Με επενδύσεις ύψους σχεδόν 1,6 δισ. δολαρίων από τις αρχές του έτους, οι Έλληνες εφοπλιστές προχωρούν στην ισχυροποίηση και αναδιάρθρωση των στόλων τους.

Οι κινήσεις τους στη second hand αγορά εστιάζονται στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και στα δεξαμενόπλοια, ενώ οι νέες παραγγελίες αφορούν πλοία μεταφοράς LNG και containerships.

1

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και 13 Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους, οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 29 πλοία καταβάλλοντας συνολικά 513,9 εκατομμύρια δολάρια. Από αυτά τα 12 ήταν bulker συνολικής αξίας 260,3 εκατ. δολαρίων και 16 δεξαμενόπλοια αξίας σχεδόν 250 εκατ. δολαρίων.

Υπενθυμίζεται ότι το 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες αναδείχθηκαν για μία ακόμη χρονιά πρωταθλητές στη second hand αγορά διεθνώς, επενδύοντας 8,8 δισ. δολάρια για την απόκτηση 393 μεταχειρισμένων πλοίων, σύμφωνα με την VesselsValue.

Παράλληλα, με βάση τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η ίδια εταιρεία, ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές έχουν προχωρήσει φέτος από τις αρχές του έτους στην παραγγελία νέων πλοίων αξίας 1,08 δισ. δολαρίων.

Οι νέες παραγγελίες

Σύμφωνα με την VV η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση, έκλεισε συμφωνίες για τη ναυπήγηση τεσσάρων LNG carriers συνολικού κόστους 857 εκατ. δολαρίων.

Η πρώτη παραγγελία που έγινε γνωστή τον Ιανουάριο αφορούσε στην άσκηση option προηγούμενης συμφωνίας της Maran Gas με τα ναυπηγεία DSME της Νοτίου Κορέας για την ναυπήγηση δύο ακόμη πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174.000 cbm, το κόστος των οποίων, εκτιμάται από την VesselsValue, στα 420 εκατ. δολάρια.

Τον Φεβρουάριο ακολούθησε η παραγγελία δύο ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα παραλάβει η ναυτιλιακή το δεύτερο εξάμηνο του 2025, αυξάνοντας .

Ο στόλος της Maran Gas αποτελείται από 44 πλοία στο νερό συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,364,270 cmb, η οποία θα αυξηθεί στα 9,104,270 cbm με την παραλαβή των 10 πλοίων που έχει υπό ναυπήγηση.

Daewoo Shipbuilding: Θα ναυπηγήσει δύο πλοία LNG για την Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση
Η Μαρία Αγγελικούση επικεφαλής του Angelicoussis Shipping Group, και ο CEO της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. (DSME)

Στην παραγγελία τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.800 teu το καθένα προχώρησε στις αρχές Ιανουαρίου, ο Βαγγέλης Μαρινάκης μέσω της εταιρείας του Capital Executive Ship Management, σύμφωνα με την VesselsValue. Η συνολική αξία της επένδυσης ανέρχεται στα 96 εκατ. δολάρια.

H συμφωνία υπεγράφη με το ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard.

Ισχυροποιούν την θέση του στα containerships

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Euroseas, του Αριστείδη Πίττα, έκλεισε συμφωνία με το Ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νότιας Κορέας για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οικολογικού σχεδιασμού και μεταφορικής ικανότητας 2.800 teu.

Τα δύο νέα πλοία, συνολικού κόστους 85 εκατ. δολαρίων, θα παραδοθούν στην εταιρεία κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και το πρώτο τρίμηνο του 2024, αντίστοιχα.

Η Euroseas είχε παραγγείλει τον Ιούνιο του 2021 δύο παρόμοια πλοία, αξίας 76 εκατ. δολαρίων, με στόχο να ισχυροποιήσει την θέση της στον τομέα των μεγάλων εμπορευματοκιβωτίων.

Η εισηγμένη στο Nasdaq εταιρεία διαθέτει στόλο 16 containerships.

Mε την παραγγελία δύο νέων feeder containerships συνδέεται η Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα. Πρόκειται για συμφωνία που έκλεισε με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Dae Sun Shipbuilding & Engineering για την κατασκευή δύο πλοίων χωρητικότητας 1,000 teu, κόστους 22 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύμφωνα με την VesselsValue. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το 2023 και το 2024.

Mε τη νέα κίνηση τα υπό παραγγελία πλοία της Cosmoship θα ανέλθουν σε έξι, καθώς ένα χρόνο πριν, τον Ιανουάριο 2021, η εταιρεία είχε παραγγείλει στο κινέζικο ναυπηγείο CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding τέσσερα ακόμη containerships.

Διαβάστε ακόμη:

Super deal από την Αγγελική Φράγκου στην αγορά των containerships