• Ναυτιλία

    Ένωση Ρυμουλκών και ΝΕΕ ζητούν διορθώσεις στο θεσμικό πλαίσιο

    Πατέρας ναυτιλία

    Γιώργος Δ. Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΝΕΕ) και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής Aegeus Shipping


    Tην αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο ρυθμίζονται θέματα των ρυμουλκών πλοίων που αφορούν στις τεχνικές προδιαγραφές σχεδίασης και κατασκευής τους, τη δύναμη έλξης, την ευστάθεια, καθώς και τον πυροσβεστικό και αντιρρυπαντικό εξοπλισμό τους, ζητά το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

    Αυτό ζητεί από τον Υπουργό και τις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ/Αρχηγείου Λ.Σ. – Ελ. Ακτ. -και κυρίως από τον Διευθυντή του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων και τον Διευθυντή Μελετών Κατασκευών Πλοίων- η Πανελλήνια Ένωση Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Αγ. Νικόλαος», ενώ εκφράζει τις ευχαριστίες της με επιστολή προς τον πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΝΕΕ) Γιώργο Πατέρα.

    Ειδικότερα, οι ευχαριστίες του θεσμικού φορέα εκπροσώπησης των πλοιοκτητών ρυμουλκών αφορούν την ικανοποίησή της για την εξάμηνη παράταση συμμόρφωσης των ρυμουλκών με τις διατάξεις του Π.Δ., καθώς και για τη συγκρότηση από το ΝΕΕ Τεχνικής Επιτροπής προς εξέταση των «προβληματικών διατάξεων» και την εισήγηση των αναγκαίων τροποποιήσεων.

    «Με τις πρωτοβουλίες αυτές αποτρέπετε μια έρπουσα κρίση και παράλληλα συνεισφέρετε καίρια στον εκσυγχρονισμό του κλάδου με σαφείς, λογικές και τεκμηριωμένες προτάσεις. Παράλληλα επιβεβαιώνετε με τον καλύτερο τρόπο τον ιδιαίτερα σοβαρό και ουσιαστικό συμβουλευτικό ρόλο του Θεσμού προς την Πολιτεία και την Ελληνική Ναυτιλία» αναφέρει χαρακτηριστικά η ευχαριστήρια επιστολής της Ένωσης Ρυμουλκών «Άγιος Νικόλαος» προς τον πρόεδρο του ΝΕΕ Γιώργο Πατέρα.

    Επισημαίνεται ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, έχει προτείνει προς το υπουργείο Ναυτιλίας:

    Να υπάρξει για όλα τα υπό ελληνική σημαία ρυμουλκά εναλλακτική εφαρμογή των διατάξεων του Άρθρου 7.1 ή του Άρθρου 7.2.

    Αναφορικά με τις απαιτήσεις ελάχιστης απαιτούμενης δύναμης έλξης σε ρυμουλκήσεις λιμένος, η εισήγηση της επιτροπής είναι να καταργηθούν πλήρως οι διατάξεις των Άρθρων 9.1 και 9.2 και να γίνει ανάλογη τροποποίηση των υπολοίπων διατάξεων του Άρθρου 9.

    Αναφορικά με τις απαιτήσεις σχετικά με την πυροσβεστική ικανότητα του ρυμουλκού, προτείνονται τα εξής:

    (α) Η πλήρης αποσύνδεση της ικανότητας πυρόσβεσης των ρυμουλκών από την παροχή υπηρεσιών πρόσδεσης/απόδεσης με ρητή αναφορά εντός του κανονισμού προς συμμόρφωση των «αρμοδίων φορέων».

    (β) Στην κατηγορία της πυροσβεστικής ικανότητας των 1.200 m3 / hr, να γίνει αποδεκτή και η ύπαρξη μιας αντλίας, χωρίς να προσδιορίζεται ο τρόπος λειτουργίας της, αρκεί να διασφαλίζεται ότι η παροχή της είναι 1.200 m3 / hr, όπως αντίστοιχα προβλέπεται από τους Νηογνώμονες IACS για την πυροσβεστική ικανότητα Fi-Fi 1 των 2.400 m3/hr. Έτσι αυξάνεται η προσφορά των 1.200 m3/hr.

    Τέλος, σχετικά με τους Νηογνώμονες η Επιτροπή του ΝΕΕ εισηγείται να συμπεριληφθούν στους φορείς πιστοποίησης, πέραν των Νηογνωμόνων IACS, και εκείνοι οι οργανισμοί οι οποίοι είναι αναγνωρισμένοι από την ΕΕΠ.

    Διαβάστε επίσης

    Ο Γιώργος Οικονόμου μιλάει για τις επενδύσεις του στη ναυτιλία ως ακτιβιστής: Το κάνω για τα λεφτά

    Bloomberg: Τα τάνκερ επιστρέφουν στον Λακωνικό Κόλπο για μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου

    Έξι πλοία ναυπηγεί στην Κίνα ο Αντώνης Κομνηνός



    ΣΧΟΛΙΑ