Αυξημένη κινητικότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην αγορά μεταχειρισμένων containerships, καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες, μεταξύ των οποίων και Έλληνες, σπεύδουν να εξαγοράσουν πλοία πριν αυξηθούν οι τιμές τους.

Όσοι είναι γνώστες της αγοράς πιστεύουν ότι αυτή είναι η κατάλληλη περίοδος για να επενδύσουν καθώς τα υψηλά ναύλα παρουσιάζουν ευκαιρίες για μακροπρόθεσμες ναυλώσεις.

Κορυφαίες εταιρείες του κλάδου, όπως οι ελληνικές Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωστή Κωνσταντακόπουλου,  Danaos Corp, του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, και Lomar Shipping του Γιώργου Λογοθέτη  περιλαμβάνονται σε αυτές που έχουν πραγματοποιήσει κινήσεις στη second hand αγορά των boxships.

Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η Costamare εξαγόρασε από την Zeaborn Ship Management το Tanja Rickmers, χωρητικότητας 4,250-teu, που κατασκευάστηκε το 2009 στο ναυπηγείο Newyangzi της Κίνας, έναντι 10,5 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, στο στόλο της Lomar Shipping κατέληξε σύμφωνα με την Lion Shipbroking, το χωρητικότητας 42,141 dwt Panamax container, Maria Schulte, κατασκευής 2006. Η τιμή εξαγοράς ανήλθε στα 7,5 εκατ. δολάρια.

Νωρίτερα, η ίδια εταιρεία πλήρωσε περίπου 8,6 εκατ. δολάρια για την εξαγορά του χωρητικότητας 4,253-teu Kota Laju (κατασκευής 2007), το οποίο μετονόμασε σε Zarnata Express.  Το πλοίο ναυλώθηκε από την ισραηλινή Zim για διάστημα 10 έως 12 μηνών στην τιμή των 17,500 δολ. ημερησίως.

Οι αγοραστές των boxships πιστεύουν ότι η έλλειψη παραγγελιών νεότευκτων μεσαίου μεγέθους containerships, θα μπορούσε να διατηρήσει σε καλά επίπεδα την αγορά ναύλωσης για κάποιο χρονικό διάστημα.

“Οι τιμές των μεταχειρισμένων δεν έχουν φτάσει ακόμη σε επίπεδα τέτοια ώστε να δικαιολογούν την παραγγελία νεότευκτου πλοίου”,  επισήμανε ο  οικονομικός διευθυντής της ναυτιλιακής Danaos Ευάγγελος Χατζής, κατά τη διάρκεια webinar της Marine Money.

“Αυτή είναι η συνταγή για μια πολύ καλή αγορά εμπορευματοκιβωτίων μεσοπρόθεσμα, δηλαδή για τα επόμενα τρία χρόνια”.

Οι εφοπλιστές πιστεύουν ότι η αβεβαιότητα σχετικά με τα συστήματα προώθησης των πλοίων ήταν πιθανό να περιορίσει τις δυνητικές παραγγελίες νεότευκτων για μικρότερου έως μεσαίου μεγέθους containerships.

Τα μεταχειρισμένα πλοία είναι πιθανό να παραμείνουν πιο ελκυστικά από τα νεότευκτα για κάποιο χρονικό διάστημα, υποστήριξε ο κ. Χατζής.

Εκτίμησε ότι το κόστος για ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8.000 έως 9.000 TEU κυμαίνεται σε περίπου 80 εκατ. δολάρια, την ώρα που για ένα αντίστοιχο πλοίο ηλικίας 10 ετών διαμορφώνεται στα 30 εκατ. δολάρια.

 Την ίδια ώρα, τα κέρδη από τα ναύλα ενός νεότευκτου δεν θα είναι αρκετά υψηλότερα.

“Σε καμία περίπτωση η επένδυση σε νεότευκτο δεν έχει νόημα”, εκτίμησε ο κ. Χατζής. “Οι αξίες στα μεταχειρισμένα είναι ακόμη πολύ ελκυστικές σε σχέση με τα κέρδη που μπορεί να αποφέρουν και τις προοπτικές”.

“Έχουμε πραγματοποιήσει εξαγορές κατά τη διάρκεια του έτους και θα προχωρήσουμε και σε άλλες”, επισήμανε

Σημειώνεται ότι η Danaos εξαγόρασε πλοίο post panamax 15 ετών στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων και το ναύλωσε με συμβόλαιο δύο ετών που θα της αποφέρει κέρδη 6,6 εκατ. δολαρίων ετησίως.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση