Την εκτίμηση ότι η αγορά των containerships θα ανακάμψει μέσα στα επόμενα χρόνια, με δεδομένο ότι οι τιμές των πλοίων και των ναυλώσεων κινούνται σήμερα σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, εξέφρασε ο επικεφαλής της ναυτιλιακής Euroseas Αριστείδης Πίττας, μιλώντας στο συνέδριο Capital Link Shipping.

Σαφέστατα υπάρχει πιθανό περιθώριο βελτίωσης, και νομίζω ότι θα δούμε αυτήν τη βελτίωση αν ο κόσμος συνεχίσει να αναπτύσσεται με το ρυθμό που αναπτύσσεται σήμερα”, ανέφερε ο Έλληνας εφοπλιστής, επισημαίνοντας πως “όλοι οι ειδικοί φαίνονται να συμφωνούν πως δεν υπάρχει κανένας μεγάλος φόβος για μια παγκόσμια ύφεση”.

Όπως παρατήρησε, οι τιμές στην αγορά για ένα boxship δεκαετίας, χωρητικότητας 2.500 teu, είναι στο 45% του ιστορικού μέσου όρου, ενώ αντίστοιχα οι τιμές ναύλωσης κινούνται περίπου στο 45% του μέσου όρου των τελευταίων δύο δεκαετιών.

Ο Αριστείδης Πίττας, όπως αναφέρει το TradeWinds, προέβλεψε πως και οι τιμές των μικρότερων πλοίων θα βελτιωθούν, παρά την κυριαρχία των μεγάλων πλοίων στην αγορά. “Τα containerships ξεκίνησαν ουσιαστικά το 1970… Έχουν ωριμάσει, επομένως αναμένουμε να αναπτυχθούν λίγο περισσότερο από το ΑΕΠ” διεθνώς, εκτίμησε.

Εξέφρασε ακόμα την πεποίθησή του ότι τόσο η αγορά των containerships, όσο και αυτή του ξηρού φορτίου, θα αναπτυχθούν τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς δεν υπάρχουν πολλά νεότευκτα πλοία, ενώ η ζήτηση για φορτία παραμένει υγιής. Ειδικά για το ξηρό φορτίο, παρατήρησε ότι ένα επιπλέον θετικό στοιχείο αποτελεί η ισχυρή ζήτηση από την Κίνα και άλλες χώρες, κυρίως λόγω των χαμηλών τιμών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Πέντε νεότευκτα αξίας 450 εκατ. δολαρίων για τη Zodiac Maritime

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χρυσές δουλειές για δύο Έλληνες εφοπλιστές στη διαδρομή Βραζιλία-Κίνα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Χριστίνα Μαργέλου (Eurobank): Επενδύουμε στη Ναυτιλία – Επενδύουμε στην Ελλάδα