ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην πώληση 87 πλοίων έχουν προχωρήσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές αποκομίζοντας έσοδα 1,9 δισ. δολαρίων. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις, κυρίως στην αγορά ξηρού φορτίου, έχουν καταγράψει σημαντικά κέρδη εκμεταλλευόμενοι την άνοδο των τιμών.
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, οι εγχώριες ναυτιλιακές είχα πουλήσει μέχρι τις 22 Μαΐου 43 bulkers αξίας 800 εκατ. δολαρίων, 26 τάνκερ στη συνολική τιμή των 626 εκατ. δολαρίων, 10 containerships έναντι 483 εκατ. δολαρίων και 7 πλοία μεταφοράς αερίου αξίας 30 εκατ. δολαρίων.
Πρόσφατα, η ναυτιλιακή Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη προχώρησε σε συμφωνία για την πώληση του πλοίου Wonder Arcturus στην τιμή των 13,15 εκατ. δολαρίων.
Το χωρητικότητας 106,149 dwt aframax, κατασκευής 2002 θα παραδοθεί στο νέο ιδιοκτήτη εντός του δεύτερου τριμήνου του 2022. Η ναυτιλιακή θα καταγράψει καθαρό κέρδος από την κίνηση αυτή περίπου 3,8 εκατ. δολαρίων, εξαιρουμένων των εξόδων που σχετίζονται με τη συναλλαγή.
Υπενθυμίζεται ότι η Castor είχε εξαγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο πριν από σχεδόν ένα χρόνο από την Eletson έναντι 9,3 εκατ. δολαρίων.
Η Almi Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Κώστα Φωστηρόπουλου, πούλησε σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το τάνκερ LR2 Almi Spirit, χωρητικότητας 105,600 dwt και κατασκευής 2007 στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Κατά τις πληροφορίες οι αγοραστές είναι Κινέζοι.
Κατά την ίδια ναυλομεσιτική, η Andriaki Shipping μέλος του ομίλου N. J. Goulandris, πούλησε το VLCC τάνκερ Leonidas, χωρητικότητας 318,300 dwt που κατασκευάστηκε το 2009, σε αγοραστές από τη Νότιο Κορέα έναντι 42 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με τη VesselsValue, η Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή πούλησε το Supramax Serene Juniper (57,300 dwt, κατασκευής 2011) σε Νορβηγούς αγοραστές έναντι 19,2 εκατ. δολαρίων. Στο deal περιλαμβάνεται και συμφωνία ναύλωσης διάρκειας ενός έτους.
Η ελληνική ναυτιλιακή είχε αποκτήσει το συγκεκριμένο πλοίο το 2016, περίοδο κατά την οποία η αγορά ξηρού φορτίου ήταν σε ύφεση.
Η εταιρεία Blue Planet, με έδρα την Αθήνα, πούλησε σύμφωνα με την Xclusive Shipbrokers το χωρητικότητας 53,800-dwt supramax Nicolaos A (κατασκευής 2003) έναντι 14 εκατ. δολαρίων. Κατά την Intermodal το τίμημα ανήλθε στα 14,35 εκατ. δολάρια.
Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή είχε παραλάβει νεότευκτο το συγκεκριμένο πλοίο, που κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο New Century Shipbuilding της Κίνας.
H ΑΜ Nomikos, προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 46,700 dwt handymax Aquata, κατασκευής 1999. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, στα 10,5 εκατ. δολάρια.
Σημαντικά κέρδη αποκόμισε και η Technomar Shipping του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου από την πώληση των χωρητικότητας 53,500 dwt φορτηγών πλοίων Evans και Crestone, κατασκευής 2009.
Σύμφωνα με την Intermodal τα supramax πουλήθηκε έναντι 16,2 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η τιμή πώλησης ήταν κατά πολύ μεγαλύτερη από αυτή της αγοράς τους το 2016.
Διαβάστε ακόμη:
Ο Πόλυς Β. Χατζηϊωάννου πρόσθεσε άλλο ένα πλοίο στον στόλο της Safe Bulkers
Χατζηπατέρας: Τα ναύλα ψαλίδισαν τα κέρδη τριμήνου της Dorian LPG
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike