Περιεχόμενα

Μπαράζ αγορών και πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων πραγματοποιούν από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές, δίνοντας έμφαση στα bulkers.

Οι τιμές ορισμένων κατηγοριών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχουν εκτιναχθεί στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας, σύμφωνα με τους αναλυτές. Παρέχοντας σημαντικές ευκαιρίες αποκόμισης κερδών.

Για παράδειγμα, από τις αρχές του περασμένου Οκτωβρίου οι αξίες των capesize φορτηγών πλοίων πέντε, δέκα και 15 ετών, εκτινάχθηκαν κατά 18%, 27% και 23% αντίστοιχα, στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων πέντε ετών, σύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers.

Την ίδια ώρα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο πλαίσιο της ανανέωσης και του εκσυγχρονισμού των στόλων τους προχωρούν σε πωλήσεις των παλαιότερης ηλικίας πλοίων τους και σε αγορές νεότερων μεταχειρισμένων που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές τους.

Πωλήσεις

H ναυτιλιακή Sea World Management & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Βασίλη Λαλιώτη προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές  στην πώληση του χωρητικότητας 106,085 dwt Sea Hazel, κατασκευής 2004, έναντι 29 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για το παλιότερης κατασκευής aframax του στόλου της.

Αντίστοιχη κίνηση πραγματοποίησε και η Minerva Marine του Ανδρέα ΜαρτίνουΣύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers, πούλησε το παλαιότερης κατασκευής capesize του στόλου της, το Sapientza, χωρητικότητας 177,736 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2008. Οι αγοραστές είναι Κινέζοι, κατά την ναυλομεσιτική, ενώ το τίμημα ανήλθε στα 22 εκατ. δολάρια.

Η Navios Maritime Partners, της Αγγελικής Φράγκου, γνωστοποίησε την πώληση δύο πλοίων έναντι 63,1 εκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Συμφώνησε τον Ιανουάριο να πουλήσει ένα VLCC κατασκευής 2009, χωρητικότητας 297.188 dwt και ένα panamax κατασκευής 2004, χωρητικότητας 76.602 dwt.

Στην πώληση του παλαιότερης κατασκευής τάνκερ suezmax του στόλου της προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση.

Σύμφωνα με την Carriers, το δεξαμενόπλοιο Karvounis, χωρητικότητας 156,229 dwt και κατασκευής 2013, πουλήθηκε σε Τούρκους αγοραστές στην τιμή των 67,8 εκατ. δολαρίων. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με scrubbers. Η τιμή πώλησης θεωρείται υψηλή, καθώς σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του εκτιμάται στα 59,3 εκατ. δολάρια.

Σε μία άκρως συμφέρουσα κίνηση προχώρησε ο εφοπλιστής Νικόλας Μουνδρέας. Η ναυτιλιακή του NGM Energy πούλησε σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το πλοίο Epic, συνολικής χωρητικότητας 180.100 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2010, στην τιμή των 32 εκατομμυρίων δολαρίων.

Το είχε αγοράσει τον Ιούλιο του 2020 περίπου 18,5 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η Signal Ocean υπολογίζει την τρέχουσα αξία του στα 31,7 εκατομμύρια δολάρια.

Η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά, υλοποιεί πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της, με πωλήσεις των παλαιότερων πλοίων της και νέες παραγγελίες.

Σε αυτό το πλαίσιο έχει συμφωνήσει να πουλήσει πέντε πλοία τους τελευταίους τρεις μήνες και αναμένεται να εισπράξει συνολικά 112 εκατομμύρια δολάρια. Συμπεριλαμβανομένου του capesize Big Bang, ηλικίας 17 ετών που πουλήθηκε τελευταίο, έναντι 20 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkersτου Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, εκμεταλλευόμενη το βελτιωμένο περιβάλλον της second hand αγοράς πλοίων, πούλησε πρόσφατα το post-panamax, Panayiota K, κατασκευής 2010, έναντι 20,45 εκατ. δολαρίων και το panamax Paraskevi 2, που ναυπηγήθηκε το 2009 έναντι 20,3 εκατ. δολαρίων.

Τον Φεβρουάριο, είχε πουλήσει ένα από τα παλαιότερα πλοία της, το Maritsa, κατασκευής 2005, 76.000 dwt για 12,2 εκατομμύρια δολάρια.

Η Thenamaris, σύμφωνα με την  Αdvanced Shipping & Trading, προχώρησε στην πώληση του capesize Seamate, χωρητικότητας 177,775 dwt και κατασκευής 2010, σε κινεζική εταιρεία, στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων. Το είχε αγοράσει το 2016 έναντι 19 εκατ. δολαρίων.

