Στην πώληση δύο παλαιότερων τάνκερ της στην επίσης ελληνική ναυτιλιακή Thenamaris (συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου) φέρεται να προχώρησε η Enesel των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού.

Πρόκειται για τα τάνκερ Pantelis και Sparto (αμφότερα χωρητικότητας 114.000 dwt, κατασκευής 2004), τα οποία, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το TradeWinds, πωλήθηκαν στη Thenamaris έναντι 11,5 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα. Σημειωτέον ότι η τιμή αυτή είναι χαμηλότερη από την εκτιμώμενη αξία τους σύμφωνα με το VesselsValue και την Maritime Strategies International (περίπου 13 με 14 εκατ. δολάρια το καθένα), όμως πηγές της αγοράς σχολιάζουν πως η τιμή είναι καλή, με δεδομένη τη σημερινή κατάσταση στην αγορά των τάνκερ. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι στο αποκορύφωμα της “καλής” περιόδου των τάνκερ, το 2015, η αξία του Sparto θα άγγιζε τα 30 εκατομμύρια δολάρια, ενώ πέρυσι θα ανερχόταν στα 15,1 εκατ. δολάρια περίπου.

Και τα δύο πλοία είναι ναυλωμένα από την Navig8 έως τον ερχόμενο Νοέμβριο, έναντι 12.000 δολαρίων ημερησίως, γεγονός που πιθανόν να επηρέασε την τιμή πώλησής τους.

Εφόσον επιβεβαιωθεί και επίσημα η αγοραπωλησία, η Thenamaris θα αποκτήσει μεταχειρισμένα πλοία για πρώτη φορά από τον Δεκέμβριο του 2016, και η Enesel θα μείνει με δύο μόνο τάνκερ στο νερό, ενώ έχει παραγγείλει ακόμα τέσσερα VLCCs από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, έναντι σχεδόν 80 εκατομμυρίων δολαρίων. Σημειώνεται ότι τον περασμένο Απρίλιο η Enesel πούλησε το πλοίο Spyros (χωρητικότητας 319.000 dwt, κατασκευής 2007) στην επίσης ελληνική Aeolos Management έναντι 34,6 εκατ. δολαρίων.

Αντίθετα, η Enesel εστιάζει όλο και περισσότερο την προσοχή της στα containerships, διαθέτοντας πλέον συνολικά 14 containerships χωρητικότητας από 9.800 έως 14.000 teu.

Πάντως, την περασμένη εβδομάδα πληροφορίες ανέφεραν πως η Enesel πούλησε τέσσερα πλοία στην Ship Finance International του John Fredriksen, σε ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό deal που περιλαμβάνει και απόκτηση μετοχών της Ship Finance International. Πηγές του TradeWinds ανέφεραν ότι το deal είναι της τάξεως των 460 εκατομμυρίων δολαρίων συνολικά και για τα τέσσερα πλοία (115 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο), ποσό στο οποίο περιλαμβάνονται μετοχές της Ship Finance International αξίας 60 εκατ. δολαρίων.

Nick Martinos
Νικόλας Μαρτίνος , εφοπλιστή Thenamaris

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Αγγελικούσης: Μία ακόμα καλή χρονιά για τον Έλληνα εφοπλιστή-θρύλο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ισμήνη Παναγιωτίδη (Pavimar): Oι τράπεζες είναι «ανοιχτές» για τους συνετούς πλοιοκτήτες

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Θ. Βενιάμης: «Οι Γερμανοί μάς «κλέβουν» τους καλύτερους καπετάνιους»