ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφορικά με το πρόβλημα με τη γραμμή Καμείρου Σκάλας – Χάλκης κατέθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Γάκης.
Στην ερώτηση του, ο Δημήτρης Γάκης, επισημαίνει ότι οι κάτοικοι των μικρών ακριτικών νησιών της Δωδεκανήσου ανησυχούν έντονα για τα συχνά προβλήματα που εμφανίζονται στην επικοινωνία τους, τόσο με τα μεγαλύτερα νησιά (Ρόδος, Κως), όσο και με την ηπειρωτική χώρα (Πειραιάς) και προσθέτει:
«Η κάλυψη των «επιδοτούμενων γραμμών» προς τις απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, οι νησιώτες, θέλουν να γίνεται με μεταφορικές συνδέσεις, που να λαμβάνουν υπόψη τα ειδικά γεωγραφικά, δημογραφικά και οικονομικά χαρακτηριστικά του Αρχιπελάγους και τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια να προγραμματίζονται στη βάση των δικών τους πραγματικών αναγκών με αξιόπιστες και οικονομικά προσιτές συγκοινωνιακές γραμμές.
Πρόσφατα δημοσιεύματα που αφορούν διαμαρτυρίες και καταγγελίες από κατοίκους, φορείς και αυτοδιοικητικές παρατάξεις για την ανορθολογική κατάσταση στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Χάλκης με τη Ρόδο, ανησυχούν έντονα τους κατοίκους του νησιού και αναδεικνύουν την αναποτελεσματικότητα με την οποία η Κυβέρνηση της ΝΔ αντιμετωπίζει τα προβλήματα της νησιωτικής μας περιφέρειας. Προτάσσοντας, δυστυχώς, μια πολιτική που βάζει εμπόδια αντί να αντιμετωπίζει τα προβλήματα των μικρών ακριτικών νησιών με ουσιαστικές πρόνοιες του Κράτους που βοηθούν νησιωτικές κοινωνίες, όπως είναι η απρόσκοπτη και ποιοτική συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιωτών. Μια νησιωτική πολιτική, που εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με την υλοποίηση, ανάμεσα στα άλλα, του Μεταφορικού Ισοδύναμου (ΜΙ)”.
Επίσης, στην ερώτηση, υπογραμμίζεται ότι “σε πρόσφατη επώνυμη ανοιχτή καταγγελία και αναφορά στη Δικαιοσύνη από Δημοτικούς Συμβούλους της Χάλκης, η διακοπή από τα μέσα Φεβρουαρίου 2023 της συγκοινωνιακής γραμμής Καμείρου Σκάλας – Χάλκης, έχει επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στην ζωή των κατοίκων της Χάλκης, «οι οποίοι ζουν καθημερινά με τα λειτουργικά και οικονομικά προβλήματα που έχει δημιουργήσει, καθώς και τον φόβο των αναπάντεχων σοβαρών ιατρικών προβλημάτων που χρειάζονται άμεση μετακίνηση προς την Ρόδο, όπως συνέβη ήδη σε δύο σοβαρές περιπτώσεις», όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται στα σχετικά δημοσιεύματα του τοπικού Δωδεκανησιακού Τύπου».
Στη συνέχεια, ο Δημήτρης Γάκης, τονίζει ότι επειδή, η συγκοινωνιακή επικοινωνία των μικρών νήσων της Δωδεκανήσου είναι ζωτικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες και αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την μείωση της απομόνωσής τους και την κοινωνική και οικονομική συνοχή και επειδή, είναι επιτακτική ανάγκη ο σεβασμός στην απρόσκοπτη λειτουργία και την ακρίβεια εκτέλεσης των δρομολογίων με τη Ρόδο, τη στιγμή που η νήσος Χάλκη είναι άμεσα εξαρτημένη από τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός, σε ποια μέτρα προτίθεται να προβεί για να λειτουργήσει άμεσα η συγκοινωνιακή γραμμή «Καμείρου Σκάλας – Χάλκη», ώστε να διασφαλιστεί ο ορθολογικός προγραμματισμός στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της νήσου με ελάχιστο για την τοπική μικρο-νησιωτική κοινωνία μεταφορικό κόστος;
Διαβάστε επίσης:
Pyxis Tankers (Βαλέριος Βαλέντης): Καθαρά έσοδα 18,4 εκατ. δολάρια