ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Euroseas, του Αριστείδη Πίττα, είχε συνολικά καθαρά έσοδα 46 εκατ. δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Το καθαρό εισόδημα που αποδίδεται στους μετόχους είναι 25,2 εκατομμύρια δολάρια ή 3,50 δολάρια ανά μετοχή.
Το προσαρμοσμένο EBITDA ήταν 26,2 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο τα 18 πλοία κέρδισαν μια μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης 30.893 δολαρίων την ημέρα.
Επισημαίνεται ότι τα συνολικά καθαρά έσοδα στο εννεάμηνο ήταν 139,8 εκατ. δολάρια. Το καθαρό κέρδος που αποδίδεται στους μετόχους είναι 85,9 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2022 λειτουργούσαν κατά μέσο όρο 16,8 πλοία κερδίζοντας μια μέση ισοδύναμη τιμή χρονοναύλωσης 32.814 δολάρια την ημέρα.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas σχολίασε:
«Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφτασαν στα υψηλά όλων των εποχών τον Μάρτιο του 2022, παρέμειναν κοντά σε αυτά τα επίπεδα μέχρι τον Αύγουστο, αλλά από τις αρχές Σεπτεμβρίου 2022 έχουν ξεκινήσει υποχώρηση, σημειώνοντας πτώση σχεδόν 80% έως τις αρχές Νοεμβρίου. Ακόμα, οι τρέχουσες τιμές ναύλωσης είναι υπερδιπλάσιες από τα μέσα ποσοστά του 2019. Πιστεύουμε ότι η απότομη πτώση των ναύλων ήταν αποτέλεσμα της χαμηλότερης ναυτιλιακής ζήτησης λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης σε όλο τον κόσμο σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στα λιμάνια και άλλες σχετικές αναποτελεσματικότητες που είχαν εισχωρήσει στο σύστημα μεταφορών, οι οποίες αύξησαν τις δαπάνες λειτουργίας των πλοίων. Κοιτάζοντας το μέλλον, μία από τις προκλήσεις στην αγορά είναι η απορρόφηση των νεότευκτων πλοίων που ανέρχεται πλέον σχεδόν στο 29% του υπάρχοντος στόλου. Οι νέες παραγγελίες θα αρχίσουν να παραδίδονται, κυρίως, από το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Σε κάθε περίπτωση, η έκρηξη των ναύλων από τα τέλη του 2020 έως τον Αύγουστο του 2022 μας επέτρεψε να ναυλώσουμε όλα τα πλοία μας σε πολύ κερδοφόρες τιμές για περιόδους που εκτείνονται έως και τρία ή περισσότερα χρόνια δημιουργώντας συσσωρευμένα συμβατικά έσοδα που υπερβαίνουν τα 450 εκατομμύρια δολάρια. Με βάση αυτό το δεδομένο εμείς ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα ναυπήγησης νεότευκτων εννέα σύγχρονων οικολογικών πλοίων”.
Ο Τάσος Ασλίδης, Chief Financial Officer της Euroseas σχολίασε:
«Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2022 αντικατοπτρίζουν τις σημαντικά υψηλότερες τιμές χρονοναύλωσης των πλοίων μας, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Η εταιρεία χρησιμοποίησε κατά μέσο όρο 18 πλοία, έναντι 14 πλοίων την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν σε 46 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με 23 εκατομμύρια δολάρια που ήταν την ίδια περίοδο του περασμένου έτους. Τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα για το πρώτο εννεάμηνο του 2022 αποδίδονται σε δυσκολίες στην εναλλαγή του πληρώματος λόγω περιορισμών που σχετίζονται με τον COVID-19 και στις υψηλότερες τιμές στην προμήθεια λιπαντικών και την αύξηση των ασφαλίστρων.
Διαβάστε επίσης:
Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Εξασφάλισε ναύλωση Polaris που θα εισφέρει 7,07 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι πέντε βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΘΟ για το 2025
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Θετικό το αφήγημα και για το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές
- Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή – Δεν θα δοθεί παράταση δηλώνουν από το υπουργείο Οικονομικών
- Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024 για τον ελληνικό τουρισμό – Τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. ευρώ