Λίγες ημέρες μετά την απόκτηση του 9,5% των μετοχών της Performance Shipping με επικεφαλής την κ. Αλίκη Παληού, ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου θέτει θέμα για τη δομή διακυβέρνησης της ναυτιλιακής με επιστολή του στο διοικητικό της συμβούλιο, κοινοποιώντας την παράλληλα και στην SEC.

Kαι όλα αυτά την ώρα που η Maxim Group ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την κάλυψη της εταιρείας δίνοντας σύσταση «αγορά» για την μετοχή της και τιμή στόχο τα 4 δολάρια, διπλάσια δηλαδή από τα τρέχοντα επίπεδα.

1

Χθες η μετοχή της Performance (PSHG) στο χρηματιστήριο του NASDAQ έκλεισε στα 2 δολάρια,  με κέρδη 10% και σήμερα στο Premarket πραγματοποιεί συναλλαγές στα 2,030 δολάρια.

Συγκεκριμένα, με σημείωμα προς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έγινε γνωστό ότι η Sphinx Investment Corp., εταιρεία συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου, η οποία απέκτησε πρόσφατα το 9,5% της Performance Shipping, έστειλε μέσω του δικηγορικού γραφείου Cadwalader επιστολή στο ΔΣ της, στην οποία αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:

«Η Sphinx πιστεύει ότι η κεφαλαιακή διάρθρωση της Performance Shipping σε δύο κατηγορίες (dual-class) και η προσφορά ανταλλαγής (Exchange Offer) του 2022 μέσω της οποίας η εταιρεία εφάρμοσε την εν λόγω διάρθρωση, παραβιάζουν τη νομοθεσία των Νησιών Μάρσαλ και τους κανόνες εισαγωγής στον Nasdaq».

Και διευκρινίζει ότι η Performance Shipping είχε 199 εκατ. δολάρια σε κεφάλαιο μετόχων στις 30 Ιουνίου του 2023. Ωστόσο, η κεφαλαιοποίηση των κοινών μετοχών ήταν μόλις 19,96 εκατ. δολάρια στο κλείσιμο της αγοράς στις 30 Αυγούστου 2023 (δηλαδή μόλις το 1/10 των ιδίων κεφαλαίων).

«Η Sphinx πιστεύει ότι αυτό είναι προσχεδιασμένο και δεν ήταν σύμπτωση. Το προφανές σχέδιο ήταν να αφαιρεθούν τα δικαιώματα ψήφου και να μειωθεί η οικονομική αξία των κοινών μετόχων, προς όφελος του μεγαλομετόχου της Performance Shipping, Mango Shipping Corp., – μίας οντότητας που ελέγχεται από την Αλίκη Παληού, η οποία είναι η πρόεδρος του ΔΣ και η κόρη του ιδρυτή της εταιρείας – και να προστατευθεί ο έλεγχος και η οικονομική θέση της Mango από την απομείωση (dilution) λόγω των αναμενόμενων βραχυπρόθεσμων αυξήσεων κεφαλαίου.

Το κύριο όχημα γι’ αυτό το σχέδιο ήταν η προσφορά της Performance Shipping τον Ιανουάριο του 2022 για την ανταλλαγή διαπραγματεύσιμων κοινών μετοχών με μη ρευστοποιήσιμες προνομιούχες μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου της σειράς Β, οι οποίες αργότερα θα μετατρέπονταν σε μη ρευστοποιήσιμες προνομιούχες μετοχές της σειράς C με σημαντικό δικαίωμα ψήφου», υποστηρίζει η Sphinx.

«Πράγματι, τα αποδεικτικά στοιχεία δείχνουν ότι η προσφορά ανταλλαγής της Performance Shipping το 2022 -μια συναλλαγή για την οποία δεν ελήφθη καμία γνωμοδότηση για την εύλογη τιμή- σχεδιάστηκε για να είναι μη ελκυστική για όλους τους μετόχους εκτός της Mango και να εξαναγκάσει έτσι τους άλλους μετόχους να μην υποβάλουν προσφορά, και ως εκ τούτου ήταν αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου της Mango για να καταλάβει και να διατηρήσει με νόμιμο τρόπο τον έλεγχο της Performance Shipping» , συνεχίζει η επιστολή.

