Υπερδραστήριοι παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές στις παραγγελίες πλοίων, προχωρώντας σε σημαντικές συμφωνίες για την ενίσχυση των στόλων τους με σύγχρονα, υψηλών προδιαγραφών πλοία.

«Η δραστηριότητα στα νεότευκτα παραμένει ισχυρή με παραδόσεις πλοίων που επεκτείνονται έως το 2028 για bulkers, δεξαμενόπλοια και containerships, και έως το 2030 για τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. Κατά συνέπεια, πολλά ναυπηγεία που προηγουμένως είχαν αδρανοποιηθεί για χρόνια τώρα είτε επαναλειτουργούν ή επεκτείνονται», αναφέρει η Xclusive Shipbrokers.

Για μία ισχυρή εβδομάδα στις νέες παραγγελίες πλοίων, κάνει λόγο στο τελευταίο της report η Intermodal, επισημαίνοντας ότι έκλεισαν συμφωνία για 19 συνολικά πλοία. «Τα δεξαμενόπλοια συνέχισαν να κυριαρχούν στη σκηνή με σημαντικές παραγγελίες από Έλληνες πλοιοκτήτες», προσθέτει.

Η Monte Nero ηγήθηκε με παραγγελία για τέσσερα δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 50.000 dwt, η Athenian Sea Carriers άσκησε δικαιώματα προαίρεσης για δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 18,500 dwt, ενώ στην κατηγορία ξηρού φορτίου, η Drydel Shipping παρήγγειλε ένα bulker που θα παραλάβει το 2028, αναφέρει η ναυλομεσιτική.

Athenian Sea Carriers

Η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού, πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών της δύο ακόμη δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων.

Σύμφωνα με την Intermodal, η εταιρεία άσκησε οption προηγούμενης συμφωνίας και θα κατασκευάσει στο ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding Group δύο τάνκερ χωρητικότητας 18,500 dwt.

Έτσι, ο αριθμός των υπό κατασκευή πλοίων της εταιρείας στο συγκεκριμένο ναυπηγείο θα αυξηθεί στα δέκα.

Τα πλοία θα συμμορφώνονται με τη Φάση 3 των προτύπων του Δείκτη Ενεργειακής Αποδοτικότητας Υφιστάμενων Πλοίων (ΕΕΧΙ) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και τους κανόνες Tier II NOx. Ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμα LNG και μεθανόλη.

Η τιμή κατασκευής των τάνκερ δεν έχει γνωστή, αλλά τα οκτώ πλοία που παρήγγειλε η Athenian Sea Carriers πέρυσι, εκτιμάται ότι κόστιζαν περίπου 30 εκατ. δολάρια το καθένα.

Η παράδοση των 10 πλοίων θα ξεκινήσει το 2025 και θα ολοκληρωθεί, σύμφωνα με πηγές, το 2027.

DryDel Shipping

Η ναυτιλιακή εταιρεία DryDel Shipping, του Κώστα Δελαπόρτα, παρήγγειλε στο ιαπωνικό ναυπηγείο Tsuneishi Shipbuilding ένα πλοίο ultramax.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, το χωρητικότητας 63,500 dwt φορτηγό πλοίο θα κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Tsuneishi Cebu και θα είναι εξοπλισμένο με scrubber.

Το ultramax θα συμμορφώνεται πλήρως με τους κανονισμούς Φάσης 3 της EEDI, εξασφαλίζοντας μέγιστη απόδοση και ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Η παράδοση του στην DryDel έχει προγραμματιστεί για το 2028.

Monte Nero

Μεγάλη επένδυση που θα φτάσει τα 282 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με ναυλομεστικές πηγές, πραγματοποίησε η ναυτιλιακή εταιρεία  Monte Nero, που συνδέεται με τον εφοπλιστή Παναγή Ζησσιμάτο.

Σε report της η Intermodal αναφέρει ότι η εταιρεία έχει παραγγείλει τρία φορτηγά πλοία χωρητικότητας 63,500 dwt έκαστο, στο κινεζικό ναυπηγείο Nantong Xiangyu.

Το κόστος τους, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική, θα ανέλθει στα 34 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2025.

Παράλληλα, η Monte Nero έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Huanghai Shipbuilding για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50,000 dwt έκαστο.

Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2026 και θα ολοκληρωθεί το 2027.

