Η τρέχουσα χρονιά θα μείνει στη μνήμη της παγκόσμιας ναυτιλίας ως το έτος ρεκόρ διάλυσης πλοίων για κρουαζιερόπλοια. Μόνο τον Οκτώβριο, ήδη ξεπεράσει τα νούμερα του περασμένου έτους.

Αυτή η τάση των διαλύσεων ξεκίνησε τις πρώτες εβδομάδες κατά το ξέσπασμα της πανδημίας, όταν αρκετά από τα παλαιότερα κρουαζιερόπλοια -και συχνά ακόμη και τα μικρότερα- κατέληξαν σε ναυπηγεία διάλυσης προκειμένου να γίνουν “σκραπ”.

1

Μέχρι στιγμής, δεκαπέντε κρουαζιερόπλοια έχουν διαλυθεί. Τα πρώτα πλοία, όπως αναφέρθηκε, πουλήθηκαν στο ξέσπασμα του Covid στον κόσμο και το 2020 ανήλθαν συνολικά σε 9 πλοία που στάλθηκαν για διάλυση.

Το 2021 πέρασε αυτό το όριο με συνολικά 11 πλοία. Ο αριθμός είναι εντυπωσιακός σε σύγκριση με τους αριθμούς πριν από την πανδημία: το 2019, στην πραγματικότητα, μόνο ένα κρουαζιερόπλοιο διαλύθηκε.

Η μέση ηλικία των προς διάλυση πλοίων ήταν 38 το 2022, από 43 μεταξύ 2017 και 2019.

Αφού επέστρεψε στα 41 το 2021, ο μέσος όρος ηλικίας μειώθηκε για άλλη μια φορά φέτος: το επίπεδο έχει πέσει στα 38 έτη.

Αναλυτικά, τα πλοία που οδηγήθηκαν για διάλυση το 2022:

Fuji (πρώην Fuji Maru)
Century Harmony (πρώην Carnival Fascination)
Oriental Dragon (αρχικά Song of Norway)
Carnival Sensation
Delphin
Τιτάνας (πρώην Gruziya / Salamis Filoxenia)
SuperStar Libra (πρώην Norwegian Sea )
Odin (πρώην Black Watch / Royal Viking Star)
Marella Dream (πρώην Homeric / Westerdam)
Star Pisces
Pearl II (πρώην Saga Pearl II / Astor)
Golden Iris (πρώην Cunard Princess / Rhapsody)
Marella Celebration (πρώην Noordam)
TSM Singapore (πρώην Zenith)