ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο τόπος γεννά τη ναυτιλία, ορίζει τους κανόνες της, γίνεται ταυτόσημο με την ύπαρξη του. Ώσπου σήμερα, οι Greeks, το ελληνικό θαύμα του εφοπλισμού, παραμένει το μεγαλύτερο, με τον σπουδαιότερο εμπορικό στόλο στον κόσμο και τις αξεπέραστες μορφές στον 20ό αιώνα των Ωνάση, Λάτση, Λιβανού, Νιάρχου. Και αν κάποτε ήταν η ανάγκη, η περιέργεια, τα σωκρατικά «δαιμόνια» τα υλικά της μεγαλοσύνης των Ελλήνων στην ναυτιλία, σήμερα έρχεται μια νέα γενιά, οι διάδοχοι των κραταιών παλαιότερων, με σπουδές στα σπουδαιότερα Πανεπιστήμια, με ορμή νεανική, με την εμπειρία των οικογενειών τους, για να χαλυβδώσουν την ισχύ των Ελλήνων εφοπλιστών στην θάλασσες του κόσμου και να διατηρήσουν τον μύθο τους…
Μαρία Αγγελικούση του Γιάννη
Η Μαρία Αγγελικούση βραβεύτηκε, πριν από λίγους μήνες, το 2017, με ένα από τα 17 βραβεία «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards» για τους αξιότερους όλων, με εκείνο για την Εταιρεία Δεξαμενόπλοιων της Χρονιάς (Tanker Company of the Year) που αποδόθηκε στην Maran Tanker του Ομίλου Αγγελικούση.
Αντισυμβατική και όλο ανατροπές και επιτεύγματα, η ξανθιά γυναίκα είναι γιατρός, εφοπλίστρια, πριγκίπισσα πια και άξια κόρη στα βήματα του πατέρα της.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης είναι ο πρώτος των Ελλήνων και ο πέμπτος μεγαλύτερος εφοπλιστής σε όλο τον κόσμο με στόλο δυναμικότητας 26,8 εκατ. τόνων και στόλο 143 πλοίων, ενώ ετοιμάζει κι άλλα 14!
Βαρύ το οικογενειακό όνομα, όχι μόνο από τη παππού προς πάππου δύναμη των καραβιών τους στη θάλασσα αλλά και από την προσφορά τους στην Εθνική Αντίσταση στην Ελλάδα και στην Μέση Ανατολή, όπου είχε αγωνιστεί και τιμηθεί ο πατέρας του Γιάννη, ο Αντώνης Αγγελικούσης, αλλά και από το ότι όλη η οικογένεια αρνήθηκαν κάθε όχι μόνο συνεργασία, αλλά και απλή συνάντηση με την Χούντα του 1967, για να μη τη νομιμοποιήσουν και στις θάλασσες του κόσμου.
Τώρα, τα ναυτιλιακά του χνάρια ακολουθεί με διακρίσεις, βραβεύσεις, αποδοχή και ήδη κερδισμένο σεβασμό, η κόρη του, η Μαρία, εκπρόσωπος της τρίτης πια, γενιάς των ιστορικών εφοπλιστών που ξεκίνησε από τη Μάνη για να καταφύγει στην Χίο, από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
«Στα μέσα του 18ου αιώνα μετακόμισαν στο βόρειο τμήμα της Χίου, το οποίο εκείνη την εποχή ήταν ακατοίκητο και έδωσαν το όνομα Καρδάμυλα στην περιοχή. Σκοπός της μετεγκατάστασης ήταν η πειρατεία, να επιτίθενται σε πλοία που κατευθύνονταν ή έρχονταν από την Μαύρη Θάλασσα στην Μεσόγειο» έχει πει ο εφοπλιστής σε συνέντευξη του στο διεθνές ναυτιλιακό έντυπο Trade Winds. Με την επανάσταση του 1821 και την σφαγή της Χίου το 1822, οι πρόγονοι του θα επιστρέψουν στην Μάνη και μετα θα πάνε και πάλι στην Χίο το 1857. Τότε είναι και η εποχή που μπήκαν οι βάσεις για την εφοπλιστική δραστηριότητα της οικογένειας κάνοντας την αρχή με ιστιοφόρα.
«Ο προπάππους μου, ο Αντώνης, ήταν το πλέον εξέχον μέλος εκείνης της περιόδου. Έδρασε στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα και σύμφωνα με τις φήμες ήταν ο εφευρέτης των “σημαιών διευκόλυνσης”. Το όνομα της οικογένειας ήταν αρχικά Πονηρού και άλλαξε την δεκαετία του 1870. Ο πατέρας του Αντώνης Αγγελικούσης, ήταν ασυρματιστής στον Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το πλοίο του το οποίο μετέφερε εφόδια για τους συμμάχους τορπιλίστηκε δύο φορές και για αυτό τον λόγο έλαβε δύο μετάλλια από το ελληνικό κράτος. Στην συνέχεια οι Βρετανικές Μυστικές Υπηρεσίες τον έστειλαν στο Κάιρο όπου εκπαιδεύτηκε ως αλεξιπτωτιστής για να σταλεί μετέπειτα στην Κρήτη. Εκεί πέρασε δύο χρόνια και συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Χάινριχ Κράιπε το 1944 για την οποία τιμήθηκε μετά την λήξη του πολέμου από τους Βρετανούς. Με την ειρήνη και πριν φύγει από τη ζωή, στα 1989, θα φτιάξει έναν αξιοσημείωτο στόλο πλοίων ξηρού φορτίου. Με βλέμμα σαν του παππού της, ελεύθερο πνεύμα, αγάπη για τους ανθρώπους και τις θάλασσες, η Μαρία Αγγελικούση, είναι το καμάρι του πατέρα της, που δεν κρύβει την περηφάνεια του για αυτήν. Για το κορίτσι που από το 2008, πήρε μόνο του την απόφαση να ασχοληθεί με την ναυτιλία και να σταθεί στο πλευρό του στην οικογενειακή επιχείρηση, ενώ είχε σπουδάσει Ιατρική στο πανεπιστήμιο του Cambridge και άσκησε το επάγγελμα επί οκτώ χρόνια.
Σαν εκείνον τον παππού που πολέμαγε για ελευθερία, έτσι και η Μαρία, ξέχειλη από ευαισθησία, μετά το πτυχίο της, ξεκίνησε την άσκηση της Ιατρικής εκεί που πίστεψε πως την είχαν πιο πολύ ανάγκη. Γιάτρευε κόσμο, χωρίς αμοιβή, στις χώρες του Τρίτου Κόσμου, με κίνδυνο συχνά της ίδιας της της ζωής, μιας και πολλές από τις περιοχές που βρίσκονταν σε αιματηρούς, βάναυσους πολέμους. Βλέποντας την οδύνη των ανθρώπων, συχνά χάνονταν σε ζούγκλες, μην έχοντας τρόπο κανέναν να επικοινωνήσει με τον υπόλοιπο κόσμο, ξεχνώντας να φάει και χωρίς αίσθηση του χρόνου. Κάποιες φορές η οικογένειά της ανησυχούσε δραματικά, γιατί έχανε κάθε επαφή μαζί της. Όταν πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση και τα καράβια, είχε δηλώσει πως «η συναναστροφή μου ως γιατρού με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».
Οι εμπειρίες της ως γιατρός σε απομακρυσμένες από τον πολιτισμό περιοχές, ο αγώνας της ενάντια στην αρρώστια και στον θάνατο, η επαφή της με τον ανθρώπινο πόνο, έφτιαξαν έναν χαρακτήρα, που δε μοιάζει με άλλες γυναίκες από τον κόσμο του μεγάλου πλούτου. Συμπονετική, απλή, μετρημένη, χωρίς επιδείξεις και προκλήσεις στέκεται πάντα στο πλευρό του πατέρα της τον οποίο και εκείνη με τη σειρά της λατρεύει και θαυμάζει. «Μου έμαθε να σκέφτομαι έξω από τα συνήθη πλαίσια, να είμαι ευφάνταστη και με δίδαξε ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει πάντοτε λύση», λέει. Όσο για τον περήφανο γονιό, εκείνος παραδέχεται για τη Μαρία του, πως «σήμερα, είμαι υπερήφανος ότι τα πηγαίνουμε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή. Τρέχουμε την εταιρεία από κοινού, λαμβάνουμε μαζί τις αποφάσεις και, είτε το πιστεύεται είτε όχι, δεν έχουμε διαφωνίες. Είναι πεπεισμένος ότι οι μακροχρόνιες αποφάσεις θα την επηρεάσουν περισσότερο από ότι εμένα».
Η 34χρονη Μαρία Αγγελικούση, αντιπρόεδρος του παντοδύναμου Angelicoussis Shipping Group, μέσα σε λίγα χρόνια έχει ήδη, έχει τιμηθεί με τις πιο σημαντικές και υψηλές βραβεύσεις για τη ναυτιλία, ενώ, ήδη, έχει αποδείξει τις ικανότητές της σε διεθνή ναυτιλιακά ύδατα.
Μπήκε στην επιχείρηση της οικογένεια της, με την κατάρρευση της Lehman Brothers το 2008, που προκάλεσε μία βαθιά παγκόσμια κρίση, χωρίς όμως να δημιουργήσει προβλήματα στους Αγγελικούσηδες.
Η Μαρία ξεκίνησε από το τμήμα ναυλώσεων και πολύ σύντομα άρχισε να έχει συμμετοχή στις αποφάσεις, ενώ πλέον και πλέον είναι αυτή που αναλαμβάνει όλα τα σημαντικά συμβόλαια εξαγορών και των νεότευκτων πλοίων.
Με το βραβείο Next Generation Greek Shipping Award, στα χέρια της, υπολογίζει και προβλέπει το μέλλον, επικεντρωμένη στο Maran Gas Maritime, που δραστηριοποιείται στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), με έναν στόλο 21 δυνατών πλοίων και με 11 ακόμα υπό κατασκευή, με τις πιο σύγχρονες απαιτήσεις και τεχνολογίες. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πρόσληψη της έμπειρης Anita Odedra τον περασμένο Ιούλιο ως εκτελεστική αντιπρόεδρος εμπορικών επιχειρήσεων της Maran Gas Maritime.
Λέγεται πως η Μαρία Αγγελικούση ενδιαφέρεται πολύ για την επέκταση της εταιρείας στις πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης και πως μελετά προσεκτικά, μεθοδικά και με στρατηγική τις επόμενες κινήσεις της, διακρίνοντας μεγάλες προοπτικές στη συγκεκριμένη αγορά.
Είναι παντρεμένη με τον έκπτωτο πρίγκηπα της Σερβίας της βασιλικής οικογένειας των Καραγεώργεβιτς.
Έχει η ίδια αποκτήσει ένα ονειρικό σπίτι στη Μύκονο, στο λόφο στο Φανάρι, κοντά στα Παραδείσια της Μυκόνου. Αυτό το πανέμορφο σπίτι ερωτεύτηκε και διάλεξε για σπίτι της η Μαρία, όταν κοίταξε μέσα από τα τζάμια του την μαγευτική εικόνα του ολόφωτου νησιού. Πρώτα λάτρεψε τη θέα από τις μεγάλες βεράντες και μετά νοιάστηκε για τα πέντε πολυτελή, μεγάλα υπνοδωμάτια με το τζάκι τους το καθένα και την νησιωτική άνεση. Τεράστιος κήπος, τρεις ξενώνες, barbeque, διαφανή πισίνα σαν αρχιτεκτονικό αριστούργημα, που δίνει τη δυνατότητα να βλέπεις το εσωτερικό της βίλας μέσα από το νερό. Με κάθε ευκαιρία σπεύδει να το επισκεφθεί και να ατενίζει το Αιγαίο από τα ψηλά του παράθυρα. Απ’ αυτή την θάλασσα, που κάποτε ξεκίνησαν όλα τα καράβια της οικογένεια της, όλα τα καράβια τα δικά της…
Ο Γιάννης και η Ελένη Προκοπίου του Δημήτρη
Τα αδέλφια Γιάννης και Ελένη Προκοπίου είναι τα παιδιά του χαμηλών τόνων αλλά θαυματουργού και στον εφοπλισμό Δημήτρη Προκοπίου και είναι και τα δυο πολύ εμφανίσιμα παιδιά. Ειδικά ο Γιάννης έχει απασχολήσει τις gossip στήλες με τις παρέες αλλά κυρίως τις φημολογούμενες σχέσεις του με διάσημες καλλονές.