Sea Traders

Έξι φορτηγά πλοία τύπου ultramax πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών της η Sea Traders του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή της οποίας CEO είναι η κόρη του ισχυρού πλοιοκτήτη Ιωάννα Προκοπίου, συμφώνησε με το ναυπηγείο Sainty Shipbuilding την κατασκευή 4+2 bulkers χωρητικότητας 63,500 dwt. Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2026 και θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Με την νέα παραγγελία οι συνολικές επενδύσεις του κ. Προκοπίου στα νεότευκτα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου από το περασμένο καλοκαίρι, αυξάνονται σε περίπου 1,1 δισ. δολάρια και αφορούν τη ναυπήγηση 32 πλοίων.

Κατά τις πληροφορίες, τα νέα πλοία θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τα πρότυπα Tier III NOx του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ενώ το κόστος τους θα κυμανθεί στα 32-33 εκατ. δολάρια έκαστο.

Η Sea Traders διαθέτει σύγχρονο, διαφοροποιημένο στόλο με 40 πλοία, Capesize, Kamsarmax, Panamax και Supramax καθώς και δύο Containerships.

Brave Maritime

Στην ενίσχυση του στόλου της με νέα τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου προχώρησε η Brave Maritime συμφερόντων της οικογένειας Βαφειά.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η ιδιωτική ναυτιλιακή έκλεισε συμφωνία ύψους 108 εκατ. δολαρίων με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo Dockyard, για την κατασκευής δύο τάνκερ MR, κόστους 54 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Η παράδοση των πλοίων έχει προγραμματιστεί για τον Μάρτιο 2027.

Η εφοπλιστική οικογένεια έχει μακροχρόνια συνεργασία με το συγκεκριμένο ναυπηγείο και αν επιβεβαιωθεί η συμφωνία θα πρόκειται για το 10ο και 11ο πλοίο που θα κατασκευάσει σε αυτό.

Η νέα παραγγελία περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της Brave Maritime.

Evalend Shipping

Με την παραγγελία νέων τάνκερ συνδέουν την ναυτιλιακή Evalend Shipping του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη ναυλομεσιτικές πηγές.

Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, η εταιρεία έχει παραγγείλει στο κινεζικό ναυπηγείο Yangzijiang τέσσερα τάνκερ χωρητικότητας 75,000 dwt.

Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει σε 54 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2026 και θα ολοκληρωθεί το 2027.

Σύμφωνα με την Clarksons η ναυτιλιακή έχει στόλο με 51 πλοία, μεταξύ των οποίων πέντε VLCC, τέσσερα δεξαμενόπλοια χημικών προϊόντων χωρητικότητας κάτω των 20.000 dwt και έξι πλοία μεταφοράς αερίου. Τα υπόλοιπα είναι bulkers.

Τα τελευταία χρόνια επεκτείνει και διαφοροποιεί τον στόλο της μέσω νεότευκτων πλοίων.

Capital Maritime

H ναυτιλιακή Capital Maritime του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη προχώρησε σε παραγγελία μαμούθ συνολικού ύψους 1,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για τη ναυπήγηση νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η συμφωνία που έκλεισε με το κινεζικό ναυπηγείο New Times προβλέπει την κατασκευή έξι containerships χωρητικότητας 8,400 teu, αρχικά, με δυνατότητα επέκτασης για τέσσερα ακόμη ίδια πλοία.

H παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2027.

Alimia Group

Ο όμιλος Alimia Group του εφοπλιστή Θανάση Λασκαρίδη ισχυροποιεί την παρουσία του στην αγορά των δεξαμενόπλοιων με νέες παραγγελίες.

Πηγές αναφέρουν ότι έχει υπογράψει συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Penglai Jinglu για την κατασκευή πέντε τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου MR2.

Λεπτομέρειες για την τιμή των νέων τάνκερ δεν έχουν γίνει γνωστές, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία τα πλοία θα κινούνται με συμβατικά καύσιμα, θα είναι υψηλών προδιαγραφών και δεν θα έχουν scrubbers. Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2026 και θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2027.

Η Alimia Group, έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην αγορά ξηρού φορτίου καθώς μέσω της Alimia Shipping Limited διαθέτει στόλο με 29 πλοία, εκ των οποίων τα 26 είναι νεότευκτα. Μάλιστα, αν προστεθούν και τα νέα τάνκερ, ο αριθμός τους θα αυξηθεί στα 34 πλοία.

Διαβάστε επίσης:

Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Αγοράζει, αλλά και πουλάει πλοίο

Top Ships (Ευάγγελος Πιστιόλης): Εξασφάλισε έσοδα 100 εκατ. δολάρια

Dynagas LNG Partner (Γιώργος Προκοπίου): Διανομή μερίσματος 0,5625 δολάρια