ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για το πλοίο Gulf Stream (χωρητικότητας 75.000 dwt, κατασκευής 2004), το οποίο πλέον έχει μετονομαστεί σε Faros, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας. Η πώληση του πλοίου είχε αρχικά αναφερθεί από ναυλομεσίτες στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου, ενώ η τιμή του deal εκτιμάται στα 10,4 εκατ. δολάρια.
Σημειώνεται ότι η Gulf Energy Maritime έχει πουλήσει ακόμα τρία τάνκερ: τα αδελφά πλοία Gulf Cobalt, Gulf Crystal και Gulf Castle (όλα χωρητικότητας 75.000 dwt, κατασκευής 2009). Το πρώτο εξ αυτών κατέληξε επίσης σε ελληνική εταιρεία, με τη Leon Shipping & Trading να το αγοράζει έναντι 17,8 εκατ. δολαρίων. Το ποιοι αγόρασαν τα άλλα δύο πλοία παραμένει αδιευκρίνιστο μέχρι στιγμής.
Η Benetech, που ιδρύθηκε το 2005, είναι πιο δραστήρια στην αγορά των τάνκερ MR2, με χωρητικότητα μεταξύ 45.000 και 50.000 dwt, όμως η απόκτηση του Gulf Stream, όπως αναφέρει το TradeWinds, είναι μία ένδειξη ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για περαιτέρω επέκταση στον τομέα των LR1, στον οποίο μπήκε το 2017 με την αγορά του πλοίου Georgia M (χωρητικότητας 75.000 dwt, κατασκευής 2007), ενώ ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε η αγορά του Kition M (χωρητικότητας 74.000 dwt, κατασκευής 2006). Ωστόσο, η Benetech δεν εγκαταλείπει και την παραδοσιακή της βάση: η εταιρεία φέρεται να αγόρασε τον Ιούλιο το τάνκερ MR2 Biendong Melody (χωρητικότητας 45.900 dwt, κατασκευής 2004).
Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες είναι οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν επενδύσει φέτος σε τάνκερ LR1. Μεταξύ αυτών είναι η μυστηριώδης IMS, που τον Μάιο αγόρασε το πλοίο Super Sky (χωρητικότητας 70.400 dwt, κατασκευής 2005) από τη Super Fleet Holdings της Ταϊβάν, η Centrofin, καθώς και η Velos Tankers, ένα νέο εγχείρημα με επικεφαλής τον Πασχάλη Διαμαντίδη.