Τελειώνοντας το Κολλέγιο Αθηνών, συνέχιζε με σπουδές στο City University of London, ο Γιάννης μπήκε δυναμικά στην εταιρία του πατέρα του Centrofin και ασχολείται κυρίως με τις ναυλώσεις. Tο τελευταίο διάστημα παρακολουθεί στενά την πορεία των ναυλαγορών και αναζητά κατάλληλες ευκαιρίες για καινούρια deals.
Οι παρέες του ως φοιτητή ήταν με εκείνους που, όπως αυτός, κληρονομούν τις θάλασσες του πλανήτη, όπως ο Παναγιώτης και ο Δημήτρης Αγγελόπουλος, η κόρη του Γιώργου Οικονόμου, Χριστίνα, η Μαριάννα Γουλανδρή, ο Αντώνης Ξυλάς αλλά και οι νεαροί Μαρτίνου. Φυσικά αγαπά την θάλασσα και τα σκάφη, Το Αιγαίο και τη Μύκονο, τα θαλασσινά ταξίδια και την αλμύρα του καλοκαιρού, αλλά λέγεται πως δουλεύει άπειρες εργατοώρες, ώστε να αποδείξει την αξία του και έτσι έχει καταφέρει να έχει κερδίσει την αναγνώριση αυτού του ανταγωνιστικού και απαιτητικού χώρου του επιχειρεί.
Η Ελένη, πολύ περισσότερο χαμηλών τόνων και καθόλου κοσμική, εισήλθε στην ναυτιλία από τα 24 της χρόνια. Αποφεύγοντας πάντα τη δημοσιότητα, γινόταν το επίκεντρο της προσοχής όπου και αν βρισκόταν, γιατί είναι μια εντυπωσιακότατη μελαχρινή καλλονή. Και αυτή πήγε σχολείο στο Κολλέγιο Αθηνών, με έφεση στη λογοτεχνία και στην Τέχνη, αλλά υπήρξε αποφασισμένη από πολύ νωρίς να ριχθεί με τα μούτρα στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις της οικογένειας, στη Cetrofin και στην Marine Trust, με τα 24 πλοία διαφόρων τύπων μεταξύ των οποίων φορτηγά και δεξαμενόπλοια.
Παντρεύτηκε χωρίς ιδιαίτερες πολυτέλειες στην Φανερωμένη στη Βουλιαγμένη, τον Νικόλα Μαρτίνο, ύστερα από τρίχρονη σχέση και η γαμήλια δεξίωση δόθηκε στο σπίτι των γονιών της στην Γλυφάδα και αποτελούν το αγαπημένο, χρυσό ζευγάρι των εφοπλιστικών τζακιών.
Η Ελίζα, η Ιωάννα, η Μαρίνα, η Μαρία Ελένη του Γιώργου Προκοπίου
Δωδέκατος στους 100 ισχυρότερους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με 126 καράβια αξίας 2 δισ. δολάρια, με ναυαρχίδες του τις ισχυρές Dynacom Tankers και Dynagas LNG Partners ε 2.500 ακίνητα σε όλο τον κόσμο, φίλος με τον Σαμαρά, κοντραρισμένος με τον Μπερλουσκόνι, μπλεγμένος κάποτε με την εφορία και πάντα επίκεντρο του ενδιαφέροντος, ο θρυλικός Greek Γιώργος Προκοπίου και η σύζυγός του Αλεξάνδρα, εδώ και 46 χρόνια, είναι από τους πλέον επιτυχημένους Έλληνες και αλώνει τις θάλασσες σαρωτικά και με δύναμη. Οι τέσσερις κόρες του να συνεχίζουν την οικογενειακή παράδοση, έχοντας κληρονομήσει, προφανώς, το ένστικτο, τις ικανότητες και την οξυδέρκεια του πατέρα τους στη ναυτιλία. H μεγαλύτερη από τα κορίτσια, η Eλίζα, είναι παντρεμένη με τον Nίκο Xρισάκη και ασχολείται με τη φορτηγό ναυτιλία.
