ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η τράπεζα μήνυσε την ιδιοκτήτρια εταιρεία Renzlor Shipping, τη διαχειρίστρια Oceanwide Shipping και τον επικεφαλής της τελευταίας Αλέξανδρο Τρανό, μετά από την αθέτηση πληρωμής οφειλών δανείου ύψους έως 9 εκατ. δολαρίων που ελήφθη το 2007, για την χρηματοδότηση του χωρητικότητας 10,000 dwt τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, Starlet (κατασκευής 2003).
Το πλοίο, σύμφωνα με την Clarksons, είναι το μοναδικό της Oceanwide, ενώ ο Τρανός παρείχε προσωπική εγγύηση για το δάνειο που έληξε τον Ιανουάριο.
Η Aegean Baltic Bank διεκδίκησε αξιώσεις ύψους 9,98 εκατ. δολαρίων για το δάνειο και για αποζημιώσεις.
Όπως αναφέρει το tradewinds, το δεξαμενόπλοιο υπέστη εισροή υδάτων στις 31 Ιουλίου 2015 στο λιμάνι της Hodeidah, στην Υεμένη. Η επιχείρηση διάσωσης του απέτυχε και το πλοίο εγκαταλείφθηκε.
Στη συνέχεια η ιδιοκτήτρια εταιρεία έπαψε τις αποπληρωμές του δανείου.
Το δεξαμενόπλοιο ήταν ασφαλισμένο για 10,75 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Τράνος, ο οποίος εκπροσώπησε τον εαυτό του στη δίκη του Ανώτατου Δικαστηρίου, υποστήριξε ότι η δανείστρια τράπεζα προχώρησε μόνη της σε διευθέτηση για μερική απώλεια με την Generali, το 2018. Πραγματοποιήθηκε μία πληρωμή ενός εκατομμυρίου δολαρίων στην Aegean Baltic αντισταθμίζοντας μέρος του δανείου.
Η ασφαλιστική απαίτηση βάσει του συμβολαίου με τους Lloyd’s εξακολουθεί να είναι ενεργή.
Ο Τράνος υποστήριξε στην υπεράσπισή του ότι οι ασφαλιστές δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ακολουθήσουν τον διακανονισμό με τη Generali και να πληρώσουν 4,16 εκατομμύρια δολάρια.
Αλλά η ελληνική εταιρεία ισχυρίστηκε ότι το πλοίο ήταν μια Τεκμαρτή Ολική Απώλεια (CTL) και ότι η Aegean Baltic θα έπρεπε να το είχε ζητήσει, ή να μηνύσει την Generali.
Η τράπεζα ανακάλυψε για πρώτη φορά τη ζημιά στο σκάφος στα τέλη Αυγούστου 2015, μέσω δημοσιευμένης έκθεσης για τα ατυχήματα. Οι κατηγορούμενοι δεν είχαν ενημερώσει την δανείστρια για αυτό. Μάλιστα, ισχυρίστηκε ότι αναγκάστηκε να προχωρήσει μόνη της στη διευθέτηση του θέματος, λόγω έλλειψης πληροφοριών από τους κατηγορουμένους.
Το σκεπτικό του δικαστή
Ο Adrian Beltrami QC, δικαστής του Ανώτατου Δικαστηρίου, δήλωσε: “Είμαι ικανοποιημένος με τα στοιχεία που μου αποδεικνύουν ότι οι κατηγορούμενοι δεν συμμορφώθηκαν με την υποχρέωσή τους να διαθέσουν τις πληροφορίες που ζήτησε η τράπεζα”.
Πρόσθεσε ακόμη, ότι δεδομένης της έλλειψης εμφανούς προόδου στις διαπραγματεύσεις των εναγομένων με τη Generali και της μη παροχής των πληροφοριών που ζήτησε, η τράπεζα θεώρησε ότι πρέπει να διεξάγει απευθείας διαπραγματεύσεις με τη Generali, καθώς είχε δικαίωμα να το πράξει υπό τους όρους του συμβολαίου.
Η τράπεζα θεώρησε ότι οποιαδήποτε απόπειρα διεκδίκησης Τεκμαρτής Ολικής Απώλειας (CTL) είχε παραγραφεί και δεν μπορούσε να πετύχει κάτι τέτοιο.
Ο δικαστής πρόσθεσε ότι η συμπεριφορά της τράπεζας δεν εμπόδισε τους εναγόμενους να πληρώσουν το χρέος. Αποφάσισε επίσης ότι ο δανειστής δεν εμπόδισε τους κατηγορούμενους να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις τους για διευθέτηση του ζητήματος ή για τη λήψη νομικών ενεργειών.
“Η τράπεζα ήταν καταρχήν πρόθυμη να υποστηρίξει τους κατηγορούμενους σε δικαστικές διαφορές, αλλά υπό όρους που δεν έχουν ικανοποιηθεί”, δήλωσε ο Beltrami. Επίσης, τόνισε ότι δεν υπήρχε καμία βάση στα αποδεικτικά στοιχεία ότι οι κατηγορούμενοι δεν είναι σε θέση να πληρώσουν το οφειλόμενο χρέος.
Παράλληλα, ο δικαστής απέρριψε το ερώτημα που τέθηκε για το εάν η συμπεριφορά της τράπεζας στην επίτευξη του δικού της διακανονισμού ασφαλιστικών απαιτήσεων, παραβίασε τον ελληνικό αστικό κώδικα.
Ωστόσο, ο Τρανός έχει προχωρήσει σε νομικές κινήσεις κατά της τράπεζας στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά εναντίον έξι κατηγορουμένων, συμπεριλαμβανομένου του διευθύνοντος συμβούλου και του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου της τράπεζας, όπως αποκάλυψε η απόφαση του δικαστηρίου στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Μεταξύ άλλων, ισχυρίζεται ότι διαπράχθηκαν διάφορα αδικήματα, όπως απάτη, συκοφαντία και παραβίαση της εμπιστοσύνης, ωστόσο, η τράπεζα θεωρεί τις κατηγορίες αβάσιμες.
Στην κορυφή του κόσμου ο ελληνόκτητος στόλος
Δημήτρης Προκοπίου: Πενταπλό χτύπημα στην αγορά των suezmax από την Centrofin
Βαγγέλης Μαρινάκης: Στον Πειραιά δεν θα δούμε κανένα καλό από την Cosco
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!