ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, τα συνολικά καθαρά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 41,9 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά κέρδη είναι 28,8 εκατομμύρια δολάρια ή 4,11 δολάρια και 4,10 δολάρια κέρδη ανά μετοχή.
Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για την περίοδο του πρώτου τριμήνου ήταν 21,7 εκατομμύρια δολάρια ή 3,10 και 3,09 δολάρια ανά μετοχή.
Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα 26 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά μέσο όρο, λειτουργούσαν 17,1 πλοία, κερδίζοντας ναύλο 29.231 δολάρια την ημέρα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δώσει τριμηνιαίο μέρισμα 0,50 δολάρια ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2023, το οποίο καταβλήθηκε στις 16 Ιουνίου 2023.
Η εταιρεία επαναγόρασε 348.419 κοινές μετοχές, έναντι 7 εκατομμυρίων δολαρίων, από τότε που ανακοινώθηκε το Μάιο του 2022 η έναρξη του σχεδίου επαναγοράς μετοχών μας ύψους έως και 20 εκατομμυρίων δολαρίων.
Στις 6 Απριλίου 2023, η εταιρεία παρέλαβε το πρώτο νεότευκτο M/V «Gregos», ένα οικολογικό κοντέινερ 2.800 teu από τη Hyundai Mipo Dockyard Co. στη Νότια Κορέα.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas σχολίασε:
«Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου και έως τα μέσα Μαΐου του 2023, οι τιμές ναύλωσης εμπορευματοκιβωτίων σημείωσαν αύξηση 15-20% σε σύγκριση με τα χαμηλά επίπεδα που είχαν επιτευχθεί τον Φεβρουάριο του 2023. Κατά την ίδια περίοδο, μπορέσαμε να επανέλθουμε με ναύλωση δύο από τα πλοία μας των οποίων τα συμβόλαια έληξαν για ναύλωση διάρκειας δύο και τριών ετών σε τιμές υψηλότερες από ό,τι αναμενόταν αρχικά.
Αυτό πιθανότατα αντανακλά το γεγονός ότι, ενώ το συνολικό βιβλίο παραγγελιών του στόλου είναι περίπου 30%, το βιβλίο παραγγελιών για πλοία με χωρητικότητα μικρότερη από 6000 teu, δηλαδή το τμήμα που λειτουργούμε κυρίως, είναι περίπου 11%.
Το τελευταίο γεγονός σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο ποσοστό σκαφών ηλικίας άνω των 20 ετών υποδηλώνουν ότι ο στόλος θα μπορούσε ακόμη και να μειωθεί σε αυτό τον τομέα. Φυσικά, όπως αναφέραμε επανειλημμένα προηγουμένως, τα μεγαλύτερα πλοία καθορίζουν τις συνολικές τάσεις στην αγορά, αλλά, ωστόσο, η καλύτερη δυναμική προσφοράς για τα πλοία τροφοδοσίας και μεσαίου μεγέθους θα πρέπει να παρέχει έναν ορισμένο βαθμό άνεσης σε εταιρείες όπως η Euroseas.
Η μεγαλύτερη άνεση για την Euroseas, ωστόσο, έγκειται στην κάλυψη της ναύλωσης, η οποία ισχύει για το 2025 και ανέρχεται σε περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια από συμβατικά έσοδα. Όσον αφορά την κάλυψη, ο στόλος μας έχει συμβάσεις άνω του 90% για το υπόλοιπο του 2023 και άνω του 65% για το 2024.
Τα συμβατικά έσοδά μας μόνο για το 2023 και το 2024 αναμένεται να αποφέρουν κέρδη άνω των 20 δολάρια ανά μετοχή. Παραμένουμε επικεντρωμένοι στην αποτελεσματική λειτουργία του στόλου μας, στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και στην παραλαβή των υπόλοιπων οκτώ νεότευκτων πλοίων μας, ενώ ταυτόχρονα εξετάζουμε και αξιολογούμε επενδυτικές ευκαιρίες με ελάχιστο κίνδυνο που αυξάνουν τα κέρδη μας.
Παράλληλα, συνεχίζουμε να επιβραβεύουμε τους μετόχους μας δηλώνοντας τριμηνιαίο μέρισμα 0,50 δολάρια ανά μετοχή και εκτελώντας το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας, το οποίο πιστεύουμε ότι αντιπροσωπεύει μια από τις καλύτερες επενδυτικές ευκαιρίες καθώς οι μετοχές μας διαπραγματεύονται σε λιγότερο από το ήμισυ της αξίας.»
Ο Τάσος Ασλίδης, Chief Financial Officer της Euroseas σχολίασε: “Σε ένα περιβάλλον αγοράς όπου οι ναύλοι έχουν μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με πέρυσι, τα καθαρά μας έσοδα μειώθηκαν ελαφρώς στα 41,9 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με 45,4 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του πέρυσι. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα περισσότερα από τα πλοία μας απασχολούνται σε ναύλωση χρόνου”.
Διαβάστε επίσης
Danaos: Αποχωρεί ο Ηρακλής Προκοπάκης, αναλαμβάνει ο Δημήτρης Βασταρούχας
EuroDry (Αριστείδης Πίττας): Επηρεασμένα τα έσοδα από τις διακυμάνσεις της ναυλαγοράς