τα πλοία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες είχαν μέση τιμή περίπου 89,5 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο.
Οι ίδιες ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Evalend πούλησε δύο από τα νεότευκτα VLGC, έναντι 111 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα, στην κοινοπραξία ενέργειας BGN International με έδρα το Ντουμπάι και στην Pertamina International Shipping της Ινδονησίας.
Με τις δύο παραγγελίες των πλοίων VLAC από την Evalend, η HD KSOE έχει μέχρι στιγμής εξασφαλίσει 40 νέες κατασκευές αξίας 4,77 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή 35,3% του στόχου παραγγελιών 13,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2024.
Ο εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης αποφεύγει την δημοσιότητα, όμως, θεωρείται ένας επιτυχημένος εφοπλιστής που διαχειρίζεται 39 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 1.827.625 dwt, σύμφωνα με την ετήσια στατιστική αναφορά της Naftiliakis, ενώ σύμφωνα µε τα στοιχεία της VesselsValue, διαθέτει 56 πλοία και η συνολική τους αξία ανέρχεται σε 2.052,60 δισ. δολάρια.
Οι Γεώργιος και Ευάγγελος Λεντούδης αποτελούν την πρώτη γενιά εφοπλιστών της οικογένειας. Με Συριανο – Κασιώτικη καταγωγή, τα δύο αδέλφια ξεκίνησαν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα με το εμπόριο και ειδικότερα με αντιπροσωπείες μοτοσυκλετών και μηχανημάτων.
Το 1965, τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να επενδύσουν στη θάλασσα και ίδρυσαν την ναυτιλιακή εταιρεία Leduma Compania Maritima, η οποία διαχειρίστηκε πλοία γενικού φορτίου.
Όμως, στην επόμενη δεκαετία, τα αδέλφια αυτονομήθηκαν και ακολούθησαν διαφορετική ρότα στη ναυτιλία. Ο Γεώργιος Λεντούδης δημιούργησε την ναυτιλιακή εταιρεία Glentmar Compania Maritima, που αργότερα άρχισε να διευθύνεται από τον γιό του, Κώστα Λεντούδη.
Ο Ευάγγελος Λεντούδης, ίδρυσε την Evalend Shipping, ωστόσο μετά τον θάνατο του, το 1984, την ναυτιλιακή εταιρεία ανέλαβε ο γιος του Κρίτων Λεντούδης, ο οποίος είναι νυμφευμένος με την πανέμορφη Τερέζα Μιχαλοπούλου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κρίτων Λεντούδης, διαθέτει μια συλλογή 50 – 60 πανάκριβων αυτοκινήτων των οποίων η αξία υπερβαίνει τα 15-20 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι ο Κρίτων Λεντούδης, τιμήθηκε με το Βραβείο Ευκράντη το 2022 των «Ναυτικών Χρονικών» για την Υποστήριξη της Ελληνικής Ναυτιλιακής Επιχειρηματικότητας.
Η προτίμηση και η έμπρακτη υποστήριξη ελληνικών εταιρειών κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού αποτελεί τον βασικό λόγο βράβευσης της Evalend Shipping Co. με το φετινό Βραβείο Ευκράντη Υποστήριξης της Ελληνικής Ναυτιλιακής Επιχειρηματικότητας.
Η κριτική επιτροπή των βραβείων, αποτελούμενη από τα μέλη της HEMEXPO, αναγνώρισε τη διαχρονική εμπιστοσύνη που επιδεικνύει η Evalend Shipping Co. στο ελληνικό ναυτιλιακό cluster και στις κατασκευάστριες εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού της χώρας μας.
Διαβάστε επίσης:
Μιχάλης Καραγιάννης (Roswell Tanker): Πούλησε δεξαμενόπλοιο με κέρδος 13,1 εκατ. δολάρια
ΟΛΠ: Σημαντικά συμπεράσματα στο 5ο Balkans & Black Sea Forum
Γιάννης Κούστας (Danaos): Κέρδη 576,2 εκατ. δολαρίων και ναυπήγηση 12 πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την επιλογή του αμφιλεγόμενου Ματ Γκετς ως Υπουργού Δικαιοσύνης
- Πολυτεχνείο: Σε εξέλιξη η μεγάλη πορεία στην Αθήνα – Τουλάχιστον 25.000 οι διαδηλωτές (Upd)
- Κουτσούμπας για διαγραφή Σαμαρά: Βρισκόμαστε σε φάση «αναπαλαίωσης» του πολιτικού συστήματος
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Τη Δευτέρα το μεσημέρι θα συμμετάσχει στην εκδήλωση του Bloomberg στην Αθήνα