«Ήταν δεδομένο ότι η προσφορά ανταλλαγής θα ήταν επιτυχής και ότι μετά από αυτήν, η Mango θα μετέτρεπε τις προνομιούχες μετοχές της σειράς Β σε προνομιούχες μετοχές της σειράς C. »

«Η γνωστοποίηση της προσφοράς ανταλλαγής προσθέτει επιπλέον ότι εάν η Mango ήταν ο μόνος μέτοχος που υπέβαλε προσφορά, τότε μετά την παραλαβή από αυτήν των προνομιούχων μετοχών της σειράς C θα “είχε δικαίωμα ψήφου σε ποσοστό περίπου 95,6% της συνολικής δύναμης ψήφου του μετοχικού κεφαλαίου της Performance Shipping“».

«Συνολικά, η Mango χρησιμοποίησε αυτές τις συναλλαγές για να αυξήσει την πραγματική ιδιοκτησία της στην Performance Shipping από περίπου 46,3% των κοινών μετοχών (λίγο πριν από την Προσφορά Ανταλλαγής) σε περίπου 67% των κοινών μετοχών (χρησιμοποιώντας τις προνομιούχες μετοχές της Σειράς C σε βάση μετατροπής).

Tι ζητά από το ΔΣ

«Η Sphinx απαιτεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της Performance Shipping να αναγνωρίσει αμέσως δημόσια (1) την ακαταλληλότητα και την ακυρότητα της τρέχουσας δομής διπλής κατηγορίας, η οποία εφαρμόστηκε μέσω μιας εξαναγκαστικής προσφοράς ανταλλαγής και άλλων συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν ως αποτέλεσμα πολλαπλών παραβιάσεων των καθηκόντων εμπιστοσύνης, (2) ότι τα δικαιώματα ψήφου, μετατροπής και άλλα προνομιακά δικαιώματα που φέρονται να έχουν οι προνομιούχες μετοχές της σειράς C είναι άκυρα και (3) ότι καμία ψήφος ή συναίνεση που φέρεται να έχει δοθεί από τους κατόχους των προνομιούχων μετοχών της σειράς C και καμία αίτηση μετατροπής των προνομιούχων μετοχών της σειράς C σε κοινές μετοχές δεν θα καταμετρηθεί ή αναγνωριστεί», αναφέρει κλείνοντας η επιστολή.

Οι επικεφαλής της Performance Shipping

Η εταιρεία Performance, διευθύνεται από το ζεύγος Αλίκης Παληού και Ανδρέα Μιχαλόπουλου.

Η Αλίκη Παλιού, θυγατέρα του Συμεών Παληού, ανέλαβε αρχικά ως σύμβουλος τον Φεβρουάριο του 2020 και ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου από την ετήσια συνέλευση των μετόχων του 2022.

Επίσης, είναι Διευθύντρια, Αντιπρόεδρος και Ταμίας της Unitized Ocean Transport Limited από τον Ιανουάριο του 2020.

Από το 2010 έως το 2015, εργάστηκε ως Διευθύντρια και Ταμίας της Alpha Sigma Shipping Corp.

Η Αλίκη Παλιού σπούδασε Θεατρικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κεντ στο Canterbury, UK και απέκτησε M.A. στη Σκηνογραφία στο Central Saint Martins School of Art and Design στο Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο.

Το 2005 αποφοίτησε με άριστα από την Ελληνική Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα.

Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Performance Shipping Inc. από τον Οκτώβριο του 2020.

Από τον Οκτώβριο του 2019 έως τον Οκτώβριο του 2020, διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, ενώ την δεκαετία 2010 έως 2020 ήταν Οικονομικός Διευθυντής της ναυτιλιακής.

Ο Ανδρέας Μιχαλόπουλος αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Paris IX Dauphine με Άριστα το 1993 αποκτώντας MSc στα Οικονομικά και μεταπτυχιακό στις Επιστήμες Διοίκησης με ειδίκευση στα Χρηματοοικονομικά. Το 1995 απέκτησε επίσης μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Imperial College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου.

Εκτίναξη κερδών

H εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Performance Shipping εμφάνισε κέρδη 18,4 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, έναντι 3,87 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα του 2022.

Τα έσοδα της εταιρείας εκτινάχθηκαν στα 31,4 εκατ. δολάρια από 16,7 εκατ. δολάρια.