ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η Equinor ναύλωσε το χωρητικότητας 299,200-dwt δεξαμενόπλοιο Seatriumph (κατασκευής 2017) το οποίο ανήκει στη ναυτιλιακή Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, για χρονικό διάστημα 12 μηνών, με ημερήσια ναύλα 29,000 δολάρια.
Αν η συμφωνία υλοποιηθεί, τότε το πλοίο, το οποίο είναι εξοπλισμένο με scrubber θα παραδοθεί στην Ανατολική Ασία, εντός του Δεκεμβρίου, αναφέρει το tradewinds.
«Αυτή η συμφωνία υποδηλώνει ότι τα ναύλα για το τέλος του τρέχοντος έτους και το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους θα είναι “αδύναμα”. Θα πρέπει να αναμένονται πιο θετικές προοπτικές από την έναρξη του δεύτερου εξαμήνου του 2021 και έπειτα”, σχολίασε στέλεχος της Braemar ACM.
Η Central Group του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, έχει επίσης κλείσει συμφωνία ναύλωσης διάρκειας τριών ετών για δύο υπό κατασκευή τάνκερ VLCC του στόλου της. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ναυλώτριες εταιρείες είναι οι Trafigura και Koch Industries και τα ημερήσια ναύλα ορίστηκαν σε 36.000 δολάρια.
Μάλιστα, υπάρχει δυνατότητα επέκτασης της ναύλωσης για τέταρτο χρόνο με ημερήσια ναύλα 37.500 δολάρια και για πέμπτο με 41.000 δολάρια.
Σημειώνεται ότι ο Έλληνας πλοιοκτήτης εισήλθε φέτος στην αγορά των υπερτάνκερ, VLCC, υπογράφοντας συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries Group (HHI) για την κατασκευής δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 300,000 dwt, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει γνωστό το τίμημα της συναλλαγής.
Σύμφωνα με το tradewinds, η συμφωνία ναύλωσης δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Ναυλομεσίτες υποστηρίζουν ότι οι πετρελαϊκές εταιρείες δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για μακροχρόνιες ναυλώσεις αυτό το μήνα, με τις τιμές των ναύλων τόσο στη spot αγορά όσο και στις χρονοναυλώσεις να δείχνουν ότι έχουν καταγράψει τα χαμηλότερα επίπεδα τους.
Η Clarksons Research εκτιμά ότι τα υφιστάμενα ναύλα για ένα οικολογικού τύπου VLCC κυμαίνονται στα 29.250 δολάρια ημερησίως έναντι 25.500 δολαρίων πριν από δύο εβδομάδες. Στις ναυλώσεις για χρονικό διάστημα τριών ετών, οι τιμές αυξήθηκαν σε 31.375 δολάρια ημερησίως από 30.625 δολάρια πριν.
Στο μεταξύ, οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι τα ναύλα των τάνκερ έχουν περιορισμένα περιθώρια ανόδου για τους επόμενους έξι έως 12 μήνες λόγω των αδύναμων θεμελιωδών προσφοράς-ζήτησης.
Μπαράζ νέων παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές λίγο πριν εκπνεύσει το 2020
12 Έλληνες εφοπλιστές στις πιο ισχυρές προσωπικότητες της ναυτιλίας το 2020
Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έστειλαν φέτος στα διαλυτήρια τα πλοία τους – Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα