ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην περικοπή των προβλέψεων της για τις ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στην μεταφορά πετρελαίου προχώρησε η Evercore, ωστόσο οι αναλυτές της ξεχωρίζουν δύο από τις εταιρείες του κλάδου, την ελληνική Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη και τη δανέζικη Torm.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αναλυτή της Evercore, Jonathan Chappell, οι εταιρείες αυτές είναι οι μοναδικές που αναμένεται να καταγράψουν κερδοφορία το 2018, ενώ αντίθετα οι Ardmore, Euronav, DHT Holdings, Frontline, Scorpio Tankers, Teekay Tankers και Tsakos Energy Navigation αναμένεται να επιστρέψουν στην κερδοφορία το 2019.
Θα περίμενε κανείς ότι η Evercore θα ήταν πιο αισιόδοξη, βάσει του ότι οι διαλύσεις τάνκερ είναι φέτος στο υψηλότερο επίπεδο εδώ και 36 χρόνια, όμως αυτό δεν αρκεί. Οι φορολογικοί περιορισμοί στα κινεζικά διυλιστήρια που αναμένεται να περιορίσουν τις εισαγωγές, καθώς και η πιθανή επέκταση των περικοπών του OPEC στην παραγωγή πετρελαίου αποτελούν δύο από τους παράγοντες που κατά τον Chappell θα επηρεάσουν φέτος αρνητικά τα τάνκερ.
“Αν και είμαστε όλο και πιο αισιόδοξοι ότι το κατώτατο σημείο της τρέχουσας ύφεσης είναι κοντά, φοβόμαστε ότι η αναμενόμενη ανάκαμψη ίσως αναβληθεί περαιτέρω για το μέλλον, που σημαίνει ότι ίσως είναι νωρίς να μιλήσουμε για ανάκαμψη της αγοράς των τάνκερ αργού”, εκτιμά ο Chappell.
Ο ίδιος πάντως εμφανίζεται πιο αισιόδοξος για τα τάνκερ προϊόντων, όπου εκτιμά ότι η ανάκαμψη επιτέλους είναι καθ’ οδόν.
“Η αγορά δεν έχει ακόμα απογειωθεί και η δυσανασχέτηση αναφορικά με τις καθυστερήσεις στην αναμενόμενη ανάκαμψη συνεχίζει να αυξάνεται. Πιστεύουμε ότι η ανάκαμψη είναι στη γωνία”, σημειώνει, αν και παραδέχεται ότι ακριβώς το ίδιο πράγμα θα έλεγε και πριν από ένα χρόνο.
Σύμφωνα με τον Chappell, οι τιμές ναύλωσης VLCCs θα κυμανθούν φέτος κατά μέσο όρο στα 15.000 δολάρια ημερησίως, μία εκτίμηση μειωμένη κατά 21% σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ για τα suezmaxes η εκτίμησή του είναι μειωμένη κατά 16%, στα 13.500 δολάρια ημερησίως.
Για το 2019 ο αναλυτής αναμένει τις τιμές των VLCCs να κινηθούν στα 27.000 δολάρια ημερησίως (-7% σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμηση) και των suezmaxes στα 22.500 δολάρια ημερησίως (-6%).
Οι τιμές ναύλωσης MR/handysize κατά τον Chappell θα κυμανθούν φέτος κατά μέσο όρο τα 10.500 δολάρια ημερησίως, μία εκτίμηση μειωμένη κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ η εκτίμησή του για το 2019 παραμένει σταθερή στα 14.500 δολάρια ημερησίως.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Π. Παππάς: Στην κορυφή της Wall Street η Star Bulk μετά το mega-deal με τα 16 πλοία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νεώριο Σύρου: Τι απαντά η Onex για τη βύθιση της δεξαμενής–Αιχμές για «άσπονδους φίλους»
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δίκη Πελικό: Η δήλωση της Ζιζέλ Πελικό μετά την ανακοίνωση της ετυμηγορίας
- Τεχνική Ολυμπιακή: «Πράσινο φως» στον συμψηφισμό ζημιών ύψους 130 εκατ. ευρώ
- ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ: Διευκρινίσεις για τον τρόπο αμοιβής των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα στις αργίες της εορταστικής περιόδου
- Τσουκαλάς σε Μαρινάκη για εποχικούς πυροσβέστες: Γιατί η κυβέρνηση αρνείται κάθε πρωτοβουλία που στηρίζει την κοινωνία;