ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Εμμανουήλ Τσικαλάκης επισημαίνει ότι αυτή η υποχρέωση δεν γίνεται αποδεκτή από την Ομοσπονδία, «καθότι, όπως είναι γνωστό και όπως ανέκαθεν εφαρμοζόταν, και όπως αυτό επαναβεβαιώθηκε σύμφωνα και με την Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας 2006, σε συνδυασμό με τον εκδοθέντα σε εκτέλεση αυτής Κανονισμό όπου και ρητά αναφέρεται ότι για τα ιατρικά πιστοποιητικά των Ναυτικών δεν καταβάλλεται από μέρους τους καμία δαπάνη».
Επίσης, ο Εμμανουήλ Τσικαλάκης, τονίζει:
«Καμία αμφισβήτηση δεν μπορεί να εγερθεί ότι και τα πιστοποιητικά διαγνωστικών ελέγχων, σαφώς και πρόκειται περί πιστοποιητικών τα οποία είναι απαραίτητα για την ναυτολόγηση ή τη συνέχιση της παροχής της εργασίας του ναυτικού, όπως αναφέρεται παραπάνω και δεν πρέπει να επιβαρύνουν τον ναυτικό αλλά αποκλειστικά τον εργοδότη τους.
Παρατηρείται μάλιστα ότι η νέα ρύθμιση για την επιβάρυνση των ναυτικών έρχεται σε πλήρη αντίφαση και με την αρχική εκδοθείσα υπ’ αριθ. Δ1α/ΓΠ.οικ.45222 ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 3130/18-07-2021 και η οποία ρητά αναφέρει στο άρθρο 2 παρ. 2 ότι «Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης διενεργείται υποχρεωτικά δύο (2) φορές την εβδομάδα……. με ευθύνη και δαπάνη του πλοιοκτήτη / εφοπλιστή / διαχειριστή».
Τι μεσολάβησε κ. Υπουργέ ώστε να αγνοηθούν όλα τα παραπάνω και τα όσα ορίζουν οι Διεθνείς Συμβάσεις και να πριμοδοτείται συνεχώς η πλευρά της πλοιοκτησίας και των Εταιρειών και μάλιστα σε βάρος των Ναυτικών μας είναι εύκολα κατανοητό.
Δεν πρέπει να διαφεύγει ακόμα ότι αν αποκλειστούν οι Ναυτικοί μας λόγω μη διενέργειας των εντελλομένων ελέγχων, όπως αναφέρεται στην παραπάνω ΚΥΑ, πως θα ταξιδέψουν τα πλοία με χωρίς ναυτικούς;
Σας γνωρίζουμε και ταυτόχρονα προειδοποιούμε ότι σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθούμε η δαπάνη αυτή των διαγνωστικών ελέγχων να βαρύνει τους Ναυτικούς μας και μάλιστα απεμπολώντας βασικά δικαιώματά μας διεθνώς ρυθμιζόμενα και κατοχυρωμένα και ότι στην περίπτωση απόλυσης Ναυτικού ή μη ναυτολόγησης του γιατί δεν έκανε τον διαγνωστικό έλεγχο θα βρουν αντιμέτωπη σύσσωμη την Ομοσπονδία μας».
Διαβάστε επίσης:
Τσικαλάκης (ΠΝΟ): Ζητάμε αυξήσεις 12% σε όλες τις κατηγορίες πλοίων