ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο πλοίαρχος Jose Ervin Mahigne Porquez και ο αρχιμηχανικός Roberto Cayabyab Penaflor του χωρητικότητας 50.000-dwt τάνκερ Galissas (κατασκευής 2008) ομολόγησαν επίσης ένοχοι για την διατήρηση ψευδών και ελλιπών αρχείων σχετικά με την απόρριψη ελαιώδους ύδατος υδροσυλλεκτών και την παράλειψη αναφοράς της επικίνδυνης κατάστασης, στα ανοιχτά του Ρόουντ Άιλαντ.
Σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα, η Zeus και ο Penaflor παραδέχτηκαν ότι τα ελαιώδη λύματα απορρίφθηκαν παράνομα από το πλοίο απευθείας στον ωκεανό, χωρίς να υποβληθούν σε κατάλληλη επεξεργασία μέσω του απαιτούμενου εξοπλισμού πρόληψης της ρύπανσης.
Το Υπουργείο υποστήριξε ότι αυτό συνέβη σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις μεταξύ Νοεμβρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2022, αναφέρει το tradewinds.
Ο Penaflor διέταξε τα μέλη του πληρώματος να απορρίψουν συνολικά περίπου 9.544 γαλόνια ελαιώδους ύδατος υδροσυλλεκτών από τη δεξαμενή του πλοίου απευθείας στον ωκεανό. Παράλληλα, κατά την προετοιμασία επιθεώρησης από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ στο Galissas, τους ζήτησε να μην ενημερώσουν τους αξιωματικούς για τις παράνομες ενέργειες τους.
Στη συνέχεια, τον Φεβρουάριο του 2022, ενώ το πλοίο βρισκόταν στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, τα μέλη του πληρώματος αντιλήφθηκαν ότι το σύστημα αδρανούς αερίου του πλοίου δεν λειτουργούσε. Πρόκειται για ένα σύστημα που διασφαλίζει ότι τα επίπεδα οξυγόνου στις δεξαμενές φορτίου του πλοίου παραμένουν σε ασφαλή επίπεδα – στο ή κάτω από 8% – και δεν υπάρχει κίνδυνος να οδηγήσουν σε έκρηξη ή πυρκαγιά.
Αντί να παραμείνει στο Ρότερνταμ έως ότου επισκευαστεί το σύστημα αδρανούς αερίου, τα στελέχη της Zeus και ο καπετάνιος του αποφάσισαν ότι το πλοίο θα έπρεπε αντ ‘αυτού να αποπλεύσει στις ΗΠΑ, προκειμένου να παραλάβει ένα ανταλλακτικό.
Κατά τη διέλευση του Ατλαντικού Ωκεανού, ο Porquez υπέβαλε την απαιτούμενη ειδοποίηση άφιξης στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ, αλλά δεν ανέφερε ότι υπήρχε επικίνδυνη κατάσταση στο πλοίο.
Όταν έφτασαν στις ΗΠΑ, το πλήρωμα παρέλαβε και τοποθέτησε το ανταλλακτικό, αλλά το σύστημα αδρανούς αερίου παρέμεινε ανενεργό.
Κατά την επιθεώρηση του τάνκερ, έγιναν μετρήσεις του ποσοστού οξυγόνου στις δεξαμενές φορτίου του πλοίου, το οποίο διαμορφώνονταν μεταξύ 15% και 17%, πολύ πάνω από το μέγιστο ασφαλές επίπεδο του 8%.
Το δεξαμενόπλοιο διατάχθηκε να μετακινηθεί πιο ανοιχτά προκειμένου να μην τεθεί σε κίνδυνο το λιμάνι του Νιούπορτ στο Ρόουντ Άιλαντ.
Ο Porquez ανέθεσε στον επικεφαλής αξιωματικό να κατασκευάσει ένα ημερολόγιο που έδειχνε ότι οι δεξαμενές φορτίου ήταν σε ασφαλή επίπεδα οξυγόνου όταν το δεξαμενόπλοιο έφυγε από την Ολλανδία, και παρέμενε σε ασφαλή επίπεδα κατά την πλειονότητα της διέλευσης του πλοίου από τον Ατλαντικό Ωκεανό.
Στην πραγματικότητα, το πλήρωμα δεν είχε λάβει καμία ένδειξη των επιπέδων οξυγόνου στις δεξαμενές φορτίου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του πλοίου.
Η Zeus συμφώνησε με τους εισαγγελείς να προτείνουν πρόστιμο 2,25 εκατομμυρίων δολαρίων.
Παράλληλα ηεταιρεία θα τεθεί σε τετραετή περίοδο επιτήρησης, κατά τη διάρκεια της οποίας τυχόν πλοία που διαχειρίζεται και καταπλέουν σε λιμάνια των ΗΠΑ θα πρέπει να εφαρμόσουν ένα ισχυρό σχέδιο περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.
Η εκδίκαση έχει προγραμματιστεί για τις 8 Αυγούστου.
Διαβάστε ακόμη:
BLUEAIR: Στο επίκεντρο οι συνέργειες για την ανάπτυξη μιας βιώσιμης Γαλάζιας Οικονομίας
Drewry: Αυξήθηκαν κατά 1% οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Amazon: Λανσάρει τον νέο ανταγωνιστή των Temu και Shein με «τρελά χαμηλές» τιμές
- FED: Αρνήθηκε να εγκρίνει σχέδιο της Επιτροπής της Βασιλείας για τους κινδύνους των τραπεζών από την κλιματική κρίση
- Παρουσίαση του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου Θήρας
- Attica Bank: Στο 3,1% το ποσοστό του e-ΕΦΚΑ μετά την ενάσκηση των τίτλων κτήσης μετοχών