ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Κάνω έκκληση για μια ακόμη φορά σε όλους τους εμπλεκόμενους Φορείς για αναβάθμιση των λιμανιών και των λιμενικών υποδομών στη χώρα μας, αλλά και για την κατάργηση των αναχρονισμών που κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί και δεν δίνουν λύση. Τα πλοία εκσυγχρονίζονται και κατασκευάζονται όλο και πιο μεγάλα. Οι απαιτήσεις υποδοχής και φιλοξενίας τους αυξάνονται. Πολλά λιμάνια μας όμως έχουν παραμείνει με υποδομές του περασμένου αιώνα», τόνισε ο πρόεδρος της ΠΝΟ Εμμανουήλ Τσικαλάκης μιλώντας στο συνέδριο για την «πράσινη ακτοπλοΐα».
Επίσης υπογράμμισε ότι οι θαλάσσιοι δρόμοι είναι καθοριστικοί για την διακίνηση των αγαθών μέσω του εμπορίου, για την μεταφορά των νέων ενεργειακών πηγών, για την ανάπτυξη του τουρισμού, για την στήριξη των Νησιών μας και πρόσθεσε: «Ας μην χαθεί άλλος χρόνος. Ας αξιοποιηθούν οι τεκμηριωμένες προτάσεις που καταθέτει η Π.Ε.Π.ΕΝ. στον ΕΣΑΛ. Να εκσυγχρονιστεί το Νομοθετικό Πλαίσιο ώστε να προχωρούν το έργα που πρέπει να γίνονται στα λιμάνια μας με σεβασμό στο περιβάλλον και στην πολιτιστική μας κληρονομιά χωρίς όμως γραφειοκρατικά βαρίδια και ιδεοληψίες.
Ας αντιληφθούν όλοι τους κινδύνους που υπάρχουν από την καθυστέρηση της αναβάθμισης των λιμανιών μας, τόσο για τους χρήστες, όσο και για τους Νησιώτες και εν τέλει για την Πατρίδα μας.
Κύριος σκοπός της συλλογής στοιχείων από την Ένωση Πλοιάρχων είναι αφ’ ενός ο εντοπισμός των διαχρονικών προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων στα Νησιά μας με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και αφετέρου η ενημέρωση – ευαισθητοποίηση – ενεργοποίηση των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να δοθούν άμεσες, αξιόπιστες τεχνικές ή επισκευαστικές λύσεις, οι οποίες θα κάνουν τα λιμάνια αυτά σύγχρονα και ασφαλή.
Ένας άλλος σκοπός της Έκθεσης είναι, να αναδειχθεί η επικινδυνότητα κάθε προσέγγισης σε αυτά, ο κίνδυνος που αντιμετωπίζουν από κοινού οι επιβάτες (κάτοικοι των νησιών, εργαζόμενοι και επισκέπτες) μαζί με τα πληρώματα και φυσικά τα πλοία σε κάθε ταξίδι στα μικρά ή μεγάλα λιμάνια της χώρας μας, τα οποία βάλλονται χειμώνα – καλοκαίρι από τα αλλεπάλληλα στοιχεία της φύσης.
Επιδιώκει επίσης, να αναδειχθεί η ανεπάρκεια και κάποιες φορές η αδιαφορία των αρμόδιων, που είναι υπεύθυνοι για την κατασκευή νέων λιμένων ή για την συντήρηση και την αναβάθμισή των υπαρχόντων. Με άλλα λόγια η έκθεση αυτή αποτελεί σε μόνιμη βάση, τις διαπιστώσεις των Ελλήνων Πλοιάρχων της Ακτοπλοΐας μας, οι οποίοι είναι οι πλέον αρμόδιοι και αξιόπιστοι χρήστες των λιμένων και οι οποίοι παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν, επιτυγχάνουν με τις γνώσεις, τις ικανότητες, τον επαγγελματισμό και τον ζήλο που επιδεικνύουν, να διατηρούν ολόκληρο τον χρόνο ζωντανή την επικοινωνία των Νησιών μας μεταξύ τους και με την Ηπειρωτική χώρα.
Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν φορές, που οι Πλοίαρχοι αυτοί εμφανίζονται ως «παραβάτες» από Λιμενικές ή Εισαγγελικές Αρχές για ατυχήματα που δημιουργήθηκαν εξ’ αιτίας της παράβλεψης ή αδιαφορίας άλλων και όχι από δική τους υπαιτιότητα ή ευθύνη, που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν με το λιγότερο δυνατό κόστος. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι ευσυνείδητοι αυτοί επαγγελματίες, οι οποίοι έχουν κατ’ επανάληψη βραβευθεί και τιμηθεί από την Πολιτεία και τους Δημόσιους Φορείς για τη μεγάλη προσφορά τους στη στήριξη των νησιών μας καθημερινά αλλά και σε περιόδους εθνικών κρίσεων, να στιγματίζονται και να ταλαιπωρούνται.
Υπάρχουν φορές που συλλαμβάνονται, διανυκτερεύουν στο κρατητήριο, τους παίρνουν δακτυλικά αποτυπώματα και οδηγούνται με χειροπέδες στον Εισαγγελέα! Υφίστανται με τον τρόπο αυτόν βάναυση προσβολή στην προσωπικότητα και στην επαγγελματική τους υπόσταση.
Ο “υπερβάλλων ζήλος” που επιδεικνύουν κάποιοι κρατικοί λειτουργοί, ευνοείται δυστυχώς από το αναχρονιστικό και ξεπερασμένο Θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θεωρεί υπεύθυνο τον Πλοίαρχο για κάθε τι. Και όχι μόνο αυτό. Με κατασκευασμένες διαρροές σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης παραπληροφορούν την Κοινή Γνώμη και καλύπτουν τους πραγματικούς υπεύθυνους. Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη, να μην προσανατολίζονται οι Αρχές στα πλαίσια της διερεύνησης ευθυνών στην εύκολη λύση.
Να στοχοποιούν δηλαδή τον Πλοίαρχο, με αποτέλεσμα να μην λογοδοτούν αυτοί που πραγματικά ευθύνονται. Στην σημερινή εποχή και επειδή πλέον η Διοίκηση του πλοίου διέπετε από τον I.S.M. αλλά και από άλλες Διεθνείς Συμβάσεις οι οποίες έχουν κυρωθεί από την Ελλάδα, επιβάλλεται πριν από κάθε κατηγορία, να διερευνάται, εάν έχουν τηρηθεί οι Διαδικασίες και οι Διατυπώσεις που προβλέπονται από αυτές, όχι μόνο από τον Πλοίαρχο αλλά και από κάθε άλλο υπεύθυνο μέλος του πληρώματος, καθώς επίσης και από τα αρμόδια Εξουσιοδοτημένα Πρόσωπα στην ξηρά (π.χ. ανθρώπων της εταιρείας ή της διοίκησης των λιμένων).
Να πάψει δηλαδή ο Πλοίαρχος να είναι ο εύκολος στόχος και να απαλλάσσεται από Διοικητικές και Ποινικές ευθύνες, εφόσον διαπιστωθεί από την έρευνα που θα διενεργηθεί ότι έχει τηρήσει τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον I.S.M. και την εν γένει νομοθεσία».
Διαβάστε επίσης:
Μικρή πτώση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Νικόλας Π. Τσάκος: Έχουμε εξασφαλίσει 1 δισ. δολάρια σταθερά έσοδα για την ΤΕΝ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike