Στόχος της εταιρείας Eurogate Container Terminal Limassol, είναι να αποκτήσει «η Λεμεσός το λιμάνι που της αξίζει».
Ο Chief Operating Officer, Αλέξανδρος Δημητριάδης, αναφέρθηκε πρόσφατα στα χαρακτηριστικά του τερματικού σταθμού, με έμφαση στους δείκτες παραγωγικότητας, οι οποίοι καταγράφουν παραγωγικότητα γερανογεφυρών 25 με 28 κινήσεις ανά ώρα και μέση χρονική διάρκεια πλοίων στο τερματικό 11 με 17 ώρες.
Υπενθύμισε ότι το 2030 το λιμάνι της Λεμεσού θα πρέπει να διαθέτει τις υποδομές ώστε να μπορεί να ηλεκτροδοτεί τα ελλιμενισμένα πλοία μέσω ΑΠΕ και διαβεβαίωσε ότι η εταιρεία εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση μαζί με τους εμπλεκόμενους φορείς.
Στα άμεσα πλάνα της εταιρείας, τόνισε, είναι και η αγορά και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων, κάτι που αναμένεται να προωθηθεί μετά τον διαχωρισμό της ηλεκτροδότησης με το τερματικό της DP World Limassol και την παράδοση υποσταθμού, από την ΑΗΚ, τον Απρίλιο του 2026.
Η δυνατότητα παραλαβής εμπορευματοκιβωτίων, μετά την εκφόρτωση τους, κυμαίνεται μεταξύ 15 με 20 λεπτά, σε σύγκριση με τις περίπου 48 ώρες που χρειάζονταν πριν την ανάληψη της διαχείρισης του τερματικού, το 2017, επισήμανε.
Μεταξύ άλλων, μίλησε για την έμφαση, που δίνεται στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και στα πλάνα για περισσότερες αυτοματοποιήσεις, όπως η εισαγωγή διαδραστικής τεχνολογίας με ενσωμάτωση αλγόριθμων ΑΙ, η τοποθέτηση καμερών τεχνολογίας OCR (Optical Camera Recognition) και η συμμετοχή στα ευρωπαϊκά προγράμματα AeRos, CY-Trust και DecarbonLim.
«Η κάθοδος της Eurogate έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες σε ό,τι αφορά και την κυπριακή οικονομία και αγορά και έχουμε τεράστια πλάνα για το τερματικό», είπε ο Αλέξανδρος Δημητριάδης, προσθέτοντας ότι «προσπαθούμε να φέρουμε επιλεγμένες τεχνολογίες που να είναι συμβατές με την κυπριακή πραγματικότητα».
Σε σχέση με τα εργασιακά, υπογράμμισε πως «η Eurogate προωθεί έναν ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα» και πως «έχουμε μια πολύ εύρυθμη λειτουργία και μια πολύ καλή σχέση με τους εργαζόμενους μας, ενώ πρόσφατα ανανεώσαμε τις συλλογικές συμβάσεις για τα επόμενα δυο χρόνια». «Υπάρχει εργατική ειρήνη και προσβλέπουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί σε υψηλό επίπεδο», συμπλήρωσε.
Όσον αφορά στην εταιρική κοινωνική ευθύνη της εταιρείας, είπε πως βασικοί πυλώνες της είναι ο αθλητισμός και η στήριξη φιλανθρωπικών αθλητικών δράσεων, η ενίσχυση πρωτοβουλιών για προστασία του περιβάλλοντος με συμμετοχή σε τοπικές δράσεις και η στήριξη οργανισμών που προάγουν την ευημερία των παιδιών.
Από την πλευρά του, ο Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας, Πέτρος Σοφιανός, αναφέρθηκε στα οφέλη που το κράτος λαμβάνει από την λειτουργία του τερματικού, με τα τέλη παραχώρησης, από το 2017, να έχουν ανέλθει στα σχεδόν 315 εκατομμύρια ευρώ.
Ο όγκος εργασιών, συνέχισε, καταγράφει ανοδική πορεία, με το 89% να αφορά εισαγωγές και το 11% εξαγωγές, ενώ τα κέρδη της εταιρείας σήμερα φτάνουν περίπου στα 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Όσον αφορά στις επενδύσεις που έγιναν, από το 2017, είπε πως συνολικά αυτές ξεπέρασαν τα 36 εκατομμύρια ευρώ, με την μεγαλύτερη να αφορά την αγορά των νέων γερανογεφυρών.
Πρόσθεσε ότι το 2024 ο αριθμός του προσωπικού έφτασε τα 202 άτομα και σημείωσε την έλλειψη που παρατηρείται στην εξεύρεση εξειδικευμένων ηλεκτρολόγων μηχανικών και τις συνέργειες που γίνονται με τα κυπριακά πανεπιστήμια και κολλέγια αλλά και την προώθηση του επαγγέλματος στα σχολεία.
Ο Π. Σοφιανός αναφέρθηκε επίσης στην επιθυμία του Γερμανού ιδιοκτήτη της εταιρείας όπως φέρει τη γνώση, από άλλα τερματικά της Eurogate, στην Κύπρο «και να δώσει στη Λεμεσό το λιμάνι που της αξίζει». «Ακόμη δεν έχουμε φτάσει εκεί αλλά είναι το πλάνο που έχουμε και θέλουμε την καλή συνεργασία με την Κυβέρνηση για να πάμε προς αυτήν την κατεύθυνση», συμπλήρωσε.
Διαβάστε επίσης:
Κίνα: «Πόλεμος» μέχρι τέλους με τις ΗΠΑ – Αν θέλει ο Τραμπ, ας βρεθούμε κάπου στη μέση
Περιορίζονται οι απώλειες στα futures της Wall Street, μετά τα νέα από την Κίνα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε εξέλιξη η έξοδος των εκδρομέων για τις εορτές του Πάσχα – Μέτρα στα λιμάνια για τη διευκόλυνση των εκδρομέων
- ΟΑΣΑ: Iδρύεται η νέα λεωφορειακή γραμμή 311, συνδέει Κορωπί με Καλύβια
- Η Μαρίνα Καπετανάκη στο My Story: Η KPMG, οι στόχοι, η ανέλιξη στην κορυφή, Τραμπ και Τεχνητή Νοημοσύνη, τα απραγματοποίητα όνειρα
- Τάκης Θεοδωρικάκος: Εθνική στρατηγική για μία παραγωγική Ελλάδα με μείωση των κοινωνικών και περιφερειακών ανισοτήτων
