Δύο τάσεις επικρατούν την τελευταία διετία στο εθνικό νηολόγιο: Από την μία λιγοστεύουν τα ποντοπόρα πλοία, ενώ αντιθέτως αυξάνονται τα επιβατηγά πλοία που εγγράφονται στο ελληνικό νηολόγιο.

Από την επεξεργασία των επίσημων στοιχείων προκύπτει ότι από τον Απρίλιο του 2022 έως τον Απρίλιο του 2024 μειώθηκαν κατά 60 τα ποντοπόρα πλοία, ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκαν κατά 41 τα επιβατηγά πλοία.

Αναλυτικότερα, τον Απρίλιο του 2024, υπήρχαν συνολικά 1.821 πλοία, ενώ τον Απρίλιο του 2022 ήταν 1.836 πλοία.

Όσον αφορά στη χωρητικότητα, ο ελληνικός στόλος μειώθηκε κατά 2.993.498 κόρους. Τον Απρίλιο η χωρητικότητα ανέρχονταν σε 39.387.695 κόρους και τον Απρίλιο του 2022, η χωρητικότητα διαμορφώθηκε σε 36.394.194 κόρους.

Αναλυτικά τους πίνακες με τη δύναμη του ελληνικού στόλου, μπορείτε να τους διαβάσετε εδώ

Εξάλλου, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee), ο ελληνόκτητος στόλος ταξιδεύει σε 32 διαφορετικές σημαίες.

H σύγκριση με τα στοιχεία του αμέσως περασμένου έτους, δείχνει ότι η Λιβερία κέρδισε 79 πλοία, οι Νήσοι Μάρσαλ 34 πλοία, η Κύπρος 19 πλοία και η Πορτογαλία κέρδισε 2 πλοία.

Ωστόσο, το νηολόγιο της Μάλτας να κατέγραψε απώλεια 23 ελληνόκτητων πλοίων, η σημαία Μπαχάμες 8 πλοία, του Παναμά, των Βερμούδων και της Νήσου του Μαν κατέγραψαν απώλεια 2 πλοίων η καθεμία.

Οι Έλληνες εφοπλιστές προτιμούν τις σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ, οι οποίες διαθέτουν 1.159 και 1.096 ελληνόκτητα πλοία, αντίστοιχα, στο νηολόγιο τους.

Όσον αφορά στη μεταφορική ικανότητα σε dwt , η σημαία της Λιβερίας αντιπροσωπεύει 104.171.885, που αντιστοιχεί στο 29,3%, και οι Νήσοι Μάρσαλ αντιπροσωπεύουν 86.425.552, δηλαδή το 24,3 % της συνολικής dwt του ελληνόκτητου πλοίου. Στόλου.

Η ελληνική σημαία διαθέτει 496 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 51.694.269 dwt. Η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά το dwt, καθώς αντιπροσωπεύει το 14,5% του του συνολικού dwt του ελληνόκτητου στόλου.

Η Μάλτα ακολουθεί με 536 πλοία και 48.815.924 dwt , που αντιπροσωπεύουν 13,7% του συνολικού dwt του ελληνόκτητου στόλου. Ακολουθεί ο Παναμάς με 327 πλοία και 21.697.189 dwt, οι Μπαχάμες με 202 πλοία και 17.549.992 dwt και η Κύπρος με 234 πλοία και 16.812.743 dwt.

Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων που είναι νηολογημένα σε νηολόγια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέρχεται σε 1.278, που αντιστοιχεί στο 30,3% του ελληνικού στόλου.

Ο αριθμός αυτός έχει μειώθηκε ελαφρώς, σε σύγκριση με τον περσινό αριθμό των 1.280 πλοίων, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 31,1% του ελληνικού στόλου.

Διαβάστε επίσης:

Ο Όμιλος Γκριμάλντι, έχει κέρδη 483 εκατ. ευρώ, αλλά δεν πληρώνει τις υπερωρίες στους ναυτικούς του «Κνωσσός Παλλάς»!

Green Award Foundation: Στους Incentive Providers ο Πάνος Ξενοκώστας και η ΟΝΕΧ

Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου: Δωρεάν ανακαίνιση της Ακαδημίας Ηπείρου