Τον ίδιο ναυτιλιακό στίβο έχει επιλέξει και η δευτερότοκη, η Ιωάννα, «η καπετάνισσα» όπως την αποκαλεί από μικρή ο πατέρας της, που εκτός από την εμπειρία και την ενασχόληση της στο πλευρό του γονιού και του συζύγου της, του Γιάννη Kαΐρη, στην Kairis Brothers, έχει δημιουργήσει την δική της εταιρία, την Prominence Maritime, που ιδρύθηκε λίγο μετά τον γάμο της. Ίσως λόγω της χρονικής συγκυρίας, να λέγεται, πως η εταιρεία είναι «προίκα», αν και πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως πρόκειται για κοινοπραξία με τον άνδρα της. Όπως και να χει, η πανέξυπνη και δυναμική Ιωάννα επιθυμεί να αφήσει το δικό της, το εντελώς προσωπικό στίγμα της, στο διεθνή ναυτιλιακό χάρτη, έχοντας λένε, λεπτομερείς και πλούσιες γνώσεις στο θέμα της.
Mε σπουδές στο Πανεπιστήμιο Bath γύρω από την ηλεκτρολογική και ηλεκτρονική μηχανική, ήθελε να εξειδικευθεί στο θαλάσσιο εμπόριο και τα οικονομικά, όπως και έγινε στις μεταπτυχιακές της σπουδές στο City University.
Tις πρώτες της εργασιακές εμπειρίες τις έλαβε στη Sernavimar στη Pώμη και την Poten and Partners, στη Mέκκα των ναυτιλιακών και των χρηματαγορών, τη Nέα Yόρκη μέχρι που το 2003 ενεπλάκη στην οικογενειακή επιχείρηση, Dynacom Tankers.
Η Ιωάννα είναι αυτή που από την οικογένεια ενδιαφέρεται για τα κοινά, έχοντας ενεργή συμμετοχή στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αλλά και στην Συν-Eνωσις, την εταιρία κοινωφελούς προσφοράς, της οποίας αποτελεί ιδρυτικό μέλος. Πρόσφατα έκανε αίσθηση στην διεθνή εφοπλιστική κοινότητα, όταν η εταιρεία της, η Prominence Maritime προχώρησε στην εξαγορά του υπερδεξαμενόπλοιου Taizan έναντι 15,5 εκατ. δολ. από την ιαπωνική Nippon Yusen Kaisha. Oι μεγαλύτεροι δάσκαλοι της και πρότυπα της στην ζωή και στην εργασία, όπως έχει δηλώσει, είναι ο πατέρας της Γιώργος και ο θείος της Δημήτρης.
H Mαρίνα, η τρίτη κόρη, είναι παντρεμένη με τον επικεφαλής της εισηγμένης του Προκοπίου στη Wall Street, Dynagas LNG Partners, τον Tόνι Λόριντζεν, και ασχολείται με τα δεξαμενόπλοια!
Τέλος, η μικρότερη, η μόλις 22 ετών Mαρία – Eλένη, ασχολείται με όλα όσα αφορούν στον οικονομικό σχεδιασμό και στην οργάνωση, μιας και έχει διακριθεί στις σπουδές της στα Οικονομικά, στο φημισμένο πανεπιστήμιο Μποκόνι της Ιταλίας.
«Ελπίζω οι κόρες και οι εγγονές μου να συνεχίσουν το έργο μου» λέει ο Γιώργος Προκοπίου, παρ ότι ποτέ δεν τις δεν τις πίεσε να ασχοληθούν με τη ναυτιλία, αλλά αντίθετα, τις παρότρυνε να ακολουθούν τα όνειρά τους. Είναι, όμως, λένε, όσοι τον ξέρουν ένα πολύ περήφανος πατέρας και παππούς.
Χρήστος Οικονόμου του Γιώργου
Ο Χρήστος Οικονόμου είναι ο πρωτότοκος γιος του γνωστού εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, από τον πρώτο του γάμο με τη Ρίκα Βοσνιάδου. Ο πατέρας Γιώργος Οικονόμου, με τις σπουδές ναυπηγικής και εφαρμοσμένης μηχανικής στο περιβόητο Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (ΜΙΤ),από όπου και έλαβε Bachelor of Science και Master of Science ως Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός, καθώς και Master of Science στη Ναυτιλία και Διοίκηση Ναυπηγείων είναι ο δημιουργός της τεράστια ναυτιλιακής εταιρείας DryShips, που είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ξεκίνησε το 1976, ως Έφορος Μηχανικός με τη ναυτιλιακή εταιρεία Thenamaris, συνέχισε ως γενικός διευθυντής στην Oceania Maritime Agency με έδρα τη Νέα Υόρκη, ώσπου το 1986 έως το 1991 επένδυσε και συμμετείχε στο σχηματισμό μεγάλου αριθμού ναυτιλιακών εταιρειών και το 1991 ίδρυσε την εταιρεία Cardif Marine Inc. Group of Companies.
