ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Προ ημερών, ο δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου κατά τη διάρκεια conference call με αναλυτές μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου, δήλωσε μεταξύ άλλων, ότι μπορεί ακόμη να υπάρχουν ευκαιρίες στην αγορά μεταχειρισμένων, ωστόσο, η εταιρεία έχει ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των κινήσεων της σε αυτήν.
Η διοίκηση της Safe Bulkers εκτιμά ότι οι τιμές των πλοίων βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα και δεν αναμένει να διορθώσουν ώστε να υπάρξουν ελκυστικές ευκαιρίες αγορών, όπως συνέβη στο πρώτο τρίμηνο του 2021.
Άλλο παράδειγμα αποτελεί η ναυτιλιακή Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη, που αναδείχθηκε φέτος σε έναν από τους ισχυρότερους παίκτες της αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων, κυρίως bulkers, ενώ επεκτάθηκε για πρώτη φορά και στην αγορά των τάνκερ, με την την απόκτηση επτά δεξαμενόπλοιων. Από τα τέλη Αυγούστου δεν έχει προχωρήσει σε άλλη κίνηση.
Πωλήσεις
H Transmed Shipping του Χαράλαμπου Μυλωνά σύμφωνα με την Seasure Shipbroking προχώρησε στην πώληση του VLCC Gilos, χωρητικότητας 319.200 dwt και κατασκευής 2004, έναντι 31 εκατ. δολαρίων, τίμημα που θεωρείται αρκετά υψηλό, δεδομένης της παλαιότητας του. H VesselsValue αποτιμά την αξία του στα 29,8 εκατ. δολάρια.
Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη απόσυρση τάνκερ που πραγματοποιεί η ναυτιλιακή από το τέλος του 2018.
Η Minerva Ship Management, συμφερόντων της οικογένειας Πετρόπουλου, κατά την Seasure πούλησε σε Ασιάτες αγοραστές στο χωρητικότητας 56,800-dwt Mariner (κατασκευής 2009), έναντι 16,75 εκατ. δολαρίων. H αξία του κατά την VesselsValue εκτιμάται στα 15,7 εκατ. δολάρια.
H ΑΜ Nomikos, σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers, πούλησε το χωρητικότητας 56,900-dwt supramax Sophia N (κατασκευής 2009) στην τιμή των 17,5 εκατ. δολαρίων. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο μήνα η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή πούλησε το χωρητικότητας 53,350 dwt, supramax, Tesoro, που κατασκευάστηκε το 2007, στην Jinhui Shipping and Transportation με έδρα το Χονγκ Κονγκ, έναντι 15,75 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading. Η VesselsValue, αποτιμά την αξία του στα 12,54 εκατ. δολάρια.
Σύμφωνα με την Golden Destiny, η Diligent Holdings, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Μίχαλου, πούλησε το bulk carrier, τύπου handysize, Magnolia (28.389 dwt και κατασκευής 2010), έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων. Μετά την πώληση του συγκεκριμένου πλοίου ο στόλος της ναυτιλιακής αποτελείται από 12 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, με βάση την ιστοσελίδα της.
Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η Prime Marine του Στάθη Τοπούζογλου, πούλησε για scrap το χωρητικότητας 70,300-dwt tanker Walleye (κατασκευής 2003), στην τιμή των 8,5 εκατ. δολαρίων.
Η ναυτιλιακή Top Ships, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη, προχώρησε στην πώληση δύο μοντέρνων MR2 τάνκερ του στόλου της, σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Compass Maritime.
Πρόκειται για τα χωρητικότητας 50,200 dwt τάνκερ Eco Los Angeles και Eco City of Angels, που κατασκευάστηκαν το 2020 στο ναυπηγείο Hyundai Mipo. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 36, 5 εκατ. δολάρια έκαστο.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, αναφέρει ότι η Latsco Shipping με επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, προχώρησε στην πώληση του LPG carrier, Hellas Fos, χωρητικότητας 82,352 cbm, κατασκευής 2008, στην τιμή των 48,5 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερης κατασκευής VLGC (Very Large Gas Carrier) του στόλου της ναυτιλιακής, και σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική πουλήθηκε σε αγοραστές από την Ινδονησία.
Η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Αlcyon Shipping, πούλησε σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το χωρητικότητας 170,000 dwt capesize, Bluemoon, κατασκευής 2002, σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 15,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του πλοίου κατά την VesselsValue εκτιμάται στα 15 εκατ. δολάρια.
Νέα εξαγορά
Από την άλλη πλευρά, μία ακόμη επένδυση στην αγορά των τάνκερ πραγματοποίησε η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου.
Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking η ελληνική εταιρεία εξαγόρασε δύο υπό κατασκευή MR δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 49,800 dwt, έναντι 37,8 εκατ. δολαρίων έκαστο. Πρόκειται για πλοία που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο K-Shipbuilding της Νοτίου Κορέας και αναμένεται να παραδοθούν τους τελευταίους μήνες του 2022.
Διαβάστε ακόμα:
Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έστειλαν φέτος πλοία στα διαλυτήρια – Στο επίκεντρο τα τάνκερ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα