ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επενδύσεις ύψους 2,2 εκατ. δολαρίων έχουν πραγματοποιήσει οι Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δίνοντας έμφαση στις νέες παραγγελίες.
Η εκτίναξη των ναύλων των containerships σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για διατήρηση του θετικού κλίματος στο συγκεκριμένο τομέα ενισχύουν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue από τις αρχές του έτους οι εγχώριες ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει σε νέες παραγγελίες containerships συνολικής αξίας 1,5 δισ. δολαρίων. Παράλληλα έχουν επενδύσει περίπου 750 εκατ. δολάρια σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Νέες παραγγελίες
Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Capital Maritime του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη έχει κλείσει από τις αρχές του έτους συμφωνίες για την κατασκευή νέων containerships συνολικής αξίας σχεδόν 600 εκατ. δολαρίων. Μεταξύ άλλων έχει κλείσει συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 2,800 teu, στην τιμή των 45,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Σημειώνεται ότι ο ισχυρός πλοιοκτήτης είναι ιδιαίτερα δραστήριος και σε άλλους τομείς της ναυτιλίας, όπως τα LNG carriers και τα τάνκερ, ενώ από το καλοκαίρι του 2020 και μετά έχει προχωρήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα ναυπήγησης στον χώρο της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και παγκοσμίως, με 34 πλοία αυτή την στιγμή υπό κατασκευή, αξίας άνω των 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Στην ανανέωση του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της προχωρά φέτος η Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου. Η εταιρεία πέρυσι προχώρησε σε συμφέρουσες πωλήσεις containerships εξασφαλίζοντας σημαντικές υπεραξίες, εκμεταλλευόμενη την εκτόξευση της συγκεκριμένης αγοράς.
Σύμφωνα με την VesselsValue η ναυτιλιακή ναυπηγεί φέτος 10 containerships συνολικής αξίας 445,5 εκατ. δολαρίων. Η πιο πρόσφατη συμφωνία της εταιρείας ήταν αυτή με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries που έγινε γνωστή τον περασμένο μήνα, και αφορά στην κατασκευή τεσσάρων containerships μεταφορικής ικανότητας 2.800 teu έκαστο. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 47 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Συνολικά, ο όμιλος Τσάκου ναυπηγεί είκοσι πλοία τα οποία θα παραδοθούν σταδιακά τα επόμενα χρόνια. Σε αυτά περιλαμβάνονται 12 πλοία containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel, ένα capesize φορτηγό και ένα suttle tanker.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή Euroseas, του Αριστείδη Πίττα, έχει κλείσει από τις αρχές του έτους τρεις συμφωνίες για την κατασκευή συνολικά επτά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η συνολική του επένδυση σύμφωνα με τη VesselsValue ανέρχεται σε 273 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία διαθέτει στόλο 18 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος με την ολοκλήρωση του ναυπηγικού της προγράμματος θα αυξηθεί στα 27 πλοία, χωρητικότητας περίπου 81.071 teu.
Mε την παραγγελία δύο νέων feeder containerships συνδέεται η Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα. Πρόκειται για συμφωνία που έκλεισε με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Dae Sun Shipbuilding & Engineering για την κατασκευή δύο πλοίων χωρητικότητας 1,000 teu, κόστους 22 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύμφωνα με την VesselsValue. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2023 και το 2024.
Mε τη νέα κίνηση τα υπό παραγγελία πλοία της Cosmoship θα ανέλθουν σε έξι, καθώς τον Ιανουάριο 2021, η εταιρεία είχε παραγγείλει στο κινέζικο ναυπηγείο CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding τέσσερα ακόμη containerships.
Διαβάστε ακόμη:
Η Diana Shipping πούλησε πλοίο στην OceanPal Inc με 22 εκατ. δολάρια
Γιάννης Κούστας: Επαναγορά μετοχών ύψους 100 εκατ. δολαρίων από την Danaos
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση
- Αγωγή ύψους 450 εκατ. ευρώ κατά του Δημοσίου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο
- Επενδύσεις 2 δισ. σε ακίνητα πριν την εκπνοή του 2024 – Έσοδα 4,2 δισ. από τις ιδιωτικοποιήσεις
- Αφοι Βρισιμτζή – Champion ΑΕΒΕ: Πλειστηριασμός για την εταιρεία των 90 ετών