Η Capital Product Partners, του Βαγγέλη Μαρινάκη, έχει πουλήσει τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στο πλαίσιο του προγράμματος ανανέωσης και αναδιάρθρωσης του στόλου της.

Πρόκειται για το πλοίο Akadimos, μεταφορικής ικανότητας 9.300 teu και κατασκευής 2015, το Long Beach Express χωρητικότητας 5.100 teu και κατασκευής 2008 καθώς και τα αδελφά πλοία Fos Express και Seattle Express, μεταφορικής ικανότητας 5.100 teu και κατασκευής 2008.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα μετονομαστεί σε Capital New Energy Carriers L.P. και θα εστιάσει στην αγορά της μεταφοράς ενέργειας, με την απόκτηση 11 πλοίων μεταφοράς LNG, έναντι 3,13 δισ. δολαρίων.

Στην πώληση δύο bulkers του στόλου της προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ναυτιλιακή Target Marine, συμφερόντων του εφοπλιστή Αντώνη Κομνηνού.

Στο εβδομαδιαίο της report, η Banchero Costa αναφέρει ότι τα χωρητικότητας 63,000 dwt αδελφά φορτηγά πλοία Andros Island και Syros Island που κατασκευάστηκαν το 2016 και 2015 αντίστοιχα, πουλήθηκαν στην συνολική τιμή των 52 εκατ. δολαρίων. Τα είχε παραγγείλει προ δεκαετίας, στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύμφωνα με την VesselsValue.

Αγορές

Σε νέες κινήσεις ισχυροποίησης του στόλου της έχει προχωρήσει από τις αρχές του έτους η Brave Maritime της οικογένειας Βαφειά, η οποία την τελευταία διετία εμφανίζεται ιδιαίτερα δραστήρια στη second hand αγορά.

Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers η εταιρεία απέκτησε το χωρητικότητας 55,612 dwt bulker Melia1, κατασκευής 2011, έναντι 17 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή συνδέεται και με την απόκτηση του φορτηγού πλοίου Ultra Vanscoy, χωρητικότητας 38,215 dwt και κατασκευής 2013, το οποίο άλλαξε χέρια στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων.

H ναυτιλιακή Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου εξαγόρασε σύμφωνα με την Αdvanced Shipping & Trading  τέσσερα bulkers από την Polaris Shipping της Νότιας Κορέας, στην συνολική τιμή των 262 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για τα χωρητικότητας 209,500 dwt Solar Pride και Solar Quantum, κατασκευής 2020 και τα χωρητικότητας 208,900 dwt Solar Nova και Solar Oak (κατασκευής 2021). Όλα τα πλοία είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

Στην εξαγορά ενός φορτηγού πλοίου capesize προχώρησε η ναυτιλιακή η Goldenport Shipmanagement, επικεφαλής της οποίας είναι ο  Γιάννης Δράγνης.

Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η εταιρεία απέκτησε το Mineral Gent, χωρητικότητας 175,200 dwt και κατασκευής 2011, έναντι 26,3 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του είναι υψηλότερη, στα 27,4 εκατ. δολάρια.

Η Pyxis Tankers του Βαλέντιου Βαλεντή, γνωστοποίησε ότι απέκτησε ένα bulkers, χωρητικότητας 82.013 dwt που ναυπηγήθηκε το 2015 στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzi, έναντι 26,6 εκατ. δολαρίων.

Η Contships Management, του Νικόλα Πατέρα επέστρεψε στις αγορές πλοίων, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες της αγοράς. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η εταιρεία απέκτησε το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ Vega Scorpio, δυναμικότητας 966 teu, κατασκευής 2010.

Συμφωνία για την απόκτηση δύο μεγάλων φορτηγών πλοίων, κατασκευής 2010 και 2011, έκλεισε τον Φεβρουάριο η ναυτιλιακή Danaos Corporation του Γιάννη ΚούσταΤο κόστος εξαγοράς ανήλθε συνολικά στα 52,8 εκατ. δολάρια και η παράδοση τους αναμένεται τον Απρίλιο και τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.

Διαβάστε ακόμη:

East Med Yacht Show: Στον Πόρο δύο ναυτικά σαλόνια τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο

Μελίνα Τραυλού: Νέα δωρεά πέντε οχημάτων στην Πυροσβεστική αξίας 2,5 εκατ. ευρώ

Αντώνης Κομνηνός: Πωλήσεις bulkers από την Target Marine σε υψηλές τιμές