Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας «όχι μόνον δεν βελτίωσε, έστω και επ’ ελάχιστο, την αρνητική του θέση, αλλά πεισματικά όχι μόνον εξακολουθεί να αρνείται την χορήγηση ουσιαστικών αυξήσεων στους μισθούς των Ναυτεργατών, αλλά υποτιμώντας και τη νοημοσύνη μας, με παραπλανητικά τερτίπια και παραλλαγές προσπαθεί να πείσει για τα “φιλεργατικά της αισθήματα”, και ομιλεί για “αυξήσεις” της τάξεως του 0% για το 2020, του 1% χωρίς αναδρομική ισχύ για το 2021 και του 1% για την σύμβαση του 2022 (!) δημιουργώντας έτσι ευθέως συνθήκες “πολεμικής αντιπαράθεσης”, “ξεχνώντας” να αναφέρει ότι από το 2019 οι Ναυτεργάτες όχι μόνο δεν πήραν 1 ευρώ αύξηση αλλά χάρις στη σκληρή δουλειά τους, και χωρίς να πληρώνονται επί μήνες πολλές φορές, με μειωμένες και ελλιπείς συνθέσεις, με πολλαπλάσιες ώρες απασχόλησης από ότι προβλέπει ο νόμος, κατάφεραν και κράτησαν όρθιες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες παρά τις πρόσθετες δυσκολίες της πανδημίας του COVID -19, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι συγκοινωνίες».

Ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας Εμμανουήλ Τσικαλάκης, σε μια προσπάθεια του να ενημερώσει το την κοινωνία για την απόφαση της ΠΝΟ να προχωρήσει σε νέα 48ωρη απεργία.

Ο Εμμ. Τσικαλάκης τονίζει επίσης ότι η απόφαση για την πραγματοποίηση της πανελλαδικής 48ωρης απεργίας μας, με προοπτική κλιμάκωσης, αποφασίστηκε ως έσχατο μέτρο για την προάσπιση και διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων μας, ως Ελλήνων Ναυτικών, με αιχμή του δόρατος τις μισθολογικές αυξήσεις στις Συλλογικές Συμβάσεις για τα έτη 2020 και 2021, χωρίς βέβαια να υποτιμάται και να υποβαθμίζεται και η σημασία των υπολοίπων εξίσου καυτών αιτημάτων του κλάδου (ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό, εκπαίδευση, Υπηρεσίες Γενικών Μητρώων, ΓΕΝΕ, ανεργία και μαύρη ανασφάλιστη εργασία, οργανικές συνθέσεις πληρωμάτων κλπ).

«Παρά την κατά τα άνω όμως προσωρινή αναστολή και την έμπρακτη με αυτό τον τρόπο επιδειχθείσα καλοπιστία μας, η εργοδοτική πλευρά συνεχίζοντας την τακτική της συνεχούς κωλυσιεργίας», προσθέτει ο γραμματέας της ΠΝΟ και υπογραμμίζει:

«Εξάλλου, παρά τις συνεχείς επισημάνσεις και διαμαρτυρίες μας, και τις αντίστοιχες υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις των αρμοδίων, σχετικά με τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας, στο ΚΕΣΕΝ, στο ΓΕΝΕ, στα Μητρώα, στα Σωστικά Μέσα, στον Οίκο του Ναύτη και στο ΝΑΤ, όχι μόνο δεν επιλύονται και δεν βελτιώνονται αλλά εξακολουθούν να συσσωρεύονται καθημερινά με αποκορύφωμα τον καταιγισμό σειράς πρόσθετων αντεργατικών νόμων και την εξακολούθηση εφαρμογής του ναυτοκτόνου νόμου 4150/2013 για τις μειωμένες ειδικές συνθέσεις στα ακτοπλοϊκά και επιβατηγά/μεσογειακά πλοία, του Ν. 4714/2020, που επεμβαίνει στην εσωτερική αυτονομία και λειτουργία των σωματείων μας, του Ν. 4770/2021, με τον οποίο μειώνονται χαριστικά και στην κυριολεξία μηδενίζονται τα πρόστιμα για τις παραβάσεις της ναυτεργατικής νομοθεσίας σχετικά με την υπεραπασχόληση των Ναυτικών μας και του Ν. 4808/2021, που στην κυριολεξία αποτελεί σκούπα των απεργιακών αγώνων».

Τέλος, ο Εμμ. Τσικαλάκης τονίζει ότι η Διοίκηση της Ομοσπονδίας, αφού έλαβε υπόψη της την αδιάλλακτη αυτή θέση και τον εμπαιγμό των εργοδοτών, αλλά και τη στάση της Κυβέρνησης, αποφάσισε ομόφωνα να κλιμακώσει περαιτέρω τον αγώνα της με νέα 48ωρη πανελλαδική απεργία, για όλες τις κατηγορίες πλοίων, σύμφωνα με τα νόμιμα και εμπρόθεσμα αποσταλέντα εξώδικα μας, που αρχίζει την 00.01 ώρα της 10 Δεκεμβρίου 2021, ημέρα Παρασκευή και λήγει την 24.00 μ. ώρα της 11 Δεκεμβρίου 2021, ημέρα Σάββατο με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης.

Διαβάστε επίσης: