“Η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA) μαζί με δέκα ακόμα φορείς εκπροσώπησης του ευρύτερου ναυτιλιακού πλέγματος (ναυπηγεία, λιμάνια κλπ) και παραγωγούς εναλλακτικών καυσίμων, ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προστασία του περιβάλλοντος.

Με κοινή τους ανακοίνωση, καλούν τα Kράτη-Μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να δεσμεύσουν τα έσοδα από την εισαγωγή της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της ΕΕ.

Προτείνεται, επίσης, η ίδρυση ειδικού Ταμείου για τη ναυτιλία, το οποίο θα χρηματοδοτεί δράσεις που θα συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου”.

Με αυτή την ανακοίνωση, η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών εκφράζει την ικανοποίηση της για την κοινή αυτή ευρωπαϊκή πρωτοβουλία.

Αναλυτικότερα:

Κοινή επιστολή των ECSA, Advanced Biofuels Coalition, CLECAT, CLIA, ESPO, eFuel Alliance, ENMC, ESC, EWABA, FEPORT, SEA Europe, ζητώντας τη διάθεση των εσόδων του EU ETS στον ευρωπαϊκό ναυτιλιακό τομέα για την προώθηση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές

Με αυτήν την κοινή δήλωση, οι υπογράφοντες θα ήθελαν να επαναλάβουν την υποστήριξή τους στους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, του δικαίου της ΕΕ για το κλίμα και της Συμφωνίας του Παρισιού. Ως σημαντικό μέρος της ευρωπαϊκής οικονομίας, η ναυτιλία και το θαλάσσιο οικοσύστημα γενικότερα έχουν να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην επίτευξη αυτών των στόχων και στη συμβολή στη φιλόδοξη δράση για το κλίμα στην Ευρώπη.

Καλούμε τα κράτη μέλη της ΕΕ και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να διαθέσουν τα έσοδα που προκύπτουν από την ένταξη του ναυτιλιακού τομέα στο EU ETS για τον ναυτιλιακό τομέα, προκειμένου να προωθηθεί η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Υποστηρίζουμε σθεναρά τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου για τον ναυτιλιακό τομέα στο πλαίσιο του EU ETS, όπως προτείνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Πιστεύουμε ότι όλα αυτά τα έσοδα θα πρέπει, μεταξύ άλλων να συμβάλουν:

Στη μείωση του χάσματος τιμών μεταξύ των συμβατικών και των καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ώστε να καταστούν εμπορικά διαθέσιμα.

Χρηματοδότηση έργων Ε&Α και καινοτομίας για καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα και τεχνολογίες πρόωσης λαμβάνοντας υπόψη λειτουργικά και κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας που σχετίζονται με την προμήθεια και τη χρήση καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα·

Χρηματοδότηση της κλιμάκωσης και στην ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα και τεχνολογιών πρόωσης σε πλοία και υποδομές στην ακτή·

Υποστήριξη σε λιμάνια για την ανάπτυξη της υποδομής για καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα, συνδέσεις με δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, αποθήκευση ενέργειας καθώς και για την ενίσχυση της αλυσίδας εφοδιασμού για ανανεώσιμες πηγές και υπεράκτια ενέργεια.

Τέλος, η μετάβαση προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές δεν απαιτεί μόνο τη διατήρηση και τη διασφάλιση της ανάπτυξης του ναυτιλιακού εργατικού δυναμικού, αλλά ο ναυτιλιακός τομέας γενικότερα θα χρειαστεί ενημερωμένες απαιτήσεις κατάρτισης, αναβάθμισης και αναβάθμισης δεξιοτήτων για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ. Η διάθεση των εσόδων του EU ETS θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχή αντιμετώπιση αυτής της ανάγκης.

Η ECSA εκπροσωπεί 19 εθνικές ενώσεις πλοιοκτητών με έδρα την ΕΕ και τη Νορβηγία. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες ελέγχουν το 39,5% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, συνεισφέρουν 149 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως στο ΑΕΠ της ΕΕ και παρέχουν σε 2 εκατομμύρια Ευρωπαίους σταδιοδρομία τόσο στο πλοίο όσο και στην ξηρά. Η ECSA προσπαθεί για ένα ρυθμιστικό περιβάλλον που ενισχύει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, προς όφελος της ΕΕ.

Ο Συνασπισμός Προηγμένων Βιοκαυσίμων, LSB, είναι ένας συνασπισμός κορυφαίων κατασκευαστών και παραγωγών προηγμένης τεχνολογίας βιοκαυσίμων που δεσμεύονται να συμβάλουν σημαντικά στην εκπλήρωση των φιλοδοξιών της ΕΕ για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στον τομέα των μεταφορών. Τα προηγμένα βιοκαύσιμα αποφέρουν πολλαπλά οφέλη όσον αφορά τη μείωση του CO2, τις επενδύσεις, τα έσοδα για τους αγρότες και τους ιδιοκτήτες δασών, τις βελτιωμένες πρακτικές διαχείρισης απορριμμάτων, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την αύξηση της ενεργειακής ασφάλειας. Η LSB αντιπροσωπεύει 11 εταιρείες από 8 χώρες.

Η CLECAT αντιπροσωπεύει 24 εθνικές ενώσεις μεταφορών και logistics και μέσω αυτών την πλειονότητα των ναυλομεσιτών και των παρόχων υπηρεσιών logistics στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων αλλά και πολλών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ).

Η The Cruise Lines International Association (CLIA) είναι η μεγαλύτερη εμπορική ένωση της βιομηχανίας κρουαζιέρας στον κόσμο, παρέχοντας μια ενιαία φωνή στον κλάδο ως ηγετική αρχή της παγκόσμιας κοινότητας κρουαζιέρας. Εκ μέρους των μελών, των θυγατρικών και των συνεργατών του, ο οργανισμός υποστηρίζει πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον κρουαζιερόπλοιων, προωθώντας θετικές ταξιδιωτικές εμπειρίες για περισσότερους από 30 εκατομμύρια επιβάτες που έχουν κρουαζιέρα ετησίως. Η κοινότητα CLIA περιλαμβάνει τις πιο διάσημες γραμμές κρουαζιέρας στον κόσμο για τους ωκεανούς, τα ποτάμια και τις ειδικές κρουαζιέρες. μια άριστα εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτόρων· και ένα εκτεταμένο δίκτυο ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων λιμένων και προορισμών, ανάπτυξης πλοίων, προμηθευτών και επιχειρηματικών υπηρεσιών.

Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ναυτιλιακών Συσπειρώσεων (ENMC) είναι μια συνεργασία μεταξύ ευρωπαϊκών εθνικών ενώσεων ναυτιλιακών συμπλεγμάτων. Η κύρια αποστολή του ENMC είναι να δημιουργήσει ένα αποτελεσματικό πλαίσιο για την τομεακή θαλάσσια συνεργασία.

Η eFuel Alliance είναι μια πρωτοβουλία ενδιαφερομένων μερών που δεσμεύεται να προωθήσει την πολιτική και κοινωνική αποδοχή των eFuels και να εξασφαλίσει την ρυθμιστική έγκρισή τους. Η eFuel Alliance αντιπροσωπεύει περισσότερες από 180 εταιρείες, ενώσεις και οργανώσεις καταναλωτών κατά μήκος της αλυσίδας αξίας της παραγωγής eFuel. Δεσμεύεται για περισσότερη προστασία του κλίματος και στοχεύει να κερδίσει ευρύτερη αναγνώριση της σημαντικής συμβολής που μπορούν να έχουν τα ηλεκτρονικά καύσιμα στην προσπάθεια για βιωσιμότητα και προστασία του κλίματος.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO) είναι η κύρια διασύνδεση μεταξύ των ευρωπαϊκών θαλάσσιων λιμένων και των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων και των φορέων χάραξης πολιτικής του. Η ESPO, που ιδρύθηκε το 1993, εκπροσωπεί τις λιμενικές αρχές, τις λιμενικές ενώσεις και τις λιμενικές διοικήσεις των θαλάσσιων λιμένων 22 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Νορβηγίας σε πολιτικό επίπεδο της ΕΕ. Η ESPO έχει επίσης έξι μέλη παρατηρητές: Αλβανία, Ισλανδία, Ισραήλ, Μαυροβούνιο, Ουκρανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Λειτουργώντας ως το πρώτο λιμάνι κλήσης για τους ευρωπαίους φορείς χάραξης πολιτικής μεταφορών στις Βρυξέλλες, το ESPO είναι ένα δίκτυο γνώσης που οδηγεί τα λιμάνια να έχουν καλύτερες επιδόσεις. Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής διαχείρισης, η ESPO συντονίζει τις συλλογικές προσπάθειες του λιμενικού τομέα για την ανάπτυξη πολιτικών παρακολούθησης, προστασίας του περιβάλλοντος και βιωσιμότητας.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αποστολέων (ESC) εκπροσωπεί τα συμφέροντα περισσότερων από 75.000 ιδιοκτητών φορτίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τόσο ΜΜΕ όσο και μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών. Για όλους αυτούς, η μεταφορά είναι ένας απαραίτητος σύνδεσμος για τους πελάτες τους. Αποτελεσματικές και βιώσιμες μεταφορές και logistics είναι cr

Η EWABA είναι μια ένωση με έδρα τις Βρυξέλλες που εκπροσωπεί τα συμφέροντα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας βιοκαυσίμων που βασίζεται στα απόβλητα και προηγμένων βιοκαυσίμων ενώπιον των θεσμικών οργάνων της ΕΕ, των εθνικών κυβερνήσεων, της βιομηχανίας, της κοινωνίας των πολιτών και των μέσων ενημέρωσης. Προωθούν τη συμπερίληψη των βιοκαυσίμων με βάση τα απόβλητα και προηγμένων βιοκαυσίμων στο μείγμα καυσίμων της ΕΕ ως βιώσιμο μέσο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές της ΕΕ. Τα +35 μέλη που δραστηριοποιούνται στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ συλλέγουν και χρησιμοποιούν απόβλητα και προηγμένες πρώτες ύλες που αναφέρονται στα μέρη Α και Β του Παραρτήματος IX της Οδηγίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (REDII) για την παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ με την υψηλότερη εξοικονόμηση αερίων του θερμοκηπίου (έως +90%) σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα, επιτρέποντας έτσι τη «βραχυπρόθεσμη απαλλαγή από τον άνθρακα» των τομέων οδικών και θαλάσσιων μεταφορών της ΕΕ.

Η Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Ιδιωτικών Λιμενικών Εταιρειών και Τερματικών Σταθμών (FEPORT) εκπροσωπεί τα συμφέροντα 1225 ιδιωτικών λιμενικών εταιρειών και τερματικών σταθμών που εκτελούν δραστηριότητες διαχείρισης φορτίου και logistics σε ευρωπαϊκούς θαλάσσιους λιμένες, οι οποίοι απασχολούν περισσότερους από 390.000 λιμενικούς εργαζόμενους. Ο οργανισμός ιδρύθηκε το 1993 για να προάγει τα συμφέροντα των μελών του και να διατηρεί συνεχή διάλογο με όλους τους θεσμικούς και μη ενδιαφερομένους της ΕΕ. Η FEPORT εδρεύει στις Βρυξέλλες, στο Βέλγιο.

Η Ένωση Ναυπηγείων & Ναυτιλιακού Εξοπλισμού της Ευρώπης είναι η φωνή των βιομηχανιών ναυτιλιακής πολιτικής και ναυτικής τεχνολογίας στην Ευρώπη. Η SEA Europe αντιπροσωπεύει την ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία σε 15 έθνη, που περιλαμβάνει την παραγωγή, συντήρηση, επισκευή, μετασκευή και μετατροπή όλων των τύπων πλοίων και πλωτών κατασκευών, εμπορικών και ναυτικών, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους αλυσίδας εφοδιασμού με τους διάφορους παραγωγούς ναυτιλιακών συστημάτων. υλικό και υπηρεσίες εξοπλισμού.

Διαβάστε επίσης

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Η ελληνική ναυτιλία πρωτοστατεί στην πράσινη μεταβαση του κλάδου