ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έντονη δραστηριότητα στις παραγγελίες νέων πλοίων εμφανίζουν κατά το τρέχον έτος οι Έλληνες εφοπλιστές, με το ενδιαφέρον τους να εστιάζεται στα τάνκερ.
Μετά από τη σημαντική κάμψη που παρουσίασαν πέρυσι οι νέες παραγγελίες, φέτος εκτός από τις μεγάλες ναυτιλιακές επιστρέφουν στα ναυπηγεία και μικρότερες, καθώς και εταιρείες που είχαν αρκετά χρόνια να στραφούν σε νεότευκτα πλοία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν πραγματοποιήσει παραγγελίες ύψους σχεδόν 6 δισ. δολαρίων για 92 νέα πλοία, έναντι παραγγελιών αξίας μόλις 1,6 δισ. δολαρίων την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.
Από το ποσό αυτό, τα 1,8 δισ. δολάρια αφορούν σε παραγγελίες τάνκερ, τα 802 εκατ. δολάρια σε containerships, τα 761 εκατ. δολάρια σε LNG carriers, τα 693 εκατ. δολάρια σε LPG carriers και τα 212 εκατ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Η διεθνής αγορά
Αντίστοιχη είναι η εικόνα που επικρατεί στο σύνολο της αγοράς, καθώς σύμφωνα με την BIMCO, οι συνολικές παραγγελίες για τους τρεις μεγαλύτερους τομείς της εμπορικής ναυτιλίας, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα δεξαμενόπλοια και το ξηρό φορτίο, αυξήθηκαν κατά σχεδόν 120% τους πρώτους πέντε μήνες του 2021, σε σύγκριση με το 2020 όταν οι πλοιοκτήτες ήταν απρόθυμοι να προχωρήσουν σε παραγγελίες λόγω της πανδημίας.
Ειδικότερα, κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους, η BIMCO αναφέρει ότι έχουν γίνει παραγγελίες συνολικής χωρητικότητας 43,7 εκατ. dwt έναντι 19,8 εκατομμυρίων dwt, το πρώτο πεντάμηνο του 2020.
Όμιλος Αγγελικούση
Η Maran Tankers, με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, έχει προχωρήσει στην παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων VLCC που θα κινούνται και με καύσιμο LNG. Η κατασκευή τους θα γίνει στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και το κόστος τους εκτιμάται, σύμφωνα με την VesselsValue, στα 417,2 εκατ. δολάρια.
Με δύο επιπλέον LNG carriers θα ενισχύσει τον στόλο της η ναυτιλιακή Maran Gas, η άλλη εταιρεία του ομίλου Αγγελικούση. Συγκεκριμένα, προχώρησε στην άσκηση options που περιλαμβάνονταν σε προηγούμενη συμφωνία που είχε υπογράψει με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Samsung Heavy Industries στο τέλος του 2020, για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αξίας περίπου 373 εκατ. δολαρίων, κατά την VV.
Capital Gas και Capital Maritime
Η Capital Gas συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη έχει επεκτείνει σημαντικά το ναυπηγικό της πρόγραμμα. Σύμφωνα με την VesselsValue, η εταιρεία προσέθεσε ακόμα δύο παραγγελίες στα ναυπηγεία Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, του ομίλου Hyundai, ανεβάζοντας τον αριθμό των νεότευκτων σε εννέα. Το κόστος των δύο νέων πλοίων εκτιμάται σε περίπου 387,8 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα, ο όμιλος του εφοπλιστή, Capital Maritime, συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard για την κατασκευή τεσσάρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (MR) ενώ στη συμφωνία υπάρχει option για ακόμα δύο. To κόστος για τα έξι πλοία εκτιμάται στα 216 εκατ. δολάρια, ενώ θα έχουν την δυνατότητα να κινηθούν με χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, το καύσιμο που θεωρείται σήμερα η ενδιάμεση λύση για μειωμένες εκπομπές ρύπων από τη ναυτιλία.
Άλλες παραγγελίες
H Central Mare του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη συνδέθηκε με παραγγελία τεσσάρων τάνκερ VLCC στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Hyundai Heavy Industries. Με βάση τα στοιχεία της VV το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει σε 366 εκατ. δολάρια.
H ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες, στην παραγγελία δύο φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82,000-dwt σε ναυπηγείο της Κίνας. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία περιλαμβάνει option για δύο επιπλέον πλοία. Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, τα δύο bulkers θα έχουν κόστος 54 εκατ. δολάρια.
Παράλληλα, η ίδια εταιρεία, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipboking, συμφώνησε για την κατασκευή αρχικά τριών μεγάλων LPG carriers, χωρητικότητας 91,οοο cbm, ενώ υπάρχει option για ένα επιπλέον πλοίο. Η παράδοση των πλοίων θα ξεκινήσει στο τέλος του 2022 και θα ολοκληρωθεί κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Το κόστος εκτιμάται στα 80 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Νέο ναυπηγικό πρόγραμμα για τέσσερα containerships, συνολικής αξίας 420 εκατ. δολαρίων ξεκίνησε η Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη. Πρόκειται για τέσσερα containerships χωρητικότητας 13.000 teu έκαστο, τα οποία θα κατασκευαστούν στα κινεζικά ναυπηγεία της New Times Shipbuilding, και το κόστος τους σύμφωνα με την VesselsValue, θα ανέλθει στα 420 εκατ. δολάρια.
Επιστρέφουν στα ναυπηγεία
Στα ναυπηγεία επέστρεψε για παραγγελίες νέων τάνκερ μετά από περίπου οκτώ χρόνια η ναυτιλιακή Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή, αναφέρουν πηγές της αγοράς. Η εταιρεία της παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας που μετρά 100 χρόνια στον κλάδο της ναυτιλίας, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός aframax τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, ενώ υπάρχει option για την κατασκευή ενός επιπλέον ίδιου πλοίου.
Στις νέες ναυπηγήσεις επιστρέφει μετά από 15 χρόνια, η Ancora Investment Trust. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του mononews.gr, η εταιρεία συμφερόντων των οικογενειών Βερνίκου και Παράσχη έκλεισε συμφωνία με ναυπηγείο του ομίλου Hyundai στo Βιετνάμ, για την ναυπήγηση ενός χημικού δεξαμενόπλοιου 40.000 τόνων έναντι 33 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε ακόμα:
Έλληνες εφοπλιστές: Σε κατάσταση… ready για την έκρηξη στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Διεθνείς αγορές: Αναταραχή από τις προβλέψεις για αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025
- Ντόναλντ Τραμπ: Διορίζει τον ιδιοκτήτη των Χιούστον Ρόκετς πρεσβευτή των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ιταλία
- Καιρός: Με κρύο, βροχές και χιόνια τα Χριστούγεννα
- Θ. Καρποδίνη (ΕΟΠΥΥ): Οι έλεγχοι, οι βιοδείκτες και οι αλλαγές στη συνταγογράφηση