ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρωταθλητές στη second hand αγορά αναδείχθηκαν για μία ακόμη χρονιά διεθνώς οι Έλληνες εφοπλιστές, επενδύοντας 8,8 δισ. δολάρια για την απόκτηση 393 μεταχειρισμένων πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε για το Mononews.gr η VesselsValue, το ενδιαφέρον τους εστιάστηκε στην αγορά ξηρού φορτίου, με την απόκτηση 240 bulkers συνολικής αξίας 4,45 δισ. δολαρίων, από τις αρχές του έτους μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου 2021. Όσον αφορά τις υπόλοιπες κατηγορίες, επένδυσαν 2,7 δισ. δολάρια για 76 τάνκερ, 828 εκατ. δολάρια για 4 LNG carriers και 623 εκατ. δολάρια για 28 containerships. Ακόμη προχώρησαν στην αγορά δύο LPG carriers αξίας 180 εκατ. δολαρίων.
Σημειώνεται ότι το 2020, οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν εξαγοράσει, κατά την VV, 341 πλοία αξίας 4,9 δισ. δολαρίων.
Με βάση την VesselsValue, τo μεγαλύτερο ποσό που δαπανήθηκε φέτος, ανήλθε σε 855 εκατ. δολάρια και αφορούσε στην εξαγορά έξι πλοίων από την Capital Product Partners, εταιρεία συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη. Σημειώνεται ότι η εταιρεία που κατέγραψε σημαντική αύξηση κερδών στο τρίτο τρίμηνο του έτους, ανακοίνωσε ότι θα ισχυροποιήσει περαιτέρω την παρουσία της στην αγορά LNG.
Η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, έκανε δυναμική φέτος είσοδο στην αγορά ξηρού φορτίου, προχωρώντας σε μπαράζ εξαγορών bulkers. Σύμφωνα με την VV απέκτησε στόλο 46 φορτηγών πλοίων επενδύοντας συνολικά 754 εκατ. δολάρια.
Όλος ο στόλος ξηρού φορτίου που απέκτησε, δραστηριοποιείται στην spot αγορά, αποφέροντας της ισχυρά έσοδα.
Από τις πιο σημαντικές κινήσεις στα μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων φέτος, ήταν αυτή της ναυτιλιακής Danaos του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, η οποία προχώρησε στην στην εξαγορά έξι οικολογικού τύπου containerships συνολικής αξίας 260 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία, χωρητικότητας 5.466 teu έκαστο, έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Hanjin Subic Bay και έχουν μέση ηλικία 6,8 έτη. Βρίσκονται σε χρονοναυλώσεις με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών, με μέση διάρκεια περίπου δύο έτη.
Στην εξαγορά επτά υπό κατασκευή τάνκερ τύπου MR έχει προχωρήσει η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου, από τις αρχές του έτους. Η συνολική αξία της επένδυσης ανήλθε σύμφωνα με την VesselsValue, στα 249 εκατ. δολάρια.
H ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα αποτέλεσε έναν από τους πιο δραστήριους παίκτες της second hand αγοράς φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, πρόσθεσε εννέα μεταχειρισμένα πλοία στον στόλο της, συνολικής αξίας 214 εκατ. δολαρίων, δίνοντας έμφαση στα bulekrs.
H ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου έκλεισε συμφωνία για την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου και εξοπλισμένων με scrubber VLCC, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή. Τα πλοία ανήκουν σε εταιρείες συμφερόντων του προέδρου και CEO της Okeanis, Γιάννη Αλαφούζου και το τίμημα διαμορφώθηκε στα 194 εκατ. δολάρια. Τα δύο δεξαμενόπλοια θα ενταχθούν στο στόλο της εταιρεία το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Η Seanergy Maritime Holdings με επικεφαλής τον Σταμάτη Τσαντάνη έχει αγοράσει από τις αρχές του έτους επτά φορτηγά πλοία, συνολικής αξίας 193 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την VesselsValue. Πρόκειται για την μοναδική εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize.
Κεφάλαια 186,2 εκατ. δολαρίων έχει διαθέσει φέτος η Star Bulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, για να ενισχύσει περαιτέρω τον ήδη ισχυρό στόλο της, με εννέα φορτηγά πλοία. Τον Φεβρουάριο απέκτησε επτά σύγχρονα πλοία από την Scorpio Bulkers, με την μέθοδο του leasing, με τις υποχρεώσεις των πλοίων να ανέρχονται στα 102,3 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τρία bulker τύπου ultramaxes τα SBI Pegasus, SBI Ursa και SBI Subaru και τέσσερα τύπου κamsarmaxes, τα SBI Capoeira, SBI Carioca, SBI Lambada, και SBI Macarena.
Στη συνέχεια ανακοίνωσε την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου Kamsarmaxes χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο. κατασκευασμένα στο ναυπηγείο Yamic (μία κοινοπραξία των Mitsui και New Yangzijiang).
Διαβάστε ακόμη:
Κάθε ημέρα οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν και από ένα πλοίο – Τεράστια κέρδη που υπερβαίνουν τα 1,6 δισ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»