ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αναλυτικότερα, στο τελευταίο τρίμηνο, τα συνολικά καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 50,7 εκατ. δολάρια, ενώ το καθαρό εισόδημα στα 32,2 εκατομμύρια δολάρια ή 4,67 δολάρια κέρδη ανά μετοχή. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για την περίοδο ήταν 28,2 εκατομμύρια δολάρια ή 4,08 δολάρια..
Επίσης, το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 34,5 εκατομμύρια δολάρια. Κατά μέσο όρο, η εταιρεία διαχειρίστηκε 19 κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 30.074 δολάρια την ημέρα.
Το τριμηνιαίο μέρισμα, που ανακοίνωσε είναι 0,50 δολάρια ανά μετοχή για το τρίτο τρίμηνο του 2023, καταβλητέο στις 16 Δεκεμβρίου 2023 στους μετόχους που είχαν μετοχές στις 9 Δεκεμβρίου 2023.
Υπενθυμίζεται ότι στις 6 Ιουλίου 2023 η εταιρεία παρέλαβε το M/V Terataki, ένα νεότευκτο πλοίο τροφοδοσίας εμπορευματοκιβωτίων, το Eco EEDI Phase 3, 2.800 teu από την Hyundai Mipo Dockyard Co., στη Νότια Κορέα.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με κινητήρα Tier III και άλλα χαρακτηριστικά που συνδέονται με τη βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης AMP (εναλλακτική θαλάσσια ισχύς). Η εξαγορά χρηματοδοτήθηκε με συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων και δανείου που συνδέεται με τη βιωσιμότητα που χορηγήθηκε από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε.
Μετά την παράδοσή, το M/V Terataki ξεκίνησε ναύλωση τριάντα έξι έως σαράντα μηνών με την Asyad Lines με ημερήσιο επιτόκιο 48.000 δολάρια ανά ημέρα.
Στις 25 Ιουλίου 2023 έγιναν νέες ναυλώσεις για τα δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 4.250 teu, το Rena P κατασκευής 2007 και για το Emmanuel P του 2005 με ναυλοσύμφωνο 21.000 δολάρια ανά πλοίο την ημέρα μετά από αμοιβαία συμφωνημένο τερματισμό των υφιστάμενων ναυλώσεων τους.
Οι νέες ναυλώσεις ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2023, για ελάχιστη περίοδο είκοσι έως ανώτατη περίοδο είκοσι τεσσάρων μηνών, κατ’ επιλογή του ναυλωτή.
Από τις 9 Νοεμβρίου 2023, η εταιρεία επαναγόρασε 400.705 κοινές μετοχές για συνολικά περίπου 8,2 εκατομμυρίων δολαρίων δολάρια στο πλαίσιο του σχεδίου επαναγοράς μετοχών έως και 20 εκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2022.
Όσον αφορά στο 9μηνο του τρέχοντος έτους, τα συνολικά καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 140,3 εκατομμύρια δολάρια και τα κέρδη στα 89,8 εκατομμύρια δολάρια ή 12,95 δολάρια και 12,90 δολάρια κέρδη ανά μετοχή.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για την περίοδο ήταν 78,9 εκατομμύρια δολάρια ή 11,37 δολάρια. Το προσαρμοσμένο EBITDA1 ήταν 91,1 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά μέσο όρο 18 πλοία λειτουργούσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, κερδίζοντας μια μέση τιμή ισοδύναμης ναύλωσης 29.843 δολάρια την ημέρα.
Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas σχολίασε:
“Μέχρι το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2023, οι τιμές της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 20-25% για τους τύπους πλοίων του στόλου μας σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023. και, επιπλέον, τον Οκτώβριο και αρχές Νοεμβρίου, συνέχισαν την πτώση τους υποχωρώντας περίπου άλλο 5%.
Ωστόσο, οι τρέχουσες τιμές ναύλωσης είναι, για τα τμήματα που δραστηριοποιούμαστε, υψηλότερες και σε αρκετές περιπτώσεις σημαντικά υψηλότερες από το επίπεδό τους τον Δεκέμβριο του 2019, λίγο πριν την πανδημία.
Η πτώση της ζήτησης, η μείωση της αναποτελεσματικότητας στο παγκόσμιο σύστημα μεταφορών και η άνοδος των παραδόσεων πλοίων που παραγγέλθηκαν κατά τα χρόνια της άνθησης προκάλεσαν τη μείωση των επιτοκίων” και στη συνέχεια είπε:
“Όπως είναι προφανές, μια από τις προκλήσεις στην αγορά είναι η απορρόφηση του βιβλίου παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που εξακολουθεί να βρίσκεται στο 26,6% περίπου του υπάρχοντος στόλου. Αυτό το βιβλίο παραγγελιών επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στα μεγαλύτερα τμήματα εμπορευματοκιβωτίων και πολύ λιγότερο στα τμήματα μεγέθους τροφοδότη που διαχειριζόμαστε.
Επιπλέον, το ηλικιακό προφίλ του στόλου τροφοδοσίας περιέχει ένα ποσοστό, περίπου 25%, πλοίων ηλικίας άνω των 20 ετών που είναι υποψήφια για απομάκρυνση που επηρεάζονται από την παρακμή της αγοράς και τις λειτουργικές και οικονομικές προκλήσεις που επιβάλλονται από τις απαιτήσεις του κανονισμού για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Ωστόσο, αν και το μέγεθος του στόλου τροφοδοσίας θα μπορούσε να μειωθεί και να προσφέρει καλύτερη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης για το τμήμα και, κατά συνέπεια, κάποια προστασία από περαιτέρω πιέσεις τιμών, ο τόνος στην αγορά πιθανότατα θα καθοριστεί από το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών του ενδιάμεσου μεγάλους τομείς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Με βάση το συσσωρευμένο συσσωρευμένο εισόδημα άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων που έχουμε αναπτύξει το 2021 και το 2022, πιστεύουμε ότι είμαστε σε μεγάλο βαθμό διασφαλισμένοι από τις εξελίξεις. Επιπλέον, έχουμε μια σημαντική εξασφαλισμένη βάση εσόδων για το 2025 έχοντας καλύψει περισσότερα από 25% των ημερών λειτουργίας μας σε άκρως κερδοφόρα επίπεδα.
Η ρευστότητά μας αυξάνεται γρήγορα, γεγονός που θα μας επιτρέψει να χρηματοδοτήσουμε εύκολα το μετοχικό τμήμα του προγράμματος νεότευκτων ισχυρών πλοίων μας, να συνεχίσουμε να πληρώνουμε ένα πολύ σημαντικό μέρισμα και να εκτελούμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας και επίσης να μας αφήσει άφθονα δωρεάν μετρητά για να αποκτήσουμε περαιτέρω πλοία όταν κρίνουν τον κατάλληλο χρόνο.
Σε αυτό το πλαίσιο, θα συνεχίσουμε το τριμηνιαίο μέρισμα των 0,50 δολάρια ανά μετοχή και θα συνεχίσουμε να εκτελούμε το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών μας, καθώς πιστεύουμε ότι η επαναγορά της μετοχής μας, η οποία διαπραγματεύεται σημαντικά χαμηλότερη από την καθαρή αξία ενεργητικού της, αντιπροσωπεύει μια μεγάλη επενδυτική ευκαιρία”.
Επίσης, ο Τάσος Ασλίδης, Chief Financial Officer της Euroseas σχολίασε:
‘Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2023 αντικατοπτρίζουν τις τιμές χρονοναύλωσης που κέρδισαν τα πλοία μας το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε περίπου το ίδιο επίπεδο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Η εταιρεία διαχειρίστηκε κατά μέσο όρο 19 πλοία, έναντι 18 πλοίων κατά τη διάρκεια του την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα καθαρά έσοδά μας αυξήθηκαν σε 50,7 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με 46,0 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Σε βάση ανά πλοίο ανά ημέρα, τα πλοία μας κέρδισαν 2,7% χαμηλότερη μέση τιμή ναύλωσης το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.
Ταυτόχρονα, τα συνολικά ημερήσια λειτουργικά έξοδα πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των τελών διαχείρισης, γενικά και διοικητικά έξοδα, αλλά εξαιρουμένων των εξόδων αποβάθρας, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023, ήταν κατά μέσο όρο 7.692 δολάρια ανά σκάφος ανά ημέρα, σε σύγκριση με 7.180 δολάρια για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και 7.858 δολάρια ανά πλοίο ανά ημέρα για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 σε σύγκριση με στα 7.406 δολάρια ανά σκάφος την ημέρα για την ίδια περίοδο του 2022.
Τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα τις πρόσφατες περιόδους οφείλονται στις υψηλότερες τιμές για όλες τις κατηγορίες προμηθειών πλοίων που πληρώθηκαν για τα πλοία μας σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022”.
Διαβάστε επίσης:
Μελίνα Τραυλού: Δυναμώνει τη «ναυτιλιακή αυτοκρατορία» της σε car, dry, logistics
Έλληνες εφοπλιστές: Παρήγγειλαν 50 νέα πλοία σε 2,5 μήνες – Στο επίκεντρο τα bulkers
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!