ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η χαμηλού προφίλ ελληνική ναυτιλιακή Transmed Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Χαράλαμπου Μυλωνά, πούλησε δύο υπό κατασκευή πλοία kamsarmax που είχε παραγγείλει από τα ναυπηγεία Sasebo Heavy Industries, σύμφωνα με Ευρωπαίους ναυλομεσίτες.
Η τιμή πώλησης των δύο πλοίων, χωρητικότητας 84.000 dwt και με ημερομηνία παράδοσης τον Μάιο του 2019, υπολογίζεται στα 32 εκατομμύρια δολάρια έκαστο, ενώ η εταιρεία φέρεται να τα παρήγγειλε τον Μάιο του 2017 έναντι 29 εκατ. δολαρίων έκαστο. Μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο ποιος είναι ο αγοραστής.
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα έναν στόλο αποτελούμενο από 27 πλοία ξηρού φορτίου, από panamaxes έως capesizes, με μέση ηλικία τα έξι έτη, ενώ ο συνολικός της στόλος ανέρχεται στα 29 πλοία. Μάλιστα, η Transmed αγόρασε τον περασμένο Νοέμβριο το πρώτο της «καθαρό» τάνκερ, το European Spirit (χωρητικότητας 151.000 dwt, κατασκευής 2003) από την Teekay LNG Partners, έναντι 15,7 εκατ. δολαρίων περίπου. Το πλοίο έχει μετονομαστεί σε Zeno.
Είχε προηγηθεί, τον Ιούνιο του 2018, η αγορά του ευέλικτου πλοίου F Whale (χωρητικότητας 319.000 dwt, κατασκευής 2011) σε πλειστηριασμό έναντι 45 εκατ. δολαρίων. To πλοίο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για μεταφορά ξηρού φορτίου, είτε ως τάνκερ.
Εξάλλου, το 2018 η εταιρεία επένδυσε στην απόκτηση τριών ακόμα πλοίων ξηρού φορτίου, αποκτώντας τρία kamsarmaxes: τα χωρητικότητας 82.000 dwt Ocean Ambition (κατασκευής 2014), Ocean Forte (κατασκευής 2015) και Ocean Vision (κατασκευής 2015). Για την απόκτησή τους, η Transmed πλήρωσε περίπου 24 εκατ. δολάρια για το καθένα.
Όσον αφορά πάντως στις πληροφορίες για πώληση των υπό κατασκευή kamsarmaxes της εταιρείας, διευθυντικό στέλεχος της Transmed αρνήθηκε να προβεί σε κάποιο σχόλιο όταν ρωτήθηκε σχετικά από το Tradewinds, τηρώντας την πολιτική της εταιρείας να μη συζητά τέτοια θέματα δημοσίως.