Δυναμικό παρών εξακολουθούν να δίνουν οι Έλληνες εφοπλιστές στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στα bulkers και μάλιστα στα μεγάλης χωρητικότητας capesize.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η NGM της οικογένειας Μουνδρέα εξαγόρασε το capesize Aquakatie κατασκευής 2007, έναντι 15,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 15,10 εκατ. δολάρια.

1

Το πλοίο ανήκε στην GoodBulk του Michael Radziwill, η οποία πραγματοποιεί από πέρυσι μαζικές πωλήσεις των φορτηγών πλοίων της, έχοντας πουλήσει 20 capesize μέχρι τώρα.

Αρκετά από αυτά έχουν καταλήξει σε ελληνόκτητους στόλους.

Mε βάση τα στοιχεία της Allied μία ακόμη τέτοια περίπτωση είναι το φορτηγό πλοίο Aquaproud, κατασκευής 2009, που εξαγοράστηκε από την PrimeBulk του Παύλου Κορώνη έναντι 19 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, σύμφωνα με την VesselsValue, το capesize Aquamarine, κατασκευής 2009, πουλήθηκε στη New Shipping του Αδαμάντιου Πολέμη έναντι 18,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,6 εκατ. δολάρια.

Στην αγορά των μεγάλων φορτηγών πλοίων εισήλθε πρόσφατα η ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, εντάσσοντας στον στόλο της τα δύο πρώτα capesize.

Σύμφωνα με την VesselsValue, η ελληνική εταιρεία εξαγόρασε από την GoodBulk το Aquaenna (χωρητικότητας 176,000 dwt), το οποίο κατασκευάστηκε το 2011, έναντι 22,6 εκατ. δολαρίων. Επίσης απέκτησε το Aquarange (179,800 dwt) που κατασκευάστηκε την ίδια χρονιά, στην τιμή των 24 εκατ. δολαρίων.

Η Danaos Corporation του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα εισήλθε πρόσφατα στην αγορά ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading η εταιρεία εξαγόρασε πέντε πλοία capesize από την China Development Bank Leasing (CDBL), έναντι 103 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για τα πλοία Bulk Integrity και Bulk Peace κατασκευής 2010, Bulk Achievement και Bulk Ingenuity που ναυπηγήθηκαν το 2011, καθώς και το Bulk Genius, κατασκευής 2012.

Άλλες κινήσεις

Σύμφωνα με την VesselsValue, το Panamax Restinga (82,600 dwt) που κατασκευάστηκε το 2006, πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων Bulkseas Marine έναντι 13,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,4 εκατ. δολάρια.

Η Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, στην εξαγορά του χωρητικότητας 179,000 dwt bulker Passion, κατασκευής 2015, έναντι 36,5 εκατ. δολαρίων.

Η ναυτιλιακή εμφανίζει αυξημένη δραστηριότητα φέτος στις αγοραπωλησίες πλοίων. Nωρίτερα φέτος είχε συνδεθεί με την απόκτηση ενός capesize του 2017, ενώ πριν από αυτή την κίνηση είχε πουλήσει ένα τάνκερ του 2007 εκμεταλλευόμενη την αύξηση των τιμών των LR και αποκομίζοντας σημαντικές υπεραξίες.

Σύμφωνα με την VesselsValue η ναυτιλιακή διαθέτει στόλο με 31 bulkers, εκ των οποίων τα έξι είναι capesizes.

Η Lomar Shipping, της οικογένειας Λογοθέτη εξαγόρασε το 7ο bulker από τον Μάρτιο. Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers  πρόκειται για το Joy, χωρητικότητας 79,500 dwt που είχε στην κατοχή της η Novamaris. Κατά την VesselsValue το τίμημα ανήλθε στα 14 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την VV το ultramax KK Progression (χωρητικότητας 64,000 dwt) που κατασκευάστηκε το 2018 κατέληξε στον στόλο της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής Mykonos Shipping, στην τιμή των 28,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30 εκατ. δολάρια.

Επίσης, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές ελληνική ναυτιλιακή εξαγόρασε το bulker Tomini Zonda (κατασκευής 2016), καταβάλλοντας 19,36 εκατ. δολάρια. Η αξία του υπολογίζεται από την VV στα 19,45 εκατ. δολάρια.

Διαβάστε ακόμη:

Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν στα bulkers: Νεότευκτα, μεταχειρισμένα και μετοχές

Petrofin: Υπάρχουν 191 Έλληνες εφοπλιστές με 1 – 2 ποντοπόρα πλοία!

Έλληνες εφοπλιστές: Συμφωνίες για την κατασκευή 107 πλοίων το πρώτο εξάμηνο του έτους