Το 2015, πια, περιλαμβανόταν στην λίστα του περιοδικού Forbes με τους πιο πλούσιους ανθρώπους στον πλανήτη έχοντας περιουσία 2 δισεκατομμύριων δολαρίων. Έχει ακόμη την εταιρία πληροφορικής PC SYSTEMS ενώ Αναπτύσσει εμπορικές και ναυτιλιακές δραστηριότητες με επιχειρήσεις της Κίνας και υπήρξε ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής που εξασφάλισε δανειοδότηση από κινεζική τράπεζα, με την σύναψη δάνειου ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ τον Φεβρουάριο του 2012. Bon viveuer, συλλέκτης έργων τέχνης, με τεραστιες επενδύσεις σε ακίνητα και εμπορικά κέντρα, βίλες αξίας 25.000.000 δολαρίων σε ειδυλλιακούς παραδείσους, ιδιοκτήτης ενός εκπληκτικού ιστιοπλοϊκού σκάφους, του φημισμένου Barracuda, με τρεις γάμους, τρία διαζύγια, έξι παιδιά και δύο μακροχρόνιους δεσμούς, με την Άντζελα Ισμαήλου και μετά με τη γοητευτική Κυβέλη Μελετοπούλου, φαίνεται πως κληροδότησε στον γιο του, Χρήστο, τόσο τις ικανότητες στην ναυτιλία όσο και στη γοητεία.
Ο διάδοχος, Χρήστος Οικονόμου, αποτελεί, όπως ο μπαμπάς, αγαπημένο θέμα των κοσμικών στηλών που τον παρακολουθούν κατά πόας, τόσο για την ωραία του εμφάνιση του και το μποέμ αλλά ευφάνταστο τρόπο ζωής, όσο και για τις σχέσεις του με καλλονές, όπως η Ευγενία Νιάρχου, ή η κόρη του «βασιλιά των λατομείων» Γιάννη Λαρσινού, Mαλού.
O Χρήστος Οικονόμου, όμως, είναι ένας από τους πλέον επιτυχημένους νέους συνεχιστές των Greeks. Επικεφαλής της TMS Cardiff Gas δραστηριοποιείται με 10 δεξαμενόπλοια στις μεταφορές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και υγραερίου (LPG), ενώ η εταιρία του θα αναλάβει και τη διαχείριση των πλοίων της νέας εταιρίας, Gas Ships Limited την οποία προανήγγειλε ο πατέρας του Γιώργος και η οποία θα δημιουργηθεί από spin off της Dryships και θα δραστηριοποιείται στη μεταφορά LNG και LPG. O 35χρονος γιος του Γιώργου Oικονόμου φαινεται λοιπόν, να έχει κληρονομήσει απ τον πατέρα του, εκτός απ την ανδρική χάρη και την αγάπη για ευζωία και το ένστικτο και την ικανότητα να αντιλαμβάνεται τις ευκαιρίες τόσο στον τομέα των ναυλώσεων όσο και σε εκείνον των αγοραπωλησιών πλοίων.
Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης: Ο εγγονός του θρύλου καπετάν Γιάννη
Ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης είναι ο εγγονός ενός θρύλου της ναυτιλίας, του καπετάν – Γιάννη Λάτση, που για τη ζωή του, τα επιτεύγματα του, τις βραβεύσεις, την κοινωνική του προσφορά, την ανθρωπιά του, τον μυθιστορηματικό του χαρακτήρα, το χιούμορ του, τις γνωριμίες του, αλλά και το ότι θεμελίωσε τις συνήθειες και τις πρακτικές της παγκόσμιας ναυτιλίας χρειάζονται όχι ένα αλλά τόμοι βιβλίων να γραφούν για να κλείσουνε μέσα τους λίγο από το θυελλώδες πνεύμα του.
Είναι κατά όπως φαίνεται και εκείνος που σηκώνει το οικογενειακό βάρος του μεγάλου ονόματος, με την ίδια άνεση, εξυπνάδα, πρωτοπορία και το ταλέντο σαν φυσικό φαινόμενο του παππού του και συνεχίζει να χαράζει πορείες στις διεθνείς θάλασσες.
Το περασμένο καλοκαίρι ανακοίνωσε την είσοδο του ομίλου στην αγορά του ξηρού φορτίου, με την ίδρυση μιας νέας εταιρίας, της Ivy Shipping, εξασφαλίζοντας μάλιστα την ψήφο εμπιστοσύνης δύο ισχυρών διεθνών παικτών και προχωρώντας στην εξαγορά τεσσάρων φορτηγών πλοίων τύπου supramax που έχουν κατασκευαστεί σε ιαπωνικές γιάρδες.
Η κίνηση του στέκεται ως ένα νέο μεγάλο στοίχημα αλλά και ως πρωτοπορία στο διεθνή εφοπλισμό, ενός νέου που έδειξε την υψηλή του κλάση στις θάλασσες με το που ανέλαβε την Latsco Shipping, με στόχο να ενισχύσει τη δύναμη της οικογένειας στον τομέα που την ανέδειξε, δηλαδή στα τάνκερ.
Πανέξυπνος, με στρατηγική, ικανός για αιφνιδιασμούς και με μελετημένες κινήσεις αποφάσισε να εισέλθει και σε μια καινούρια αγορά, του ξηρού φορτίου, αξιοποιώντας τη δυναμική που προβλέπουν οι αναλυτές αλλά και τις χαμηλές τιμές των πλοίων, ενώ ο διεθνής χώρος βλέπει σ αυτόν έναν «παίκτη» που ταράζει σαν τον παππού τα ωκεάνια νερά της επιφάνειας όλης της υδρογείου.
Εύκολα ο Πάρις ασχολήθηκε με τον χολιγουντιανό μάλιστα χώρο του θεάματος και του σινεμά, κατακτώντας τον, αλλά είναι ένας Λάτσης και η θάλασσα είναι για αυτόν το φυσικό του στοιχείο. Άλλωστε, όπως παραδέχεται, μεγάλωσε ακούγοντας ιστορίες για καραβιά, ναύλους, φουρτούνες, καλά σκαριά, άξιους καπετάνιους. Μοιάζει λοιπόν να είναι αναπόφευκτη η επιτυχία του και προδιαγεγραμμένη η θριαμβική του πορεία.
Τώρα, όλα τα υπόλοιπα, οι χολιγουντιανές ταινίες και παρέες του, οι επιτυχίες του στις καλλονές όλου του κόσμου, οι συναναστροφές του με σταρ του σινεμά και εγχώριες ντίβες, είναι ο στολισμός μιας μυθολογίας για τον αγαπημένο εγγονό, εκείνου που, στις αρχές του 20ού αιώνα, μεγάλωνε στο παραθαλάσσιο Κατάκολο του Νομού Ηλείας, το 14ο από τα 15 παιδιά της οικογένειας του Σπύρου Λάτση ενός ψαρά, μικροκαλλιεργητής και βαρκάρης.
Για τον εγγονό εκείνου που έκοβε ο ίδιος τα εισιτήρια στο λιμάνι του Πειραιά, κουβάλαγε τις βαλίτσες των επιβατών, έλυνε τα σκοινιά και έτρεχε να προλάβει να μπει μέσα, στη μικρούλα «Νεράιδα» του, που έπλεε στον Αργοσαρωνικό και που έφτασε να κάνει το τραπέζι στην βασίλισσα της Αγγλίας και να της λέει, όπως υποστηρίζουν οι παλιές ανεκδοτολογικές ιστορίες, πως «για την ηλικία σου, καλά κρατιέσαι Λιζάκι»…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Επικά νέοι, ωραίοι, ισχυροί και… εφοπλιστές! (Μέρος Α’)
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μελίσσα Γκρόμελ–Βαρδινογιάννη: Η πιο αθόρυβη και σεμνή πραγματική αριστοκράτισσα
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μαρία Αγγελικούση: Η κόρη του Γιάννη Αγγελικούση αποκαλύπτει τα σχέδιά της
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν