ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Επενδύσεις σε 107 νεότευκτα πραγματοποίησαν οι Έλληνες εφοπλιστές το πρώτο εξάμηνο του έτους, αξιοποιώντας τα κέρδη τους αλλά και τα κεφάλαια που συγκέντρωσαν από τις υπεραξίες των πωλήσεων των παλαιότερης κατασκευής πλοίων τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η ναυλομεσιτική Advanced Shipping & Trading οι εγχώριοι πλοιοκτήτες έχουν εστιάσει στα τάνκερ, με 62 παραγγελίες.
Παράλληλα, έκλεισαν συμφωνίες για την κατασκευή 30 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, 13 LNG carriers και δύο containerships.
Σημειώνεται ότι ορισμένες από τις παραγγελίες περιλαμβάνουν και options για συνολικά 16 επιπλέον πλοίων.
LNG carriers
Οι μεγαλύτερες σε αξία επενδύσεις είναι αυτές που αφορούν στις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς LNG.
Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή Dynagas του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co (KSOE) για την κατασκευή τριών μεγάλων πλοίων LNG carriers, χωρητικότητας 200,000 cbm έκαστο, ενώ υπάρχει option για ένα ακόμη ίδιο πλοίο.
Το κόστος ναυπήγησης θα ανέλθει σε 261 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, συνολικά 783 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοση τους ορίστηκε για το 2026.
Aκολούθησε τον Μάιο η παραγγελία δύο ακόμη LNG carriers, στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, τα οποία θα παραλάβει το 2027.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading το κόστος τους θα ανέλθει σε 277 εκατ. δολάρια έκαστο.
Η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση, υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή δύο πλοίων LNG, χωρητικότητας 174,000 cbm, στο ναυπηγείο DSME.
Σύμφωνα με την Intermodal το κόστος του θα ανέλθει σε 256,2 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027.
Η Capital Gas, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη συνδέεται με την παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 174,000 cbm, κόστους 253 εκατ. δολαρίων το καθένα, σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading.
Τα δύο νεότευκτα θα κατασκευαστούν το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho και αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το τρίτο τρίμηνο του 2026.
Η εταιρεία άσκησε option για την κατασκευή δύο ακόμη ίδιας χωρητικότητας LNG carriers, κόστους 259,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική. Θα παραδοθούν το 2027.
Ο στόλος των LNG carriers της Capital Gas που ιδρύθηκε το 2018 αναπτύχθηκε ραγδαία. Έχει υπό κατασκευή 11 πλοία με ημερομηνίες παράδοσης από φέτος έως το 2027.
Στις αρχές της χρονιάς η εταιρεία Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη προχώρησε στην παραγγελία δύο VLGC χωρητικότητας 88,000 cbm.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading τα δύο πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai HI (Ulsan) της Νοτίου Κορέας, με το κόστος να ανέρχεται στα 96,6 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ η παράδοση τους έχει προγραμματιστεί για το τέλος του 2025 με αρχές του 2026.
Η εταιρεία Latsco του Πάρη Κασιδόκωστα – Λάτση, έκλεισε συμφωνία για την ναυπήγηση δύο μεγάλων πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου (VLGC) στο ναυπηγείο της Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) της Νοτίου Κορέας.
Το κόστος κατασκευής των χωρητικότητας 88,000 cbm πλοίων θα ανέλθει σύμφωνα με την Intermodal στα 98,8 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2025.
Bulkers
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν το τελευταίο διάστημα σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, προτιμώντας σε αρκετές περιπτώσεις και τα μεταχειρισμένα.
Η ναυτιλιακή Chandris Hellas, των εφοπλιστών Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή, στράφηκε στην Κίνα για ενισχύσει τον στόλο της με νέα bulkers.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία ξηρού φορτίου της Chandris, Century Bulk Carriers, προχώρησε στην παραγγελία δύο ultramax φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 63,000 dwt έκαστο.
Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Cosco Zhoushan και θα παραδοθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2026. Το κόστος τους σύμφωνα με την Banchero Costa θα ανέλθει σε 32 εκατ. δολάρια έκαστο.
H ναυτιλιακή Byzantine Maritime, του εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτη, έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τριών πλοίων handysize bulkers, χωρητικότητας 40,500 dwt.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο New Dayang, θα κοστίσουν 29,6 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2025.
Η Meadway Shipping & Trading του Κώστα Δελαπόρτα επέστρεψε στο ιαπωνικό ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding Co Ltd. για την παραγγελία ενός ακόμη φορτηγού πλοίου, αυξάνοντας τον αριθμό των υπό κατασκευή πλοίων της σε επτά.
Πρόκειται για ένα Ultramax χωρητικότητας 63,300 dwt, το οποίο αναμένεται να το παραλάβει το 2026. Το κόστος κατασκευής δεν έγινε γνωστό.
Με τρία φορτηγά πλοία χωρητικότητας 82,000 dwt έκαστο θα ενισχύσει τον στόλο της η ναυτιλιακή Sea Pioneer Shipping Corporation του εφοπλιστή Βασίλη Μπακολίτσα.
Ειδικότερα, η εταιρεία υπέγραψε σύμβαση με το ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding για την κατασκευή των τριών bulkers που θα παραλάβει το 2025. Σύμφωνα με την Advanced, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 38 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Νέες παραγγελίες στην αγορά ξηρού φορτίου πραγματοποίησε και η Cardiff Marine, του Γιώργου Οικονόμου.
Πρόκειται για συμφωνία που έκλεισε με το Cosco HI Yangzhou, για την κατασκευή δύο bulkers χωρητικότητας 210,000 dwt, διπλού καυσίμου και εξοπλισμένα με scrubber.
Το κόστος θα ανέλθει sύμφωνα με την Intermodal σε 64 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν το 2025.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, η Atlantic Bulk Carriers της οικογένειας Κουμάνταρου, προχώρησε στην παραγγελία τριών bulkers χωρητικότητας 63,500 dwt, που θα κατασκευαστούν σε κινεζικό ναυπηγείο και θα παραδοθούν το 2025. Το κόστος τους θα ανέλθει σε 32 εκατ. δολάρια.
Επίσης, η Alpha Bulkers της Άννας Αγγελικούση συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο Cosco Zhoushan την κατασκευή δύο φορτηγών πλοίων χωρητικότητας 63,500 dwt, στην τιμή των 32,5 εκατ. δολαρίων έκαστο. Θα τα παραλάβει το 2026.
Η εταιρεία του Dynacom Tankers του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου έχει υπογράψει συμφωνία για τη κατασκευή 8 bulkers χωρητικότητας 85,000 dwt, με κόστος 37 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους θα ξεκινήσεις το 2025 και θα ολοκληρωθεί το 2027.
Τάνκερ
Η TMS Tankers του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου συμφώνησε τον Ιανουάριο με το ναυπηγείο Cosco Yangzhou της Κίνας την κατασκευή τριών τάνκερ LR2, χωρητικότητας 115,000 dwt, στην τιμή των 60 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η εταιρεία θα παραλάβει τα πλοία το 2025.
Aκολούθησε η παραγγελία δύο ακόμη τάνκερ ίδιας κατηγορίας, στο ναυπηγείο New Times, κόστους 63 εκατ. δολαρίων έκαστο, με ημερομηνία παράδοσης το 2026, αναφέρει η ναυλομεσιτική.
Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, θα πραγματοποιήσει μεγάλη επένδυση και στην αγορά των τάνκερ.
Η εταιρεία του Dynacom Tankers έχει υπογράψει συμφωνία για τη κατασκευή 10 tanker και με option για άλλα 4 LR2 στο ναυπηγείο DSIC Shanhaiguan Shipbuilding Industry. To κόστος θα ανέλθει σε 61 εκατ. δολάρια έκαστο.
Η ναυτιλιακή Enterprise Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Ρέστη, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding για την κατασκευή ενός τάνκερ suezmax χωρητικότητας 158,000 dwt, με option για ένα δεύτερο ίδιο πλοίο, την οποία ενεργοποίησε αργότερα.
Το κόστος εκτιμάται στα 77 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους αναμένεται εντός του 2025.
Η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου επέστρεψε στο κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) μετά από πολλά χρόνια. Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading παρήγγειλε τέσσερα τάνκερ LR2, χωρητικότητας 115,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025.
Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 63,5 εκατ. δολάρια έκαστο, συνολικά περίπου 190 εκατ. δολάρια.
Η Performance Shipping του Ανδρέα Μιχαλόπουλου και της Αλίκης Παληού έκλεισε συμφωνία με την Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited για την κατασκευή ενός τάνκερ LR2 aframax χωρητικότητας 114,000 dwt.
Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 62,6 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία αναμένει να παραλάβει το πλοίο κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
H Pantheon Tankers, συμφερόντων Άννας Αγγελικούση, προχώρησε στην παραγγελία δύο τάνκερ aframax χωρητικότητας 115,000 dwt, στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding της Κίνας.
Σύμφωνα με την Intermodal, το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 59,7 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2026.
Kατά την Αllied Shibroking, η ναυτιλιακή Metrostar Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόδωρου Αγγελόπουλου προχώρησε στην παραγγελία ενός τάνκερ LR2 χωρητικότητας 115,000 dwt., με option για την κατασκευή ενός ακόμη αδελφού πλοίου.
Η κατασκευή του θα γίνει στο ναυπηγείο Hyundai Vietnam SB, η τιμή του θα ανέλθει στα 67,5 εκατ. δολάρια και θα παραδοθεί το 2026.
Eπίσης, σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading η εταιρεία έχει παραγγείλει δύο ακόμη τάνκερ ίδια χωρητικότητας στο Yangzijiang Shipbuilding της Κίνας, τα οποία θα παραλάβει το 2024. Το κόστος τους ανέρχεται σε 62 εκατ. δολάρια έκαστο.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Athenian Tankers της οικογένειας Κυριακού, παρήγγειλε στο ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς χημικών προϊόντων, χωρητικότητας 18,500 dwt το καθένα.
Το κόστος τους θα ανέλθει στα 3ο εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2025.
Η Maran Tankers, του ομίλου Αγγελικούση συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuildingτη ναυπήγηση 4 suezmaxes (χωρητικότητας περίπου 158,000 dwt) τεχνολογίας διπλού καυσίμου, με option για 4 ακόμη ίδια πλοία.
Το κόστος, σύμφωνα με την Advanced Shipping θα ανέλθει σε 87 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο και η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2026 και θα ολοκληρωθεί το 2027.
Με βάση τα στοιχεία της Intermodal, η Εvalend Shipping θα κατασκευάσει στο ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding δύο τάνκερ χωρητικότητας 50,000 dwt, στην τιμή των 40 εκατ. δολαρίων έκαστο, και στο ναυπηγείο Hyundai Samho δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt κόστους 84 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Διαβάστε ακόμη:
Βαγγέλης Μαρινάκης: Η Capital Ship Management παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο M/T «Akrisios»
Alpha Gas (Άννα Αγγελικούση): Καθελκύστηκε το Energy Endurance
Evalend Shipping: Τέσσερα δεξαμενόπλοια παρήγγειλε ο Κρίτων Λεντούδης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα