ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στην ένατη θέση παγκοσμίως, παρέμεινε για άλλον έναν χρόνο, το ελληνικό νηολόγιο, παρά το γεγονός ότι έχασε και άλλο από την δυναμική της.
Σύμφωνα με το Lloyd’s List Intelligence, η Ελλάδα στο τέλος Οκτωβρίου είχε στη σημαία της 1.527 πλοία 65,7 εκατ. dwt ή 28,04 εκατ. σε όρους gt ενώ ο Παναμάς για μια ακόμα χρονιά είναι το μεγαλύτερο νηολόγιο στο κόσμο.
Το μερίδιο της χώρας μας συρρικνώθηκε κατά 5,7% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ωστόσο οι αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο, που προώθησε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, αναμένεται να της δώσουν ώθηση από το νέο έτος.
Χαρακτηριστική είναι και η δήλωση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη ο οποίος επεσήμανε ότι: «Στο πλαίσιο αυτό, οι πρόσφατες νομοθετικές μεταρρυθμίσεις για τη ναυτολόγηση Ελλήνων στα πλοία υπό ελληνική σημαία, θα δώσουν νέα πνοή και δυναμική στο ελληνικό νηολόγιο, καθιστώντας το ελκυστική επιλογή για τα πλοία μας. Παράλληλα, δίνεται επιτέλους στους νέους που αναζητούν ευκαιρίες εργασίας και επαγγελματικής αποκατάστασης η διέξοδος του ναυτικού επαγγέλματος, δεδομένου ότι θα μπορούν να ναυτολογηθούν με ανταγωνιστικούς όρους, συμβατούς με τα κρατούντα στη διεθνή ναυτική αγορά εργασίας. Στην ίδια κατεύθυνση, η πρόσφατη αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τους απόφοιτους των Επαγγελματικών Λυκείων Ναυτικής Κατεύθυνσης, με την οποία ανακτούν το δικαίωμα προαγωγής έως τον α’ βαθμό πλοιάρχου και μηχανικού, αποτελεί ιδιαίτερα θετική εξέλιξη».
Τα νηολόγια
-Το νηολόγιο του Παναμά, είναι στην κορυφή του ναυτιλιακού Έβερεστ, σταθερά εδώ και πολλά χρόνια. Φέτος σημειώνει ανάπτυξη 4,4% σε σχέση με πέρσι φτάνοντας τα 235 εκατ. gt, ενώ ο αριθμός των πλοίων έφτασε α 9.596 πλοία.
-Το «αργυρό» μετάλλιο παίρνει συστηματικά η σημαία της Λιβερίας. Τη φετινή χρονιά όμως η χωρητικότητα του στόλου αυξήθηκε θεαματικά (9,3%) και έφτασε τα 187,8 εκατ. gt.
Μέσα στη χρονιά το νηολόγιο άνοιξε γραφεία στο Όσλο και στο Χιούστον, ενώ συνεργάστηκε και με τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για την ανάπτυξη ενός πλοίου που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο για πρόωση.
-Το Marshall Islands Registry, το οποίο έχει πραγματοποιήσει άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια τόσο σε ότι αφορά τα ποσοτικά όσο και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, βλέπει να κλείνει το 2020 με θετικό πρόσημο. Ο στόλο έχει φτάσει τα 171 εκατ. gt. (4,9% πάνω σε σχέση με το 2019).
Το νηολόγιο βρίσκεται σταθερά τα τελευταία χρόνια στο «κλειστό κλαμπ» του «Qualship 21» της Αμερικανικής Ακτοφυλακής. Όσα πλοία έχουν το προνόμιο αυτό, δεν αντιμετωπίζουν γραφειοκρατικές καθυστερήσεις όταν πιάνουν λιμάνια των ΗΠΑ.
-Το νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, καταφέρνει να αυξήσει το tonnage του έστω και οριακά, κατά 1,5% φτάνοντας τα 130 εκατ. gt. Μέσα στη χρονιά άνοιξε γραφεία στη Σαγκάη, τη Σιγκαπούρη και το Λονδίνο, στα τρία μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα του κόσμου σήμερα, προκειμένου να αυξήσει περαιτέρω την δυναμική του. Στα δυνατά του σημεία είναι ότι φέτος μπήκε στο «Qualship 21»
-Ακολουθεί στη πέμπτη θέση ακόμα ένα ασιατικό νηολόγιο, αυτό της Σιγκαπούρης, το οποίο φέτος όμως χάνει από την δύναμή του κατά 1,7% σε σχέση με πέρσι.
-Η σημαία της Μάλτας, στην έκτη θέση του τοπ ten, είναι το πρώτο τη τάξη ευρωπαϊκό νηολόγιο, το οποίο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη και μεριδίου του ελληνότητου στόλου. Καταγράφει αύξηση κατά 2,1% φτάνοντας τα 82 εκατ. gt.
-Παραδοσιακά ισχυρό είναι και το έβδομο νηολόγιο της λίστας των Lloyds List το Bahamas Maritime Authority. Φέτος όμως χάνει μερίδια, αφού το ισοζύγιο είναι αρνητικό κατά 2,2%.
-Στην όγδοη θέση είναι η Κίνα. Η μεγάλη οικονομική και ναυτιλιακή χώρα της Ασίας, κερδίζει πόντους σε ετήσια βάση. Κάτι που έκανε και φέτος με το Lloyd’s List Intelligence να δείχνει «κέρδη» 4,8%. Ωστόσο φέτος δέχθηκε ένα «χτυπημα» αφού έχασε τη θέση του στο «Qualship 21».
-Τέλος στη δέκατη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία η οποία φέτος καταγράφει απώλειες 3,4% σε σχέση με πέρσι.
Διαβάστε επίσης:
Μέτρα στήριξης και στην ακτοπλοΐα – Πώς θα αποζημιωθούν οι επιβάτες που δεν ταξίδεψαν
Ο Γιώργος Πατέρας στο Mononews: Οι συντεχνίες εμποδίζουν την πρόσληψη περισσότερων Ελλήνων ναυτικών στα πλοία
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση