H εταιρεία Empire Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη, κατηγορείται στις ΗΠΑ για παραβιάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στις οποίες εμπλέκεται το χωρητικότητας 33.700-dwt πλοίο της, Joanna (κατασκευής 2010).

Συγκεκριμένα, το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, δήλωσε ότι η ελληνική ναυτιλιακή, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Joanna Maritime Limited και ο πρώτος μηχανικός Warlito Tan παραβίασαν τον εξοπλισμό πρόληψης της ρύπανσης από πετρέλαιο και παραποίησαν το βιβλίο καταγραφής πετρελαίου του πλοίου, ένα επίσημο ημερολόγιο που επιθεωρεί τακτικά το λιμενικό σώμα.

Η αμερικανική ακτοφυλακή (USCG) διαπίστωσε ότι ο διαχωριστής πετρελαίου/νερού του πλοίου είχε παρακαμφθεί εισάγοντας ένα κομμάτι μέταλλο στον μετρητή περιεχομένου πετρελαίου, έτσι ώστε να ανιχνεύει μόνο καθαρό νερό αντί για αυτό που πραγματικά εκφορτώθηκε στη θάλασσα, αναφέρει το αμερικανικό υπουργείο δικαιοσύνης.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο Tan και οι ναυτιλιακές εταιρείες παραποίησαν το ημερολόγιο και προσπάθησαν να εμποδίσουν τον έλεγχο της ακτοφυλακής.

Παράλληλα, κατηγορήθηκαν για παραβίαση του νόμου περί ασφάλειας λιμένων και πλωτών οδών, επειδή δεν ανέφεραν αμέσως το επικίνδυνο περιστατικό που επηρέασε την ασφάλεια του πλοίου και απειλούσε τα λιμάνια και τα ύδατα των ΗΠΑ.

Η ποινική δίωξη ασκείται από τον βοηθό Αμερικανό εισαγγελέα G Dall Kammer για την Ανατολική Περιφέρεια της Λουιζιάνα.

Το πρόστιμο της Diana Wilhelmsen Management Limited

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Diana Wilhelmsen Management Limited, μία κοινοπραξία των ναυτιλιακών εταιρειών Diana Shipping συμφερόντων της οικογένειας Παληού και της Wilhelmsen Ship Management, τιμωρήθηκε με πρόστιμο ύψους 2 εκατ. δολαρίων για την απόκρυψη απόρριψης σεντινόνερων (νερά αναμεμιγμένα με πετρέλαιο και λάδια) στις ΗΠΑ, από ένα bulker που διαχειρίζονταν.

Σύμφωνα με το αμερικανικό Υπουργείο Δικαιοσύνης, η κοινοπραξία καταδικάστηκε από το δικαστήριο του Νόρφολκ της Βιρτζίνια, αφού ομολόγησε την ενοχή της για παράβαση του νόμου περί ρύπανσης τόσο σε αυτήν την πολιτεία όσο και στη Λουιζιάνα.

Συγκεκριμένα, παραδέχθηκε ότι μέλη του πληρώματος του χωρητικότητας 73,630 dwt φορτηγού πλοίου Protefs, κατασκευής 2004, δεν κατέγραψαν εν γνώσει τους στο σχετικό αρχείο για το ιστορικό πετρελαίου, την απόρριψη των σεντινόνερων στη θάλασσα από τα μέσα Απριλίου μέχρι και τις 10 Ιουνίου 2020.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση