ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Είμαστε μια οικογενειακή επιχείρηση, δεν χρειάζεται να εξηγηθώ στους μετόχους. Η εταιρεία έχει 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε μετρητά, οπότε θα μείνω μέχρι η γραμμή να είναι κερδοφόρα».
Η σύγκρουση μεταξύ των δύο από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες ro-ro στον κόσμο ξεκίνησε πέρυσι όταν ο όμιλος Grimaldi ξεκίνησε ένα νέο δρομολόγιο που συνδέει την Τεργέστη με το Ambarli, ένα προάστιο της Κωνσταντινούπολης στην Τουρκία.
Ωστόσο, η Dfds της Δανίας εκτελούσε ήδη ένα δρομολόγιο μεταξύ Τεργέστης και Πεντίκ, κοντά στην Κωνσταντινούπολη, και ήταν σε μια διαδικασία οριστικοποίησης της συμφωνίας με την Ekol Logistics, κάτι που ολοκληρώθηκε μερικούς μήνες αργότερα.
Οι δύο εταιρείες έχουν ξεκινήσει μια δαπανηρή διαδρομή μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας. Αυτό, μεν ωφελεί τους πελάτες, αλλά επιβαρύνει σημαντικά τα κέρδη της εταιρείας, με συνέπεια τις κατηγορίες για ντάμπινγκ τιμών και μονοπώληση. Πρόκειται για ένα πόλεμο φθοράς που θα μπορούσε να κρατήσει χρόνια, αλλά που δεν πτοεί τον Ιταλό εφοπλιστή.
«Η DFDS αγόρασε την Ekol και δημιούργησε ένα μονοπώλιο”, υποστηρίζει ο Manuel Grimaldi και προσθέτει: “Ένας καλός στρατηγός ξέρει πότε να πάει στον πόλεμο και πού να κάνει πόλεμο. Ομοίως, ένας καλός διευθύνων σύμβουλος ξέρει πού και πότε να ξεκινήσει τη νέα γραμμή. Αυτό ακριβώς κάνω τώρα.»
Μέσα σε αυτό τον ανταγωνισμό, οι ναύλοι μειώθηκαν απότομα και στην DFDS άρχισαν τα προβλήματα. Οι προβλέψεις για τα κέρδη της εταιρείας της Δανίας μειώθηκαν, οι μετοχές της εισηγμένης εταιρείας με έδρα την Κοπεγχάγη υποχώρησαν και ανακοινώθηκαν απολύσεις.
Ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, από την πλευρά του, υπογράμμισε επίσης ότι οι τρέχουσες τιμές μεταφοράς που προσφέρονται στους πελάτες είναι χαμηλές, αλλά παραμένουν βιώσιμες για την ιταλική εταιρεία, δεδομένου ότι με υψηλότερο ποσοστό πληρότητας των πλοίων, η υπηρεσία θα γίνει κερδοφόρα.
Ο Manuel Grimaldi είναι πεπεισμένος ότι έχει επενδύσει σοφά και βλέπει το κέρδος να εμφανίζεται στον ορίζοντα. Την περασμένη εβδομάδα, είπε ο πρόεδρος του ναπολιτάνικου ομίλου, το μερίδιο αγοράς του Grimaldi στην Ιταλία-Τουρκία έφτασε το 37%. Ένα μερίδιο 50% θα επέτρεπε να είμαστε κερδοφόροι.
«Τα πλοία μου έχουν την ίδια κατανάλωση καυσίμου και πλήρωμα με τα πλοία Dfds, αλλά διπλάσια χωρητικότητα φορτίου. Μπορούν να μεταφέρουν 500 φορτηγά. Είναι πιο παραγωγικά και, με οικολογικό σχεδιασμό, πολύ αποδοτικά και με όλα τα είδη πράσινης τεχνολογίας επί του σκάφους. Γι’ αυτό αποφάσισα να μπω στην αγορά την κατάλληλη στιγμή» τόνισε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι.
Διαβάστε επίσης:
METLEN: Στρατηγική συμφωνία με την ιταλική IVECO DEFENCE VEHICLES
INTRALOT: Αύξηση Εσόδων 3,4% στα €376,4 εκατ. και EBITDA στα €130,7 εκατ. για το 2024
Πλειστηριασμοί: Εμβληματικά ακίνητα που άλλαξαν χέρια με μεγάλο «discount»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
