Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία EuroDry Ltd., του Αριστείδη Πίττα είχε καθαρά έσοδα στο τρίτο τρίμηνο 15,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Κατά μέσο όρο, τα έντεκα πλοία  λειτουργούσαν κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με ναύλο 20.637 δολάρια την ημέρα.

Επίσης, η εταιρεία στις 19 Σεπτεμβρίου γνωστοποίησε την πώληση του πλοίου M/V Pantelis, ενός πλοίου ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 74.020 dwt, που ναυπηγήθηκε το 2000, για περίπου 9,7 εκατομμύρια δολάρια. Το πλοίο παραδόθηκε στους νέους πλοιοκτήτες του στις 17 Οκτωβρίου 2022.

Για το τρίτο τρίμηνο του 2022, η εταιρεία ανέφερε συνολικά καθαρά έσοδα 15,8 εκατομμυρίων δολαρίων που είναι μειωμένα κατά 18,7% έναντι των συνολικών καθαρών εσόδων ύψους 19,5 εκατομμυρίων δολαρίων που ήταν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Η εταιρεία ανέφερε καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους μετόχους 6,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Τα λειτουργικά έξοδα πλοίων ήταν 5,2 εκατομμύρια δολάρια για το τρίτο τρίμηνο του 2022, έναντι 3,7 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2021. Η αύξηση οφείλεται στον αυξημένο αριθμό πλοίων που λειτούργησαν το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της EuroDry σχολίασε: «Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, οι μέσες τιμές χρονοναύλωσης για τα μεγέθη των πλοίων που διαθέτουμε μειώθηκαν κατά μέσο όρο κατά 35-50% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022 με τα κέρδη στα Supramax και Ultramax spot να μειώνονται λιγότερο. Από το τέλος του τρίτου τριμήνου, οι ναύλοι μειώθηκαν άλλο 5% και 12%, ενώ τα κέρδη spot βελτιώθηκαν.

Πιστεύουμε ότι αυτές οι εξελίξεις ήταν αποτέλεσμα, πρώτον, της χαμηλότερης ναυτιλιακής ζήτησης λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης σε ολόκληρο τον κόσμο λόγω της αβεβαιότητας του ενεργειακού εφοδιασμού από τον πόλεμο Ουκρανίας-Ρωσίας και των αυξανόμενων επιτοκίων για την καταπολέμηση του αυξανόμενου πληθωρισμού και, δεύτερον στις σχετικές καθυστερήσεις που αύξησαν τη διαθεσιμότητα των πλοίων και άσκησαν πτωτική πίεση στους ναύλους.

«Παρά την πτώση των ναύλων, οι ναύλοι παραμένουν σε κερδοφόρα επίπεδα και, σίγουρα, πάνω από το μέσο επίπεδο που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας πριν από την έναρξη της πανδημίας COVID. Ενώ η οικονομική αβεβαιότητα μπορεί να συνεχιστεί τους επόμενους έξι μήνες περίπου, τα βασικά μεγέθη της αγοράς θα κυριαρχήσουν από το ιστορικά χαμηλό επίπεδο του βιβλίου παραγγελιών ξηρού χύδην που θα οδηγήσει σε αυστηρές συνθήκες παραγγελίας πλοίων τα επόμενα δύο έως τρία χρόνια, παρέχοντας υποστήριξη στις τιμές ναύλωσης .

Επιπλέον, η εφαρμογή των κανονισμών για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από το 2023 αναμένεται να μειώσει περαιτέρω την αποτελεσματική προσφορά πλοίων. Έτσι, παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς. Πιστεύουμε ότι είμαστε σε καλή θέση για να εκμεταλλευτούμε ευκαιρίες για επέκταση και ανανέωση του στόλου μας, αξιοποιώντας τη ρευστότητα που έχουμε δημιουργήσει τα τελευταία δύο χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από επιλεγμένες πωλήσεις πλοίων, όπως η πώληση του 22χρονου σκάφους μας M/V Pantelis».

Ο Τάσος Ασλίδης, Chief Financial Officer της EuroDry σχολίασε: «Συγκρίνοντας τα αποτελέσματά μας για το τρίτο τρίμηνο του 2022 με την ίδια περίοδο του 2021, τα καθαρά έσοδά μας μειώθηκαν κατά περίπου 3,6 εκατομμύρια δολάρια, λόγω των χαμηλότερων ισοδύναμων τιμών ναύλωσης που κέρδισαν τα πλοία μας σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2021 και οι αυξημένες προγραμματισμένες ημέρες εκτός μίσθωσης για το τρίτο τρίμηνο του 2022, όταν τα πλοία μας δεν είχαν έσοδα, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.

Τα λειτουργικά έξοδα, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών διαχείρισης και των γενικών και διοικητικών εξόδων αυξήθηκαν από 6.495 δολάρια ανά πλοίο και ανά ημέρα το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε 6.593 δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2022. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στις υψηλότερες τιμές που καταβάλλονται για την προμήθεια λιπαντικών, ανταλλακτικών  για τα πλοία μας σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία.

Το προσαρμοσμένο EBITDA κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 ήταν 9,5 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 13 εκατομμύρια δολάρια που επιτεύχθηκε το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, το ανεξόφλητο χρέος μας ήταν 88 εκατομμύρια δολάρια».

Διαβάστε επίσης:

Οι Ελληνίδες της ναυτιλίας επικεφαλής της WISTA: Έλπη Πετράκη (International), Άννα Βούργος (Κύπρος) Δάφνη Αγγελίδη (Αργεντινή), Αλεξάνδρα Αναγνώστη – Iron (ΗΠΑ)

Έλληνας συλλέκτης εφοπλιστής πουλάει μνημειώδες έργο του Γουόρχολ