ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Σημαντικές κινήσεις για την ενίσχυση των στόλων τους πραγματοποίησαν το φετινό καλοκαίρι οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς από τις αρχές Ιουνίου μέχρι σήμερα ξόδεψαν 2,11 δισ. δολάρια για την εξαγορά μεταχειρισμένων πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews.gr η VesselsValue, κατά το τελευταίο τρίμηνο προχώρησαν σε αγορές 100 συνολικά πλοίων, με το ενδιαφέρον τους να παραμένει επικεντρωμένο στην αγορά ξηρού φορτίου.
Συγκεκριμένα, εντάχθηκαν σε ελληνικούς στόλους 73 bulkers αξίας 1,36 δισ. δολαρίων, 18 τάνκερ αξίας 475 εκατ. δολαρίων και έξι containerships κόστους 260 εκατ. δολαρίων.
Οι πρωταγωνιστές
Στην εξαγορά έξι οικολογικού τύπου containerships προχώρησε η ναυτιλιακή Danaos του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, στη συνολική τιμή των 260 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία, χωρητικότητας 5.466 teu έκαστο, έχουν κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Hanjin Subic Bay και έχουν μέση ηλικία 6,8 έτη. Βρίσκονται σε χρονοναυλώσεις με κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών, με μέση διάρκεια περίπου δύο έτη.
Με την εξαγορά 16 φορτηγών πλοίων η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου εισήλθε δυναμικά στην αγορά ξηρού φορτίου τον Ιούνιο. Τα νέα πλοία που απέκτησε η εταιρεία, χωρητικότητας μεταξύ 33.000 και 85.000 dwt, έχουν μέσο όρο ηλικίας 10 έτη και δραστηριοποιούνται στη spot αγορά.
Ωστόσο, το επενδυτικό ράλι της εταιρείας στο συγκεκριμένο κλάδο συνεχίστηκε, καθώς κατά τη διάρκεια της δημοσίευσης των αποτελεσμάτων της για το πρώτο εξάμηνο του 2021, ανακοίνωσε ότι έχει παραλάβει τα 14 bulkers και μέχρι το τέλος του 2021 αναμένεται να παραλάβει 23 ακόμη, με τον συνολικό της στόλο στο ξηρό φορτίο να ανέρχεται σε 37 πλοία.
Η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, εξαγόρασε 12 containerships από την Borealis Finance αξίας 233,9 εκατ. δολαρίων και τέσσερα reefer boxships έναντι 148 εκατ. δολαρίων.
H ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου έκλεισε συμφωνία για την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου και εξοπλισμένων με scrubber VLCC, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή. Τα πλοία ανήκουν σε εταιρείες συμφερόντων του προέδρου και CEO της Okeanis, Γιάννη Αλαφούζου και το τίμημα διαμορφώθηκε στα 194 εκατ. δολάρια. Τα δύο δεξαμενόπλοια θα ενταχθούν στο στόλο της εταιρεία το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Η επιστροφή της Dryships
Στην αγορά δύο capesize συνολικής αξίας σχεδόν 75 εκατ. δολαρίων προχώρησε, σύμφωνα με την VesselsValue, η ναυτιλιακή Dryships του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου.
H Meadway Bulkers του Γιώργου Δελαπόρτα, που είναι υπέρμαχος των νεότευκτων πλοίων έναντι των μεταχειρισμένων, εντόπισε ευκαιρίες στη second hand αγορά προκειμένου να επωφεληθεί από τη θεαματική αύξηση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με την VesselsValue, εξαγόρασε 4 πλοία, καταβάλλοντας συνολικά 68 εκατ. δολάρια.
Στην απόκτηση δύο πλοίων συνολικής αξίας 64 εκατ. δολαρίων προχώρησε εντός του καλοκαιριού η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, σύμφωνα με την VV. Μεταξύ άλλων απέκτησε το capesize Lowlands Tenacity, χωρητικότητας 179,000 dwt και κατασκευής 2011, έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων.
Kίνηση στα μεγάλα πλοία ξηρού φορτίου πραγματοποίησε το τελευταίο διάστημα και η ναυτιλιακή Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου. Σύμφωνα με την VesselsValue, η εταιρεία εξαγόρασε το Capesize Yumetamou χωρητικότητας 181,400 dwt και κατασκευής 2012, στην τιμή των 32,3 εκατ. δολαρίων.