ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυξημένη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων εμφανίζουν αρκετές μικρότερες ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συμφερόντων, που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τις τιμές που επικρατούν στην αγορά και είτε να διευρύνουν το στόλο τους είτε να πουλήσουν παλαιότερα πλοία που διαθέτουν.
Chronos Shipping
H ναυτιλιακή Chronos Shipping, συμφερόντων του Πρόδρομου Τσαντάογλου, απέκτησε σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου panamax.
Πρόκειται για το Key Spring, κατασκευής 2012 και μεταφορικής ικανότητας 80,000-dwt, το οποίο αγόρασε από Ιάπωνες στην τιμή των 22,5 εκατ. δολ.
Η εταιρία, που ιδρύθηκε το 1972, έχει στο στόλο της τέσσερα panamaxes, τα οποία κατασκευάστηκαν μεταξύ του 2006 και του 2009 σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Η Chronos Shipping εξειδικεύεται εδώ και χρόνια στην μεταφορά ασφάλτου. Ωστόσο, με την τελευταία της κίνηση, εκτιμάται ότι δρομολογεί την επέκταση των δραστηριοτήτων της σε άλλους κλάδους.
Almi Marine
Η ναυτιλιακή Almi Marine, προχώρησε στην πώληση του παλαιότερου πλοίου της, Akili, κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 52,300-dwtμ σε Κινέζους αγοραστές έναντι 9 εκατ. δολ.
Πρόκειται για την πρώτη πώληση που πραγματοποιεί η εταιρία από τον Αύγουστο του 2015, σύμφωνα με το VesselsValue. Ωστόσο, ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, Xρήστος Χατζηγεωργίου, ερωτηθείς από το tradewinds αν η κίνηση αυτή σηματοδοτεί αλλαγή στρατηγικής για την εταιρία, αρνήθηκε να σχολιάσει.
Μετά την πώληση του Akili, η Almi Marine, διαθέτει πλέον στο στόλο της επτά πλοία, ενώ δεν έχει προχωρήσει σε νέες παραγγελίες.
Chios Navigation
Συγκεκριμένα η ναυτιλιακή εταιρεία φέρεται πως παρήγγειλε την κατασκευή ενός tanker τύπου MR (χωρητικότητας 50.000-dwt), στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD), με ημερομηνία παράδοσης εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.
Ο στόλος της ναυτιλιακής του κ. Καρούση απαρτίζεται από οκτώ bulkers με μέσο όρο ηλικίας τα 9 χρόνια. Σημειώνεται πως η Chios Navigation έχει υπό κατασκευή ακόμη ένα bulker, στα ναυπηγεία Tsuneishi Heavy Industries. Το νεότευκτο αναμένεται να παραδοθεί τους επόμενους μήνες.
Αxis Bulk Carriers
Στην εξαγορά ενός εκ των τριών bulk carries που πούλησε ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen προχώρησε όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, η ναυτιλιακή Axis Bulk Carriers, ελληνικών συμφερόντων.
Συγκεκριμένα, απέκτησε το Sea Trellis, κατασκευής 2012 και χωρητικότητας 79,500-dwt, έναντι 15,5 εκατ. δολ.
Η Axis Bulk Carriers Inc., όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, είναι εταιρία που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές και εξειδικεύεται στην παγκόσμια μεταφορά φορτίων χύδην, συμπεριλαμβανομένων εμπορευμάτων όπως σιδηρομεταλλεύματα, άνθρακας, σιτηρά, λιπάσματα κ.α.
Poseidon Shipping
Η ναυτιλιακή, ελληνικών συμφερόντων, αναζητά αγοραστή για το ένα εκ των δύο πλοίων της. Πρόκειται για το Eleftheria, κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 76,000 dwt. Το πλοίο έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο το 2017 και ο επόμενος είναι προγραμματισμένος για το 2022.
Ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι το Νοέμβριο του 2015, η εταιρία είχε ξαναπροσπαθήσει να πουλήσει το πλοίο, ωστόσο, η αξία του ήταν πολύ χαμηλά, στα 5 εκατ. δολ. Στην παρούσα φάση η τιμή του μπορεί να φτάσει στα 9 εκατ. δολ.
Τον Ιούλιο του 2015 είχε πουλήσει το αδελφό πλοίο Mahitis έναντι 8,7 εκατ. δολ. Σημειώνεται ότι η παραγγελία για τα δύο πλοία είχε γίνει το 1999, στην τιμή των 21 εκατ. δολ. έκαστο και αποδείχθηκαν άκρως κερδοφόρα για τη ναυτιλιακή κατά τα χρόνια της άνθησης της ναυτιλιακής αγοράς.
Η Poseidon Shipping διαθέτει ένα ακόμη πλοίο, το Apollonius, κατασκευής 2016 και χωρητικότητας 180,000 dwt.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike