ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως αναφέρουν αναλυτές, η αγορά ξηρού φορτίου εμφανίζει κινητικότητα παρά το γεγονός ότι τα ναύλα έχουν υποχωρήσει το τελευταίο διάστημα. Αρκετή όρεξη για αγορές παρατηρείται και στον κλάδο των τάνκερ, για διαφορετικές κατηγορίες, μεγέθη και παλαιότητας πλοία.
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται τα ισχυρά deals στον κλάδο των containerships, όπου οι αξίες των πλοίων λόγω της αυξημένης ζήτησης έχουν εκτοξευτεί.
Tάνκερ
Κατά την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού πούλησε το VLCC Athenian Success, κατασκευής 2010 σε αγοραστές από τη Νότιο Κορέα, έναντι 42,5 εκατ. δολάρια. Η VesselsValue εκτιμά ότι η αξία του διαμορφώνεται στα 39,1 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την Intermodal Shipping, η ελληνική ναυτιλιακή Coral Shipping, προχώρησε στην εξαγορά του χωρητικότητας 73,919 dwt δεξαμενόπλοιου κατηγορίας LR1, Polar, κατασκευής 2007, έναντι 11,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την VesselsValue αποτιμάται στα 15,1 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1998 και δραστηριοποιείται στην αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Στο εβδομαδιαίο report της η Seasure Shipbroking αναφέρει ότι η η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Spring Marine Management εξαγόρασε το χωρητικότητας 46,000 dwt τάνκερ MR2, Prime Express, κατασκευής 2010, έναντι 16,2 εκατ. δολαρίων.
Bulkers
H Alma Shipmanagement, σύμφωνα με την Intermodal, απέκτησε το χωρητικότητας 28,373 dwt Royal Innovation, που κατασκευάστηκε το 2011, στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων.
Mε μία ακόμη κίνηση στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, αυτή τη φορά στην αγορά ξηρού φορτίου, συνδέεται ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου.
Στο εβδομαδιαίο της report η Αllied Shipbroking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή του Dryships, προχώρησε στην εξαγορά του Very Large Ore Carriers (VLOC), Baosteel Elevation, χωρητικότητας 206,312 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2007. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε κατά την ναυλομεσιτική στα 18 εκατ. δολάρια και πρόκειται για την πρώτη πώληση μεγάλου bulker, τύπου newcastlemax, για το 2022.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, το handysize Loch Maree (χωρητικότητας 33.382 dwt και κατασκευής 2013), κατέληξε στο στόλο της Meadway Shipping & Trading, του Κώστα Δελαπόρτα. Το κόστος της συναλλαγής ανήλθε στα 18 εκατ. δολάρια.
Σε ελληνική εταιρεία -την οποία δεν κατονομάζει- , κατέληξαν κατά την ίδια ναυλομεσιτική και τα post panamax Bottiglieri Franco Vela (χωρητικότητας 93,174 dwt, κατασκευής 2010) και Bottiglieri Giulio Borriello (χωρητικότητας 93,258 dwt, κατασκευής 2011), που πουλήθηκαν έναντι 17,5 εκατ. δολαρίων και 18.5 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.
Στο στόλο της ναυτιλιακής Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου κατέληξε το Capesize South Trader (181,300 DWT, κατασκευής 2014, στο ναυπηγείο Koyo Dock), στην τιμή των 33,8 εκατ. δολαρίων. Η τιμή είναι αρκετά ελκυστική, καθώς σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του συγκεκριμένου πλοίου εκτιμάται στα 37,67 δολάρια.
Containerships
Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα παραμένουν οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πώληση του χωρητικότητας 4,308 teu boxship, Ionikos, από την ελληνικών συμφερόντων Dioryx Maritime, έναντι 96 εκατ. δολαρίων. Όπως επισημαίνει η Intermodal, το πλοίο -που κατασκευάστηκε το 2009- εξαγόρασε ασιατικών συμφερόντων εταιρεία, η οποία θα το παραλάβει τον Ιούνιο 2022.
Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η τιμή είναι ιδιαίτερα υψηλή, καθώς σύμφωνα με την Maritime Strategies International (MSI) η αξία του συγκεκριμένου πλοίου κυμαίνεται στα 67,8 εκατ. δολάρια. Κατά τις εκτιμήσεις της VesselsValue, η αξία του ανέρχεται στα 75,4 εκατ. δολάρια.
Διαβάστε ακόμη:
Με τέσσερα τάνκερ ενισχύεται η ανανεωμένη Heidmar
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους
- «Λίφτινγκ» σε φόρο εισοδήματος, τεκμήρια και αποδείξεις από το 2025
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ανέβαλε τη σημερινή συνεδρίασή του για λόγους ασφαλείας