ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking, οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν αγοράσει τους τελευταίους 12 μήνες 186 φορτηγά πλοία και έχουν πουλήσει 153.
Η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, η οποία εισήλθε στην αγορά ξηρού φορτίου τον Ιούλιο του 2023, έχει ήδη χτίσει στόλο με 10 capesize, επενδύοντας, σύμφωνα με εκτιμήσεις, περίπου 230 εκατ. δολάρια.
Κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων πρώτου τριμήνου, η ναυτιλιακή γνωστοποίησε ότι τον Φεβρουάριο 2024 προχώρησε σε συμφωνίες για την εξαγορά τριών capesize, τα οποία θα παραλάβει μέχρι το τέλος Ιουλίου του τρέχοντος έτους. Το συνολικό τους κόστος ανήλθε σε 79,9 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η Danaos ήταν αγοράστρια του χωρητικότητας 175,100 dwt Star Audrey (κατασκευής 2011), που πούλησε η Star Bulk του Πέτρου Παππά.
Επίσης εξαγόρασε από την Foremost Maritime, το χωρητικότητας the 176,500 dwt Guo May (κατασκευής 2011) και το χωρητικότητας 178,000 dwt Xin Hang (κατασκευής 2010).
«Συνεχίζουμε να διερευνούμε τρόπους για να αυξήσουμε την έκθεσή μας σε αυτήν την αγορά. Η αγορά ξηρού φορτίου έχει επιδόσεις πάνω από τις προσδοκίες και είμαστε βέβαιοι ότι μια ενδεχόμενη ανάκαμψη της Κίνας θα οδηγήσει την αγορά ψηλότερα», επισήμανε πρόσφατα ο κ. Κούστας.
Στρατηγική ανανέωσης και αύξησης του μέσου μεγέθους του στόλου ξηρού φορτίου της υλοποιεί η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου.
Πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά του φορτηγού πλοίου Miracle, χωρητικότητας 180,643 dwt, κατασκευής 2011, ενώ προχώρησε σε συμφωνία για την απόκτηση δύο ακόμη capesize bulkers, του Frontier, χωρητικότητας 181,415 dwt, κατασκευής 2012, και του Lowlands Prosperity, χωρητικότητας 179,895 dwt, κατασκευής 2012, τα οποία θα παραλάβει το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Από τις πιο εντυπωσιακές κινήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί φέτος στη δευτερογενή αγορά είναι αυτή της ναυτιλιακής Thenamaris συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, η οποία εξαγόρασε τέσσερα capesize που ανήκαν στην Polaris Shipping της Νότιας Κορέας, στη συνολική τιμή των 262 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking πρόκειται για τα χωρητικότητας 209,500 dwt Solar Pride και Solar Quantum, κατασκευής 2020 και τα χωρητικότητας 208,900 dwt Solar Nova και Solar Oak (κατασκευής 2021).
Παράλληλα, η εταιρεία έχει πουλήσει δύο από τα παλαιότερα capesize του στόλου της.
Η ναυτιλιακή εταιρεία M/Maritime, του Γιάννη Μυτιληναίου, παρέλαβε το τελευταίο διάστημα δύο bulkers, αυξάνοντας τον υπό διαχείριση στόλο της σε 18 φορτηγά πλοία ιαπωνικής κατασκευής, με μέση ηλικία τα 6,7 έτη.
Ειδικότερα, εντός του Μαρτίου εντάχθηκε στον στόλο της το MV RISING SKY.GR, χωρητικότητας 63,405 dwt, που κατασκευάστηκε το 2017, στο ναυπηγείο Imabari Shipbuilding της Ιαπωνίας. Η παράδοση του πραγματοποιήθηκε όπως είχε προγραμματιστεί, μετά την ολοκλήρωση μιας πενταετούς συμφωνίας ναύλωσης του πλοίου από Ιάπωνες πλοιοκτήτες.
Ακολούθησε τον Μάιο η παράδοσης του MV AMBER STAR.GR, χωρητικότητας 37,692 dwt που ναυπηγήθηκε επίσης το 2017, στο ίδιο ναυπηγείο.
Η Seanergy Maritime Holdings Corp προχώρησε φέτος στην αγορά δύο ακόμη ιαπωνικών capesize πλοίων, τα οποία θα χρηματοδοτήσει με ίδια κεφάλαια και δανεισμό. Ενώ όπως έχει δηλώσει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Σταμάντης Τσαντάνης, συνεχίζει να εξετάζει ευκαιρίες για την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου της, με ποιοτικά πλοία.
Ειδικότερα, τον Φεβρουάριο απέκτησε ένα capesize χωρητικότητας 181,392 dwt που κατασκευάστηκε στο 2013, έναντι 33,7 εκατ. δολαρίων. Το οποίο θα παραλάβει εντός του Ιουνίου και θα μετονομαστεί σε Iconship.
Την Μάρτιο εξαγόρασε bulker χωρητικότητας 181,396 dwt, κατασκευής 2012, στην τιμή των 35,6 εκατ. δολαρίων. Η παραλαβή του αναμένεται μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου 2024.
Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Banchero Costa, Έλληνας εφοπλιστής εξαγόρασε πρόσφατα το φορτηγό πλοίο Global Falcon, χωρητικότητας 51,725 dwt και κατασκευής 2010, έναντι 15,25 εκατ. δολαρίων.
Η Intermodal αναφέρει στο εβδομαδιαίο της report ότι και το post panamax Van Gogh, χωρητικότητας 95,711 dwt που κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία το 2013, θα ενταχθεί σε στόλο ελληνικής ναυτιλιακής, που το απέκτησε έναντι 25 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε επίσης:
Οι tycoons της ελληνικής ναυτιλίας
Άλμα στις κεφαλαιοποιήσεις των ελληνικών εισηγμένων ναυτιλιακών – Οι πρωταγωνιστές