Οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν πρώτοι στις αγορές πλοίων, αλλά και στις πωλήσεις πλοίων «από δεύτερο χέρι».

Από την αρχή του έτους έως τις 25 Σεπτεμβρίου σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε η Allied Shipbroking οι Έλληνες αγόρασαν συνολικά 196 πλοία και πούλησαν 173 πλοία.

Αναλυτικότερα οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν 4.157,4 δισ. δολάρια σε αγορές πλοίων και πρόσθεσαν στο στόλο του 92 φορτηγά πλοία, 96 δεξαμενόπλοια, 3 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Ταυτόχρονα στο ανασκοπούμενο χρονικό διάστημα πούλησαν 173 πλοία και εισέπραξαν 3.777,6 δισ. δολάρια. Ειδικότερα πουλήθηκαν 82 φορτηγά, 62 τάνκερ, 18 πλοία κοντέινερ και 6 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Με άλλα λόγια, οι Έλληνες εφοπλιστές κατά μέσο όρο αγοράζουν και πουλούν κάθε ημέρα πάνω από ένα πλοίο.

Πρώτοι είναι οι Έλληνες εφοπλιστές και στις διαλύσεις πλοίων που οδήγησαν στα Διαλυτήρια συνολικά 18 πλοία.

Συνολικά αγοράστηκαν από τις ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου 1.410 πλοία. Οι Κινέζοι είναι δεύτεροι με 162 πλοία και ακολουθούν, οι Τούρκοι με 44 πλοία, οι Ελβετοί με 43 πλοία, της Μέσης Ανατολής με 36 πλοία, οι Γερμανοί με 32 πλοία, οι Ολλανδοί με 31 πλοία, οι Ιταλοί με 17 πλοία, οι Νορβηγοί 15 και από διάφορες χώρες 786 πλοία.

Στις πωλήσεις πλοίων δεύτεροι είναι οι Ιάπωνες με 124 πλοία, οι Κινέζοι με 109 πλοία, της Σιγκαπούρης με 82 πλοία, οι Γερμανοί με 69 πλοία, οι Νορβηγοί με 63 πλοία, από τις Βερμούδες από τις 57 πλοία, οι Δανοί με 37 πλοία, οι Τούρκοι με 22 πλοία και από διάφορες χώρες 550 πλοία.

Επίσης, συνολικά διαλύθηκαν 377 πλοία και τα περισσότερα διαλύθηκαν 86 στο Μπαγκλαντές, 76 στην Ινδία, 44 στην Τουρκία, 30 στο Πακιστάν.

Μετά τους Έλληνες στις διαλύσεις πλοίων έρχονται οι Ιάπωνες με 14 πλοία, οι Κινέζοι με 14 πλοία, οι εφοπλιστές από τις ΗΠΑ με 13 πλοία.

Διαβάστε επίσης:

Άνοιγμα του ΕΒΕΠ στο Μεξικό με στόχο τη διεύρυνση του ελληνικού ναυτιλιακού cluster Maritime Hellas

Μαρίνα Φλοίσβου: Πρώτο βραβείο στο διεθνή διαγωνισμό “Smart & Sustainable Marina” στο Μονακό