ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Πρωταθλητές στις αγορές πλοίων από τη second hand αγορά παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking από τις αρχές του έτους μέχρι τις 8 Αυγούστου, έχουν εξαγοράσει 266 μεταχειρισμένα πλοία, επενδύοντας συνολικά 4,5 δισ. δολάρια.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται ο κλάδος ξηρού φορτίου, καθώς έχουν αποκτήσει 167 bulkers, αξία 2,66 δισ. δολαρίων, έναντι 62 τάνκερ αξίας 1,23 δισ. δολαρίων. Επίσης, ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές έχουν αγοράσει κατά το ίδιο χρονικό διάστημα 27 containerships συνολικής αξίας 370 εκατ. δολαρίων.
Οι τελευταίες κινήσεις στα capesize
Με την αγορά δύο capesize συνολικής αξίας σχεδόν 75 εκατ. δολαρίων συνδέουν πηγές της αγοράς τη ναυτιλιακή Dryships του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, ο γνωστός πλοιοκτήτης επέστρεψε στην αγορά μεταχειρισμένων εστιάζοντας σε μεγάλα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Κατά τις πληροφορίες απέκτησε το χωρητικότητας 179,700 dwt Stella Lucy, κατασκευής 2015, έναντι 38 εκατ. δολαρίων και το Stella Laura, χωρητικότητας 179,500 dwt που κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά, στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων.
Τα δύο πλοία ανήκαν στον στόλο της Cara Shipping, με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Η προηγούμενη γνωστή κίνηση που πραγματοποίησε ο Γιώργος Οικονόμου στη second hand αγορά, ήταν στα τέλη του 2020, όταν πούλησε δύο μοντέρνα newcastlemaxes, τα χωρητικότητας 209,000-dwt Netadola και Xanadu (κατασκευής 2017 αμφότερα), τα οποία κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangazijiang, στην Κίνα. Το πρώτο εντάσσεται πλέον στο στόλο της Maran Dry του ομίλου Αγγελικούση και το δεύτερο εξαγοράστηκε από την Morgan Stanley.
Safe Bulkers
Kίνηση στα μεγάλα πλοία ξηρού φορτίου πραγματοποίησε το τελευταίο διάστημα και η ναυτιλιακή Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου. Σύμφωνα με την VesselsValue, η εταιρεία εξαγόρασε το Capesize Yumetamou χωρητικότητας 181,400 dwt και κατασκευής 2012, στην τιμή των 32,3 εκατ. δολαρίων.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει επίσης εξαγοράσει φέτος δύο panamax κατασκευής 2011 και 2013 και ένα post panamax κατασκευή 2013. Επίσης έχει πουλήσει έξι πλοία του στόλου της και έχει υπό κατασκευή οκτώ νεότευκτα πλοία.
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking και η ναυτιλιακή Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου ενίσχυσε πρόσφατα το στόλο της με ένα capesize. Πρόκειται για το χωρητικότητας 181,500 dwt Bulk Denmark, που κατασκευάστηκε το 2010 και ανήκε στην ιαπωνική Nissen Kaiun. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 30,5 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία εμφανίζεται αρκετά δραστήρια φέτος στις αγοραπωλησίες πλοίων. Στο τέλος του 2020, διαχώρισε τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και τα containerships του στόλου της από τα τάνκερ, κάτω από ένα εταιρικό brand, την Thenamaris Conbulk.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, διαθέτει 20 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και δύο containerships, ενώ έχει υπό κατασκευή και δύο ακόμη bulker.
Διαβάστε ακόμα:
Ευστάθιος Τοπούζογλου: Νέο πλοίο με μακροχρόνια ναύλωση στο στόλο της FSL Trust
George Soros και Michael Burry: Αυξάνουν τις θέσεις τους στη ναυτιλία
Χατζηπατέρας (Dorian LPG): Έσοδα 43 εκατ. δολαρίων από την πώληση του παλαιότερου πλοίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike